2 tysiące sprzedanych laptopów gamingowych jak dotąd. 100% wzrost na jednej z marek gamingowych rok do roku. Do tego prognozy na bardzo dobry czwarty kwartał i zamknięcie całego roku. Dane prezentowane przez KOMSA Polska, czołowego dystrybutora ICT na rodzimym rynku, pokazują, że gaming mocno opiera się negatywnym trendom obserwowanym na rynku PC.
Wiele ostatnio mówi się i pisze o przybierającym globalnie kryzysie na rynku PC
i pikującym popycie na komputery stacjonarne oraz notebooki, jakie notują czołowi producenci. Szczególnie widać to po tej drugiej kategorii, gdzie spadki sięgają do 20%. Na trudną sytuację i dołek wskazują choćby dane opublikowane przez Canalys czy Strategy Analytics.
2 tysiące sprzedanych laptopów, czyli gaming trzyma się dobrze
Jeśli chodzi o polski rynek dystrybucji, to negatywnym trendom światowym zdaje się jednak opierać segment laptopów gamingowych. Potwierdzają to wyniki sprzedażowe prezentowane przez KOMSA Polska. W tym roku dystrybutor ICT sprzedał już 2 tys. sztuk laptopów do gamingu (dane na październik 2022). Z pewnością wolumen ten jeszcze wzrośnie, biorąc pod uwagę zamówienia ze strony resellerów przed zbliżającym się okresem promocji Black Week oraz zakupów świątecznych.
– Jeżeli chodzi o segment laptopów gaminowych, spadek popytu nie jest tak odczuwalny jak przy pozostałych gałęziach konsumenckich i commercial sprzętu PC. Co więcej, w przypadku KOMSA Polska odnotowaliśmy wręcz zauważalne wzrosty. W przypadku marki Razer wzrost rok do roku wyniósł aż 100%. Sukcesywnie rosną również takie marki jak MSI oraz ASUS w udziałach obrotowych naszej firmy. Takie wyniki to przede wszystkim zasługa rozpoznawalności dystrybucji i produktu, na co kładziemy nacisk w naszych działaniach, prowadzonych we współpracy z vendorami. – mówi Tomasz Woźniakowski, Product Sales Manager w KOMSA Polska, opiekun marek Acer, Lenovo, Razer i Sony.
Dobra końcówka roku i hitowe karty graficzne
Końcowe dwa miesiące bieżącego roku według przedstawicieli KOMSA Polska zapowiadają się równie dobrze, jeśli chodzi o planowaną sprzedaż. Podkreśla to Radosław Wróblewski, Product Sales Manager w KOMSA Polska, opiekun marek MSI i Asus: – Zdecydowanie duże nadzieje na dobre zamknięcie roku 2022 wiążemy
z okresem Black Friday. Przewidujemy, że osiągniemy
w nim ok. 15-20% sprzedaży rocznej.
Z danych zebranych przez KOMSA Polska widać również dobitnie, jakie rozwiązania sprzętowo-technologiczne, cieszą się obecnie największą popularnością
w przypadku notebooków do gamingu. Jak się okazuje, wyraźnie dominuje jedno.
– Analizując nasze dane sprzedażowe, widzimy jak na dłoni wzmożone zainteresowanie notebookami gamingowymi opartymi na rozwiązaniach Nvidia RTX. Laptopy gamingowe z kartami graficznymi RTX 3070 to aż 55% wszystkich zakupów, jakie dokonują nasi klienci. – podsumowuje Radosław Wróblewski.
Jak w trudnych czasach partnerzy biznesowi mogą wzmocnić relacje z dostawcami rozwiązań