Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Prowadzenie przedsiębiorstwa wiąże się z wieloma kosztami. Wśród nich są koszty urządzenia i prowadzenia biura. Jeśli tylko firma nie potrzebuje stałego miejsca, może zdecydować się na skorzystanie z usługi wirtualnego biura.

Sama istota wirtualnego biura polega na udostępnieniu adresu bez konieczności obecności przedsiębiorstwa w tym miejscu. Realnie istniejące firmy zapewniają rejestrację innych podmiotów pod swoim adresem, przez co korzystający z tego rozwiązania mogą pochwalić się wpisaniem atrakcyjnej lokalizacji do ewidencji za stosunkowo niewielką cenę.

 

Co zapewnia wirtualne biuro?

Korzystanie z usługi wirtualnego biura niesie za sobą szereg zalet, szczególnie dla osób, które nie chcą rejestrować przedsiębiorstwa pod adresem prywatnym. I oto właśnie pierwszy plus tego rozwiązania - wirtualne biuro sprawia, że praca nie koliduje z życiem prywatnym, na przykład poprzez otrzymywanie listów na inny adres oraz brak kontroli w prywatnym domu. Rozwiązanie to jest przyjazne także osobom, które chcą zarejestrować firmę w innym miejscu. Przydaje się to głównie, gdy w innym miejscu łatwiej uzyskać dofinansowanie lub gdy zachodzi potrzeba poprawy wizerunku przez skorzystanie z atrakcyjnej lokalizacji.

Warto wspomnieć także takich sytuacjach, jak brak czasu i chęci na prowadzenie biura; przeznaczenie całego czasu tylko na rozwój firmy lub gdy wykonywany zawód wiąże się z częstymi wyjazdami.

 

Wirtualne biuro a prawo

Polskie prawo nie zabrania korzystania z rozwiązania wirtualnego biura. Dlatego też ta praktyka staje się coraz bardziej powszechna. Szczególnie zainteresowani są nią przedstawiciele firm opartych na pracę przez internet, freelancerów lub start-upów. Kilka lat temu pojawiły się jednak rozbieżności w kwestiach podatkowych. Zdarzały się sytuacje, gdy urzędy skarbowe odmawiały rejestracje firm motywując to brakiem wskazania konkretnego lokalu lub niesprawowaniem pod podanym adresem funkcji zarządczych. Wątpliwości musiał rozwiązać Naczelny Sąd Administracyjny, który stwierdził, iż nie istnieją przepisy narzucające posiadanie biura o powyższym przeznaczeniu. Od tego czasu żaden urząd skarbowy nie zakwestionuje adresu wirtualnego biura.

 

Na co trzeba uważać?

Przed podpisaniem umowy outsourcingu obsługi biurowej należy sprawdzić:

  • czy firma, która świadczy takie usługi posiada prawo własności lokalu lub umowę pozwalającą na wynajmowanie tej przestrzeni,
  • zakres i czas trwania oferowanej usługi oraz godziny otwarcia lokalu,
  • czy oferent posiada wykwalifikowany personel,
  • stan techniczny archiwum, czyli w jakich warunkach będą przechowywane dokumenty.

Warto być pewnym powyższych, ponieważ każda zmiana adresu generuje dodatkowe koszty związane z rejestracją w KRS oraz innych urzędach a należy pamiętać, że to jest czasochłonne zajęcie. Także kontrahenci będą zmuszeni dokonać zmian. Przed podpisaniem umowy warto też zasięgnąć informacji u aktualnych klientów wirtualnego biura jakie są ich odczucia, czy współpraca między zainteresowanymi jest owocna, jaki jest czas odbioru korespondencji itp.

Więcej informacji
Więcej informacji znajdziesz na stronie https://www.wirtualne-biuro-nowogrodzka.pl/ - usługa biura wirtualnego.