Jeszcze kilka lat temu szukając pracownika wystarczyło zamieścić ogłoszenie o pracę i już stała kolejka chętnych. Dzisiaj nie jest już tak łatwo. Szukając pracownika na stałe musimy liczyć się z nieco dłuższymi poszukiwaniami. Kwestia ta dotyczy przede wszystkim specjalistów takich jak inżynierowie, informatycy, lekarze, ale często także wykwalifikowani pracownicy budowlani, kucharze czy pracownicy wielu innych branży. Coraz częściej problemy sprawia poszukiwanie osób na takie stanowiska jak ekspedientka czy osoba do sprzątania. Dobry pracownik w dzisiejszych czasach to gwarancja sukcesu firmy. Dlatego warto rozpocząć rekrutacje stałe od odpowiednich przygotowań.
Poszukaj pracownika wśród pracowników
Jeśli posiadasz już zespół pracowników, poszukiwania nowych osób dobrze jest zacząć od poinformowania dotychczasowych pracowników o tym fakcie. Często zdarza się, że pracownicy z chęcią polecą znajomym swoje miejsce pracy. Osoba z polecenia ma wiele zalet. Przede wszystkim, jeśli jeden z twoich pracowników dobrze ją zna i rekomenduje jej zatrudnienie, to jest to często dużo więcej warte niż suche informacje zawarte w CV. Pracownik z polecenia będzie bardziej się starał, żeby nie zawieźć osoby, która go poleciła i raczej nie rzuci pracy z dnia na dzień. Dlatego coraz więcej firm premiuje polecenia pracownicze. Osoba polecająca za polecenie pracownika otrzymuje premię finansową, dziki, czemu wszystkie strony są zadowolone. Pracodawca oszczędza czas i pieniądze, które musiałby poświęcić na poszukiwania, pracownik otrzymuje premię, a nowa osoba w zespole ma pracę, która spełnia jej oczekiwania.
Zaoferuj coś więcej- nie tylko pracę
W czasach, gdy panuje rynek pracownika, to pracodawca musi się postarać, żeby pracownik chciał dla niego pracować. Dlatego coraz więcej firm poza standardową pensją oferuje liczne benefity, z których pracownicy mogą korzystać. Najpopularniejsze z nich to karnety sportowe, możliwość korzystania z pakietów medycznych, dofinansowanie wczasów czy możliwość udziału w cyklicznych imprezach. Jak widać większość z nich dotyczy czasu wolnego i zdrowia. Tu również wygrane są obie strony. Pracownik zyskuje otrzymując dodatkowe benefity, pracodawca korzysta, bo zdrowy pracownik to wydajniejszy pracownik, a podczas imprez i wyjazdów firmowych pracownicy się ze sobą integrują, dzięki czemu bardziej identyfikują się z firmą i rzadziej odchodzą z pracy. Rekrutacje stałe tworzą zespół, który decyduje o pozycji firmy na rynku, stąd warto w niego zainwestować.
Daj ogłoszenie
To mogłoby się wydawać banalne. Poszukując pracownika warto jest o tym poinformować. W tym celu dobrze jest zamieścić ogłoszenie nie tylko na najpopularniejszych portalach z ofertami pracy, ale także na stronie firmy i w aplikacjach. Jeśli na dane stanowisko szukasz więcej niż jednej osoby lub firma stale się rozwija i co jakiś czas potrzebuje nowych pracowników, dobrze jest zamieścić taką informację na stałe. Ogłoszenie o pracę to jednak nie tylko krótka informacja testowa. Jeśli potrzebujesz większej ilości pracowników stałych dobrze jest to wypromować, na przykład przy pomocy filmów zamieszczonych w portalach społecznościowych.
Artykuł powstał we współpracy z grupaprogres.pl