Aktualności

W dobie dynamicznych zmian technologicznych oraz rosnącej potrzeby elastyczności w zarządzaniu zasobami IT, model Device as a Service (DaaS) zyskuje globalnie na znaczeniu jako nowoczesne rozwiązanie dla przedsiębiorstw. Jest to odpowiedź na rosnące oczekiwania firm, które szukają efektywnych sposobów tworzenia zaplecza technologicznego organizacji na najwyższym poziomie, jednocześnie minimalizując koszty i ryzyko związane z utrzymaniem sprzętu elektronicznego. O perspektywach tej usługi i jej znaczeniu dla biznesu opowiada Magdalena Włodarczyk, Head of Sales DaaS w KOMSA.


Dane z publikowanych analiz i raportów jasno wskazują na duży potencjał drzemiący w tej formie finansowania urządzeń dla podmiotów biznesowych.

 

Rynek DaaS na świecie

Według Markets and Markets[1] wartość globalnego rynku Device as a Service ma wzrosnąć z 50,3 miliardów USD w 2021 roku do 303,6 miliardów USD w 2026 roku. Oznacza to roczny wzrost (CAGR) na poziomie 43,2%. Z kolei dane z tegorocznego raportu Fortune Business Insights „Device as a Service market” wskazują, że światowy rynek dla tego rozwiązania zwiększy się aż pięciokrotnie w ciągu najbliższych 7 lat[2].

 „Dynamiczny wzrost rynku DaaS wynika z rosnącej potrzeby elastyczności w zarządzaniu zasobami IT. Firmy praktycznie z wszystkich branż coraz częściej poszukują modeli operacyjnych, które minimalizują koszty, ale jednocześnie umożliwiają szybkie dostosowywanie infrastruktury do zmieniających się potrzeb. Doskonale widać to po rynku niemieckim, który stanowi dla nas punkt odniesienia, jeśli chodzi o doświadczenia w implementacji tej usługi na polski grunt.” – komentuje Magdalena Włodarczyk, Head of Sales DaaS w KOMSA.

W Europie, w szczególności w Niemczech, przyjęcie modelu DaaS przyspiesza, ponieważ przedsiębiorstwa szukają sposobów na optymalizację kosztów związanych z IT oraz chcą sprostać środowiskowym wymaganiom i regulacjom UE. W samych Niemczech rynek ICT, według IDC, miał osiągnąć 275 miliardów USD do końca 2023 roku, a jego roczny wzrost wynieść 6,4%​[3].

 

Perspektywy DaaS w Polsce

Polski rynek wynajmu sprzętu IT, w tym w modelu usługowego Device as a Service, również rozwija się w ostatnim czasie, chociaż jest wciąż na wczesnym etapie. Zakup nowego sprzętu mobilnego (komputery PC) dla firmy wciąż pozostaje dominującym modelem finansowania. Przy czym warto zaznaczyć, że w przypadku smartfonów są one w aż 75% pozyskiwane w ramach umów z opertorami telefonii komórkowej. Wskazuje na to raport „Firmowe floty urządzeń mobilnych w Polsce” z tego roku[4]. Niemniej już ponad połowa dużych przedsiębiorstw oraz 44% średnich interesuje się wynajmem urządzeń oraz towarzyszącym mu dodatkowym usługom serwisowym jako alternatywną formą ich pozyskania do bieżącej działalności.

 „Polskie przedsiębiorstwa, zwłaszcza te z sektora MŚP, zaczynają dostrzegać korzyści z modelu DaaS. W sytuacji, gdy praca hybrydowa staje się nową normą i przy dużej fluktuacji pracowników, pozyskanie urządzeń mobilnych w ten sposób pozwala na optymalizację pod kątem liczby realnie wykorzystywanych w organizacji urządzeń. Jeśli do tego dołożymy stabilność oferty, szybką naprawę lub wymianę uszkodzonych urządzeń, szereg dodatkowych usług MDM czy sezonowe promocje cenowe na wynajem topowych smartfonów, tabletów czy laptopów takich marek jak Samsung, Apple lub Google, to nie może dziwić wzrastające zainteresowanie tym sposobem finansowania.” –  podkreśla Magdalena Włodarczyk z firmy KOMSA.

 

Dlaczego DaaS zyskuje na popularności

Eksperci wskazują na cztery główne aspekty przemawiające za wynajmem w porównaniu do klasycznego modelu zakupowego czy leasingu. Po pierwsze, jest to elastyczność. Wypożyczenie urządzeń w modelu DaaS pozwala firmom na szybkie skalowanie infrastruktury IT. Po drugie, jest to kosztowa przewidywalność. Stałe opłaty miesięczne ułatwiają przewidywanie kosztów związanych z technologią i ograniczają potrzebę wysokich inwestycji kapitałowych. Po trzecie, wynajem wraz z kompleksową obsługą pozwala odciążyć działy IT poprzez dostarczenie sprzętu zawsze gotowego do użycia. Po czwarte, jest to zrównoważony rozwój i gospodarka cyrkularna. DaaS przyczynia się bowiem do zmniejszenia e-odpadów i śladu węglowego poprzez promowanie recyklingu, refurbishingu i ponownego wprowadzenia do obiegu urządzeń elektronicznych.

„Według naszych wyliczeń firmy są w stanie zaoszczędzić nawet do 20% kosztów IT dzięki wynajmowi. Firmy coraz bardziej zwracają przy tym uwagę na zrównoważony rozwój, co w dużym stopniu wynika z regulacji UE. DaaS wspiera ten kierunek, zapewniając możliwość optymalnego zarządzania cyklem życia urządzeń i ich odpowiedzialną utylizację”. – podsumowuje Magdalena Włodarczyk.

Biorąc to wszystko pod uwagę, nie może dziwić, że coraz więcej firm na całym świecie dostrzega korzyści płynące z wynajmu sprzętu IT w modelu DaaS, a popyt na tego typu rozwiązania notuje tendencję wzrostową. Również w naszym kraju.

 

 

 

O KOMSA AG

KOMSA AG jest wiodącą firmą w dziedzinie technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w Niemczech. KOMSA AG działa jako dystrybutor i dostawca usług dla producentów i sprzedawców detalicznych produktów telekomunikacyjnych i IT. Oprócz sprzętu oferuje również kompleksowe usługi, np. logistykę, usługi naprawcze i wsparcie marketingowe. KOMSA AG obsługuje zarówno rynki B2B, jak i B2C. Współpracuje z wiodącymi producentami i operatorami sieci na całym świecie. Firma zatrudnia ok. 1000 pracowników.

 

[1] https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/pc-as-a-service-market-155153641.html

[2] https://www.fortunebusinessinsights.com/device-as-a-service-market-108000

[3] https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prEUR250540023

[4] https://raportcsr.pl/wp-content/uploads/2024/03/RAPORT_Firmowe-floty-urzadzen-mobilnych-w-Polsce_Digital-Care.pdf

 baumit magazyn 2024 02 rozkladowka m

Fot. Baumit

Nowy numer Baumit Magazynu jest już dostępny dla czytelników. Półrocznik, wydawany przez znanego producenta materiałów budowlanych, to cenione przez inwestorów, wykonawców i architektów źródło wiedzy, inspiracji oraz najnowszych trendów w branży architektonicznej i budowlanej.

 

Więcej…Termomodernizacja, architektura, innowacje. Jest już nowy numer Baumit Magazynu

Gerda to polska firma specjalizująca się od ponad 30 lat w produkcji i sprzedaży drzwi, systemów zabezpieczeń, bram garażowych czy rozwiązań dla inteligentnych domów. Przedsiębiorstwo, chcąc pozostać jednym z liderów branży i zwiększyć efektywność produkcyjną, wdrożyło oprogramowanie Comarch ERP XL. Efekty? Elektroniczny obieg dokumentów oraz nowy sposób kompletacji zamówień, który skrócił ten proces dwukrotnie.

Więcej…Gerda otworzyła drzwi na cyfryzację. Wdrożenie Comarch ERP

Zielony Ład to pakiet zmian, które wprowadzania Unia Europejska w celu uzyskania neutralności klimatycznej. Jego zadaniem jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych przez poszczególne kraje członkowskie do zera do 2050 roku. Firmy budowlane, deweloperzy i architekci już teraz muszą skupić się na tworzeniu niskoemisyjnych mieszkań i domów. Sprawdź, jakie zmiany dla budownictwa na obecnym etapie niesie ze sobą wprowadzenie Zielonego Ładu.

Więcej…Zielony Ład w budownictwie

Znamy już projekt, który złożyło Ministerstwo Rozwoju Technologii w porozumieniu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw, przygotowano 22 stycznia 2024 r. Obecnie trwają konsultacje dotyczące między innymi wakacji składkowych dla przedsiębiorców. Planowane jest wprowadzenie tzw. urlopu od płacenia ZUS-u dla prawie 1,8 mln osób. Projekt przewiduje jednak ulgę tylko przez jeden miesiąc w roku.

Więcej…Wakacje składkowe dla przedsiębiorców

BM nowe wydanie 1a

Fot. Baumit

 

Zrównoważony rozwój, atrakcyjna architektura, ciekawe wywiady, technologiczne nowinki – to wszystko można znaleźć w najnowszym numerze półrocznika wydawanego przez cenionego w branży producenta materiałów budowlanych – firmę Baumit. Jeśli jest ci bliska ochrona klimatu, cenisz estetykę przestrzeni, szukasz inspiracji, planujesz odmienić wygląd zewnętrzny domu – ta lektura jest właśnie dla ciebie!

Nowe wydanie półrocznika to kolejna porcja wiedzy z obszaru architektury i budownictwa, przeznaczona dla architektów, wykonawców, inwestorów… wszystkich, którym bliska jest filozofia zrównoważonego rozwoju oraz życia w zdrowej, pięknej, energooszczędnej przestrzeni.

 

Więcej…Jutro z przyszłością – nowe wydanie Baumit Magazynu

Pandemia COVID-19 nie tylko zmieniła nasze życie codzienne, ale także miała znaczący wpływ na różne sektory gospodarki, w tym handel detaliczny. Sklepy stacjonarne, które były sercem handlu przez wiele lat, musiały szybko dostosować się do nowej rzeczywistości, która postawiła przed nimi nowe wyzwania. Równocześnie dała wiele więcej możliwości. Jak sklepy stacjonarne radzą sobie w czasach po pandemii COVID-19, jak dostosowują swoje modele działania oraz jak rozwijają handel elektroniczny?

Więcej…Jak sklepy stacjonarne radzą sobie w czasach po pandemii COVID?

 

LSK Polska Centrum Dystrybucji 2 m

fot. LSK

5 grudnia LSK Polska Sp. z o.o. uroczyście otworzyła pierwsze logistyczne Centrum Dystrybucji w naszym kraju, obsługujące sieć sklepów KiK. Położony przy ul. Bliskiej 61 w Rabowicach (gmina Swarzędz), obiekt znacząco zwiększy efektywność procesów transportowych i magazynowych na rzecz znanej marki dyskontów. Wyposażona w najnowocześniejsze, przyjazne dla środowiska i pracowników rozwiązania hala Centrum liczy w sumie 34 908 miejsc paletowych. LSK Polska zatrudni docelowo ok. 130 osób.

 

Więcej…LSK Polska: nowe centrum logistyczne pod Swarzędzem z 40 000 mkw. powierzchni magazynowej

Kiedy lato przechodzi w jesień, dni są coraz krótsze i zimniejsze, trzeba zastanowić się, w jaki sposób ogrzewać dom. Bierzemy pod uwagę czas potrzebny na podniesienie temperatury w budynku i koszty ogrzewania. Obecnie do najpopularniejszych źródeł ciepła należą gaz i pompa ciepła. Jakie są wady i zalety obu rozwiązań? W tym artykule postaramy się przedstawić najważniejsze różnice, które pomogą podjąć decyzję.

Więcej…Gaz z butli czy pompa ciepła? Wybieramy najlepsze ogrzewanie 2024

W dzisiejszych czasach, gdy tempo życia jest szybsze niż kiedykolwiek, firmy oraz indywidualni klienci oczekują usług, które nie tylko są efektywne i niezawodne, ale również dostępne na wyciągnięcie ręki. W świecie, gdzie każda sekunda ma znaczenie, zdolność do zdalnego zamawiania usług, śledzenia postępów i dokonywania rozliczeń online staje się standardem, a nie dodatkowym atutem. Rozwój technologii cyfrowych umożliwił transformację tradycyjnych procesów biznesowych, takich jak aplikowanie o wizy czy legalizacja dokumentów, w bardziej przystępne i użytkownikowi przyjazne doświadczenia. W odpowiedzi na te zmiany i rosnące oczekiwania, WizaSerwis wprowadza nową usługę - app.wizaserwis.pl, która jest dostosowana do potrzeb nowoczesnych użytkowników, oferując im szybką i sprawną obsługę w pełni online. Przełamując bariery biurokracji oraz skracając czas oczekiwania, app.wizaserwis.pl wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy cenią sobie wartość swojego czasu i komfort zarządzania swoimi sprawami z dowolnego miejsca na świecie.

Więcej…Przełom w Legalizacji Dokumentów: Rozmowa z Tomaszem Kamolą o Innowacyjnej Aplikacji WizaSerwis

W listopadzie 2023 r. do lead teamu Artgeist Sp. z o.o. dołączył Robert Ścisłowski, obejmując stanowisko Direct To Consumer Director. Pokieruje działaniami całego obszaru D2C – zarówno w kanałach Own Stores, jak i Marketplaces.

Więcej…Robert Ścisłowski – nowy D2C Director w Artgeist Sp. z o.o.

Frank szwajcarski, symbolizowany jako CHF, jest jedną z najsilniejszych i najstabilniejszych walut na świecie. Ta szwajcarska waluta cieszy się opinią bezpiecznej przystani finansowej i stanowi istotny element światowego rynku walutowego. W tym artykule przyjrzymy się bliżej frankowi szwajcarskiemu, jego charakterystyce oraz czynnikom wpływającym na kurs franka szwajcarskiego.

Więcej…Frank szwajcarski: Stabilność i kurs franka szwajcarskiego

Gdy rozmawiamy o przemyśle, często myślimy o hali produkcyjnej pełnej maszyn, urządzeń i ludzi w białych kaskach. Ale współczesny obraz przemysłu jest znacznie bardziej zaawansowany, dzięki ewolucji automatyki przemysłowej.

Więcej…Ewolucja automatyki przemysłowej: Ku inteligentnym zakładom produkcyjnym

Rozwój przemysłu nieodzownie związany jest z postępującymi innowacjami w zakresie technologii oraz automatyzacją procesów produkcyjnych. Rewolucje technologiczne nie raz utwierdziły ludzkość w przekonaniu, że są bezpośrednio powiązane z postępem przemysłowym i zawsze prowadzą do osiągnięcia wyższego poziomu w automatyzacji zakładów. Z pozoru wydaje się, że ogromna część procesów już została w całości zautomatyzowana, jednak nadal wiele czynności może być przeprowadzanych w lepszy sposób. W jakie technologie warto zainwestować, tak aby zarządzanie procesami na hali produkcyjnej odbywało się szybciej i skuteczniej? Sprawdź w naszym poradniku!

Więcej…Rola technologii w doskonaleniu procesów produkcyjnych

Media alarmują - coraz więcej dzieci zmaga się z depresją, na co wpływa wywiera presja środowiska, szkoła i tempo nauki, niekiedy sytuacja w domu rodzinnym. Zaburzenia lękowe, trudności wychowawcze czy zaburzenia odżywiania - to tylko część czynników, które powinny zaalarmować rodziców i opiekunów. A przecież to od naszych pociech zależy przyszłość, w końcu to najmłodsi pozostają strukturą społeczną, która już za kilka lat będzie odgrywała niezwykle istotną rolę w procesach zmian zachodzących w świecie.

Więcej…Psycholog dziecięcy online Warszawa

 Jakub Bilik Dyrektor Zarzadzajacy BB HOTELS Polska m

Fot. B&B HOTELS/Jakub Bilik, Dyrektor Zarządzający B&B HOTELS Polska

 

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Grupa B&B HOTELS zatwierdziła niedawno nową strategię dla Polski i planuje zostać liderem rynku w segmencie value-for-money. Jej najważniejsze cele to rozwój sieci hoteli oraz ewolucja standardu obiektów. B&B HOTELS chcą stanowić smart choice for guests, employees and investors - rozsądny wybór dla gości, pracowników oraz inwestorów.

 

Więcej…B&B HOTELS z nową strategią dla polskiego rynku

W świecie coraz bardziej świadomym ekologicznie, firmy nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie swojego wpływu na środowisko. Coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z outsourcingu środowiskowego, czyli zewnętrznego zarządzania swoimi działaniami związanymi z ochroną środowiska. Dzięki temu mogą skupić się na swojej głównej działalności, a jednocześnie przestrzegać przepisów prawa środowiskowego.

Więcej…Zielony Outsourcing: Kiedy Prawo Środowiskowe Spotyka Biznes

Finansowe środki nadzoru są niezwykle istotne dla organizacji, które dążą do skutecznego zarządzania transakcjami finansowymi. Wdrożenie odpowiednich systemów zarządzania i procesów ma kluczowe znaczenie dla poprawnego monitorowania, dokładnego księgowania oraz terminowego rozliczania transakcji finansowych. W niniejszym artykule przedstawimy istotę finansowych środków nadzoru według normy ISO 37001 oraz zaprezentujemy metody, które organizacje mogą zastosować w celu ograniczenia ryzyka korupcji.

Więcej…Finansowe środki nadzoru w kontekście działań antykorupcyjnych

fot baumit

fot. Baumit

Te słowa sprawdzają się dzisiaj jak nigdy przedtem. Wąskie gardła dostaw surowców i związane z nimi wzrosty cen energii sprawiają, że ogrzewanie jest coraz droższe. Nie oznacza to jednak, że nie możemy nic na to poradzić. Wręcz przeciwnie! Mamy do dyspozycji narzędzie o dużym potencjale związanym z oszczędzaniem energii. Mowa o dociepleniu elewacji. Warto o tym pomyśleć, bo to się po prostu opłaca!

 

Więcej…Najlepsza i najtańsza energia to ta, której się nie zużyje

Podkategorie

WhitePress Prawa