Na zaproszenie dystrybutora ICT wzięli w niej udział czołowi vendorzy
na rodzimym rynku, którzy zaprezentowali uczestnikom (resellerom i klientom B2B) najnowsze rozwiązania produktowe oraz sposoby na generowanie zysków w nowej, naznaczonej kryzysem rzeczywistości.
Siła partnerstwa KOMSA z vendorami i klientami
Wagę takich spotkań z punktu widzenia prowadzenia biznesu podkreślił Dominik Kaczmarek, CEO/CSO w KOMSA Polska:
– Tego typu crossowe spotkania są w stanie zapewnić naszym klientom dostęp do nowych inicjatyw produktowych po stronie vendorów oraz rozwinąć sieć kontaktów biznesowych, dzięki czemu mogą oni rozszerzać portfolio swoich organizacji
i budować przewagę konkurencyjną na rynku. Dziękuję naszym partnerom, czyli firmom Alcatel-Lucent Enterprise, Asus, HTC, Samsung i Poly za obecność, ekspozycję swoich rozwiązań
i merytoryczne dyskusje kuluarowe.
„Crossowość” to zresztą określenie trafnie oddające przebieg konferencji i różnorodność prezentowanych w jej trakcie rozwiązań, których beneficjentami są resellerzy, a także klienci końcowi B2B.
• Szymon Nowakowski z Alcatel-Lucent Enterprise opowiedział zgromadzonym gościom o rozwiązaniach z obszaru nowoczesnej i zautomatyzowanej sieci LAN/WLAN. W swoim wystąpieniu zwrócił uwagę na tak znaczące aspekty jak: optymalizacja kosztowa i funkcjonalna w projektowaniu sieci, automatyzacja, bezpieczeństwo czy rola mikro- i makrosegmentacji urządzeń.
• Piotr Kozłowski z firmy Asus opowiedział o znaczących różnicach między rozwiązaniami B2B a konsumenckimi w kontekście segmentu komputerów osobistych. W jego wystąpieniu nie zabrakło także tematu społecznej odpowiedzialności producentów sprzętu oraz segmentu tzw. chromebooków.
Z biznesowego punktu widzenia jest on o tyle istotny, że cechuje się znaczącym potencjałem wzrostu, jeśli chodzi o sprzedaż na polskim rynku.
• Maria Jeruzalska i Dorota Paszyńska z HTC zabrały gości
w świat wirtualnej rzeczywistości w biznesowej odsłonie. Na przykładach realnych wdrożeń z takich branż jak automotive, edukacja, medycyna czy handel, pokazały realne korzyści płynące z zastosowania rozwiązań VR. Szybsze i bardziej angażujące szkolenia czy przynoszący dodatkowe zyski upgrade sprzedażowy to tylko dwie z nich.
• Jacek Klee z Samsung Electronics Polska przedstawił receptę na sprzedaż
w czasach rynkowego kryzysu i spadającego popytu. Są nim dobrze stworzone programy i kanały partnerskie, w których klient biznesowy zyskuje nie tylko najwyższej jakości produkt, np. z kategorii Display, ale także kompleksowe wsparcie w procesie sprzedażowym i posprzedażowym.
• Magdalena Malowana-Wąsiewicz reprezentująca fimę Poly / HP poruszyła z kolei temat pracy mobilnej w kontekście systemów wyposażenia sal wideokonferencyjnych oraz profesjonalnych urządzeń personalnych
do komunikacji głosowej i wideo. Tajemnicą poliszynela jest, że zapotrzebowanie na nie gwałtowanie wzrosło w trakcie pandemii. Dodatkowo, w firmach właśnie nadchodzi cykl masowej wymiany sprzętu po 2-3 latach użytkowania.
Siła partnerstwa KOMSA z Westcoast
Partnerstwo, tyle że podejmowane na nieco innym polu, to również istotny czynnik wzrostu dla polskiego oddziału i całej Grupy KOMSA. Zwrócił na to uwagę Dominik Kaczmarek, odnosząc się do planowanego połączenia z Westcoast Ltd.
– Jesteśmy w przededniu fuzji KOMSA z Westcoast, która na pewno zapewni nam,
a w efekcie naszym partnerom, dostęp do znacznie większej liczby brandów. Mamy przy tym zamiar nieco inaczej postępować, jeśli chodzi o kwestie ekspozycji naszej marki na rynku, poszerzając ją o wymiar europejski, a nie wyłącznie lokalny, jak było do tej pory.
Przedstawiciele KOMSA Polska nieraz podkreślali, że partnerskie relacje
z vendorami oraz klientami są wpisane w DNA firmy, jeśli chodzi o filozofię prowadzenia biznesu. Ostatnia konferencja biznesowa i postępująca fuzja z Westcoast stanowią mocny dowód to potwierdzający.