Przejdź do treści
Strona główna » Drukarka do kartonów – nadruki bezpośrednie jako droga do optymalizacji kosztów i wzrostu konkurencyjności

Drukarka do kartonów – nadruki bezpośrednie jako droga do optymalizacji kosztów i wzrostu konkurencyjności

W ostatnim czasie coraz wyraźniej można zauważyć, że potrzeby dotyczące znakowania opakowań zbiorczych ulegają zmianie. Rośnie presja na redukcję kosztów operacyjnych i zwiększenie efektywności, pojawia się potrzeba szybkiego i elastycznego reagowania na sygnały z rynku. Przedsiębiorstwa coraz mocniej odczuwają wzrost znaczenie identyfikacji i jakości nadruków nawet na opakowaniach zbiorczych i coraz większą wagę przywiązują do ochrony marki.

Czym jest nadruk bezpośredni na kartonie?

Nadruk bezpośredni na kartonie to nic innego jak zastosowanie przemysłowej drukarki atramentowej do nanoszenia nadruków bezpośrednio na opakowanie kartonowe, będącej alternatywą do etykiet samoprzylepnych. Nadruki na kartonach nanoszone są na linii pakującej w czasie rzeczywistym, aby zapewnić bieżące dane produkcyjne na opakowaniu, a z uwagi na charakter nanoszonych danych, jak kod kreskowy, teksty o różnej wysokości znaków, grafika itp. – stosuje się drukarki znakujące w wysokiej rozdzielczości. O jakości druku, czytelności i trwałości kodów decyduje wiele czynników, dlatego dobór właściwego urządzenia jest kluczowy dla zapewnienia widoczności opakowania w łańcuchu dostaw.

Technologia Touch Dry® do druku bezpośredniego

Opatentowana technologia druku bezpośredniego Touch Dry® od Markem-Imaje jest unikalną technologią na rynku. Ponad 25 lat doświadczenia w produkcji atramentów stałych z bezpiecznych składników pozwoliło zaoferować temu producentowi głowice drukujące zaprojektowane do wykorzystania opatentowanych atramentów stałych Touch Dry®, które są topione przed natryskiem. To jedyna w swoim rodzaju głowica drukująca, która umożliwia drukowanie kodu na bazie wosku stałego w przeciwieństwie do technologii druku na bazie płynnej. Atramenty te zastygają natychmiast po kontakcie z podłożem, zapewniając wysoką rozdzielczość, zamiast rozpływać się wzdłuż włókien tektury falistej, jak to się dzieje w przypadku atramentów ciekłych.

Główne korzyści nadruku bezpośredniego na kartonach zbiorczych

  • Redukcja kosztów materiałowych – brak potrzeby stosowania etykiet samoprzylepnych i taśm termotransferowych
  • Redukcja kosztów magazynowania – nie ma potrzeby przechowywania różnych formatów etykiet czy kartonów ze wstępnymi nadrukami
  • Redukcja odpadów – większa ekologia – eliminacja etykiet powoduje brak odpadów podkładu i taśmy termotransferowej;
  • Pełny recykling opakowania – większa ekologia – etykieta na kartonie pozostawia resztki kleju, które zaburzają proces odzysku makulatury; nadruki bezpośrednie na kartonie eliminują ten aspekt
  • Oszczędność czasu – druk odbywa się bezpośrednio w linii produkcyjnej, zawartość etykiet dostosowywana jest na bieżąco;
  • Szybka reakcja na zamówienia – z pominięciem oczekiwania na nowe formaty etykiet, nadruków wstępnych na kartonach itp.
  • Lepsza personalizacja i identyfikacja marki – elastyczność dzięki nadrukom na ostatnim etapie pakowania

Drukarki do kartonów – w jakich aplikacjach rozwiązanie druku bezpośredniego sprawdzi się najlepiej?

Nie każdy producent sięgnie po rozwiązania druku bezpośredniego do znakowania kartonów zbiorczych, ponieważ nie w każdej aplikacji zmiana przyniesie oczekiwane korzyści w wymiarze kosztowym i wydajnościowym. Przypadki, kiedy warto rozważyć zmianę technologii znakowania opakowań zbiorczych:

  1. Zmienny charakter produkcji – wiele SKU, liczne formaty opakowań i etykiet;
  2. Działanie na wysoce konkurencyjnym rynku – krótkie serie produkcyjne, sezonowość, częste zmiany, szybka reakcja na zamówienia
  3. Produkcja na eksport i konieczność dostosowania się do wymagań poszczególnych rynków
  4. Produkcja kontraktowa marek własnych i personalizacja opakowań
  5. Gotowość automatyzacji i integracji z systemami produkcyjnymi ERP przedsiębiorstwa
  6. Zrównoważony rozwój jest elementem strategii przedsiębiorstwa.

Podsumowanie

Na wysoce konkurencyjnym rynku, przy dynamicznie zmieniających się trendach konsumenckich i zapotrzebowaniu na transparentność łańcucha dostaw, wybór metody znakowania kartonowych opakowań zbiorczych może okazać się decyzją strategiczną. Znakowanie kartonów wykracza bowiem poza zwykłą czynność techniczną – może być sposobem na optymalizację kosztów, wzrost efektywności i budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej. W Coleman International rozumiemy potrzeby przedsiębiorców i zaproponujemy rozwiązanie zgodne z założeniami strategii i wymaganiami aplikacji.