Internet
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Facebook to nie tylko sposób na łatwą komunikację z innymi, ale również potężne narzędzie reklamowe dla każdej firmy.

 

 

Dzisiaj coraz więcej firm korzysta z różnych metod reklamy internetowej. Prym w tej dziedzinie wiedzie między innymi reklama na Facebooku, który jako najbardziej popularne na świecie medium społecznościowe gromadzi ponad 1 miliard aktywnych użytkowników.

Także w Polsce Facebook jest używany przez wiele osób, które wykorzystują go między innymi do zdobywania informacji czy też do komunikowania się z innymi. Facebook tworzy także przestrzeń do reklamy, która pozwala na uzyskanie bardzo dobrych efektów.

Na czym dokładnie polega reklama na Facebooku? W jaki sposób można ją rozpocząć? Czy lepiej prowadzić działania promocyjne we własnym zakresie, a może skorzystać z pomocy specjalnych agencji reklamowych? Sprawdź teraz!

 

 

Reklama na Facebooku – co to jest?

Dzisiaj z reklamy na Facebooku korzysta bardzo wiele przedsiębiorców. Są to zarówno duże korporacje, które dysponują wielomilionowymi budżetami na reklamę, jak również mniejsze firmy, które mają ograniczone zasoby finansowe przeznaczone na ten cel.

Facebook w każdym z tych przypadków stanowi skuteczne narzędzie marketingowe, które pozwala na przyciągnięcie nowych klientów, stworzenie ich lojalnej grupy, a także na zwiększenie świadomości marki oraz poprawę jej wizerunku.

Facebook stanowi doskonałe narzędzie marketingowe z kilku względów:

  • korzysta z niego wielu użytkowników
  • Facebook umożliwia komunikowanie się użytkowników ze sobą
  • serwis ten pozwala na łatwe rozprzestrzenianie informacji
  • oddaje on do dyspozycji specjalne metody reklamowe za opłatą

Działania reklamowe prowadzone na Facebooku mogą zarówno ograniczać się do stworzenia firmowego fanpage’a oraz systematycznym publikowaniu na nim nowych wpisów, ale również mogą być one wzbogacone o skorzystanie z metod reklamowych udostępnianych przez ten serwis – są to tak zwane reklamy Facebook Ads.

W pierwszym przypadku działania reklamowe nie muszą wiązać si z żadnymi dodatkowymi kosztami, gdy profil prowadzony jest przez właściciela czy pracownika firmy. Wówczas warto regularnie publikować na nim nowe, ciekawe, aktywizujące informacje i komunikować się z fanami.

W drugim przypadku reklamy na Facebooku publikowane są jako wpisy sponsorowane, dopasowane specjalnie do konkretnego profilu odbiorców, na przykład pod względem ich płci, miejsca zamieszkania czy przebywania, zainteresowań, wieku. Taka reklama jest wówczas płatna, ale jest także wysoce skuteczna ze względu na wykorzystanie informacji, jakie media społecznościowe posiadają o swoich użytkownikach.

 

 

Reklama na Facebooku? Wybierz dobrą agencję!

Aby reklama na Facebooku okazała się w pełni skuteczna, warto pamiętać o tym, że nie wystarczy samo założenie profilu i dodawanie wpisów dotyczących firmy.

Tutaj liczy się odpowiedni cel oraz plan służący do jego wykonania dla maksymalnej efektywności tej metody reklamowej. Dodatkowo, reklama ta wymaga odpowiedniego podejścia – jeden niewłaściwy ruch może spowodować poważne problemy dla firmy, co może zakończyć się pogorszeniem jej wizerunku i utratą wielu fanów.

Właśnie reklama na Facebooku coraz częściej zlecana jest specjalnym agencjom, które specjalizują się w jej tworzeniu dla klienta. Wówczas może on liczyć na pełne i profesjonalnej wsparcie, które będzie polegało na przygotowaniu właściwej kampanii marketingowej oraz na jej wdrożeniu, a następnie na systematycznym nadzorowaniu i raportowaniu jej wyników.

Artykuł powstał we współpracy z Agencją Social Media Shine On Agency z Krakowa.

 

WhitePress Prawa