Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na zmianę tradycyjnych telefonów na technologię VOIP. Jest to stosunkowo nowa technologia, o której wiele osób nie ma pojęcia. Dlatego też, w dzisiejszym wpisie przybliżymy ten temat. Wyjaśnimy również, dlaczego warto zdecydować się na rozwiązanie takie jak voip telefonia.
Czym jest voip?
Jest to technologia pozwalająca na przesyłanie głosu przy pomocy łącza internetowego. Jest więc to nic innego jak wykonywanie połączeń za pośrednictwem Internetu. Voip telefonia jest więc narzędziem, w którym mowa lub dźwięk zamieniane są na sygnał cyfrowy. Jest on następnie kompresowany i dzielony na pakiety, które przesyłane są poprzez sieć do miejsca docelowego.
Prosta instalacja i łatwa obsługa
Do podłączenia internetowej telefonii nie jest wymagany zakup specjalnych aparatów telefonicznych ani innego sprzętu. Całość działa jedynie w oparciu o połączenie internetowe oraz odpowiednie oprogramowanie dostarczane przez operatora. Mimo wielu funkcji, voip telefonia jest bardzo prosta w obsłudze. Bez problemu poradzi sobie z nią każdy pracownik, który na co dzień ma styczność z komputerem.
Możliwość przekierowania połączeń
Jest to jedno z wielu udogodnień jakie niesie ze sobą telefonia internetowa. Dzięki temu, znacznie zwiększa się szansa na uzyskanie połączenia z konkretną osobą. Jest to bardzo pożądane szczególnie dla firm zajmujących się obsługą klienta, ponieważ zmniejsza to ryzyko utracenia klientów.
Kolejkowanie rozmów
Voip telefonia posiada sporo zalet, a wśród nich z pewnością nie można zapomnieć o możliwości kolejkowania połączeń. Polega to na „ustawianiu się” w kolejce do rozmowy na przykład z konsultantem czy pracownikiem firmy. Dzwoniący na bieżąco informowany jest, które miejsce w kolejce obecnie zajmuje czy też ile czasu musi jeszcze poświęcić na czekanie. Dzięki takiemu rozwiązaniu firma nie straci potencjalnego klienta.
Niskie koszty użytkowania
Telefonia voip charakteryzuje się również niskimi kosztami rozmów. Połączenia krajowe to koszt zaledwie kilku groszy, a rozmowy w zasięgu jednej sieci są zawsze darmowe. Korzystając z tej technologii, płacimy jedynie za wykonane rozmowy, a nie dodatkowe usługi co często zdarza się w przypadku operatorów komórkowych. W miesięcznym rozrachunku można więc naprawdę wiele zaoszczędzić.
Rejestrowanie połączeń
Jest to kolejna ważna zaleta jeśli chodzi o telefonię voip. Ważne jest to zwłaszcza wtedy, gdy firma podczas rozmów telefonicznych zawiera różnego rodzaju umowy. Rejestrator rozmów pozwala na automatyczne ich nagrywanie, a także na przechowywanie ich przez określony okres czasu. Wszystkie rozmowy dostępne są w panelu klienta i w dowolnym czasie możemy je odtworzyć.
Jak podłączyć telefonię w firmie?
Aby skorzystać z funkcjonalności, którą oferuje telefonia voip wystarczy wybrać operatora oraz odpowiedni pakiet. Następnie należy zainstalować na wybranych urządzeniach aplikację oraz skonfigurować ją według indywidualnych potrzeb. Warto dodać, że w razie problemów z instalacją liczyć możemy na wsparcie operatora, który pomoże w podłączeniu oraz konfiguracji voip. Voip telefonia zazwyczaj dostępna jest w różnych pakietach cenowych, dzięki czemu każdy użytkownik ma możliwość dopasowania go do swoich wymagań.