Terminal płatniczy POS to szybkość transakcji, łatwość obsługi, funkcjonalność i bezpieczeństwo. Co powinni wiedzieć właściciele firm przed zakupem terminala płatniczego? Dlaczego warto wprowadzić niektóre rozwiązania?
Terminal płatniczy może być standardowy lub mobilny, stacjonarny lub przenośny. Może mieć też wiele funkcji. Jaki zatem terminal płatniczy wybrać?
Terminale płatnicze POS dostępne na rynku pozwalają na obsługę płatności m.in. za pomocą kart z paskiem magnetycznym, kart mikroprocesorowych, zbliżeniowych, płatności smartfonem i systemem BLIK. Urządzenia płatnicze akceptują zazwyczaj płatności wszystkimi najpopularniejszymi kartami, m.in. Visa, Mastercard, Visa Electron, JCB czy UPI.
Terminal płatniczy POS - rodzaje
Terminal mobilny sprawdza się wszędzie tam, gdzie płatność odbywa się przy kliencie, tzn. w restauracjach, przedsiębiorstwach świadczących swoje usługi sezonowo, firmach gastronomicznych, transportowych czy przewozowych. Jest lekki, poręczny, a wytrzymała bateria pozwala na wielogodzinną pracę.
Terminale stacjonarne są niezawodne, ponieważ ich funkcjonowanie nie zależy od dostępności sieci mobilnej. Urządzenia te dobrze sprawdzają się w firmach prowadzących sprzedaż przy stanowisku kasowym, czyli np. w sklepach, punktach usługowych, urzędach czy na stacjach benzynowych.
Zaletą wszystkich terminali płatniczych jest bez wątpienia łatwość obsługi, intuicyjny interfejs terminala, szybkość autoryzacji transakcji i bezpieczeństwo potwierdzone licznymi certyfikatami.
Terminal płatniczy – jaki wybrać?
Imponująca jest także funkcjonalność terminala płatniczego. Umożliwiają one bowiem m.in. sprzedaż doładowań telefonów komórkowych. Dzięki temu udogodnieniu dla klientów właściciel firmy buduje pozytywny wizerunek firmy i zwiększa swoje przychody. Za doładowania można płacić zarówno kartą, jak i gotówką.
Kolejną wygodną funkcją jest możliwość wypłaty gotówki jak z bankomatu, czyli tzw. usługa cash back. Dzięki tej opcji klienci mogą pobrać gotówkę z terminala podczas zakupów i w trakcie płatności kartą.
Bardzo przydatna bywa także funkcja DCC (Dynamic Currency Conversion), czyli transakcja w walucie karty. Dzięki niej terminal może pełnić rolę kantoru. Umożliwia bowiem płatność w obcej walucie np. klientom z zagranicy.
Ponadto, istnieją terminale z funkcją kalkulatora lub możliwością drukowania logo firmy na odwrocie wydruku. Niektóre z nich umożliwiają fakturowanie i raportowanie, dając możliwość otrzymania faktury w formie elektronicznej lub zestawienia transakcji. Więcej informacji o terminalach płatniczych i ich funkcjach znajdziesz na stronie https://www.eservice.pl/produkty-i-uslugi/akceptacja-kart-platniczych/terminal-platniczy-pos-mobilny/
artykuł powstał przy współpracy z partnerem