Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

adobestock 356123222
Do końca 2020 roku 25% zadań z zakresu obsługi klienta przejmie sztuczna inteligencja - tak wynika z przewidywań analityków Gartner. AI napędza e-commerce. Zwiększenie sprzedaży, a przede wszystkim lepsze dopasowanie rekomendacji do potrzeb klientów to klucz do skutecznego rozwoju e-sklepu. Jakie możliwości daje AI i jak wykorzystać rozwiązania Google Cloud Platform, by uzyskać najlepsze rezultaty w prowadzeniu sklepu internetowego?

 

Sztuczna inteligencja w biznesie

Możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego pozwalają na coraz szersze wsparcie pracy człowieka. AI ma za zadanie naśladować sposób myślenia ludzi, określać prawdopodobieństwo wystąpienia pewnych zdarzeń, a także samodzielnie proponować rozwiązania. AI potrafi już rozpoznawać obrazy, przeprowadzać transkrypcje tekstów oraz prowadzić rozmowy z klientami. To wszystko umożliwia ogromne wsparcie w prowadzeniu biznesów, w tym sklepów internetowych, które obecnie w dużej mierze polegają na automatyzacji zadań.

 

Możliwości AI od Google Cloud Platform

Wachlarz usług Google Cloud Platform nie pozostaje w tyle i oferuje usługi korzystające z dobroci sztucznej inteligencji. Jak możesz ich użyć do wsparcia zespołu sprzedaży i zwiększenia konwersji w Twoim sklepie internetowym? Potencjał usług pomoże Ci zgłębić Partner Google, oferujący wydłużony bezpłatny okres testowy w Google Workplace i zapewniający szkolenia dla użytkowników.

 

Ulepszona obsługa klienta

Sztuczna inteligencja, przynajmniej obecnie, nie ma potencjału, by całkowicie przejąć obsługę klienta. Może być jednak jej idealnym uzupełnieniem i odciążyć pracowników z wykonywania powtarzalnych zadań. Contact Center AI, czyli grupa usług Google Cloud Platform, umożliwia zbudowanie narzędzi wspierających obsługę klienta na potrzeby konkretnego e-sklepu. 

Contact Center AI w połączeniu z innymi usługami GCP pomaga zbudować:

  • komunikator z chatbotem lub systemem IVR, przejmujący proste rozmowy od pracowników i automatyzujący pracę,
  • system wsparcia infolinii, który obsługuje transkrypcje rozmowy w czasie rzeczywistym i  na bieżąco podsyła agentom potrzebne materiały i podpowiedzi,
  • narzędzie automatyzujące przepływ połączeń i wiadomości pomiędzy dostępnymi pracownikami.

 

Spersonalizowane podpowiedzi

Szybkość i celność obsługi są obecnie niezwykle ważne dla klientów. Oczekują oni podpowiedzi bazujących na ich zainteresowaniach lub potrzebach, w czym rownież pomagają rozwiązania Google Cloud Platform. W tym przypadku warto wykorzystać usługę Recommendations AI, która bazuje na mechanizmie historii działań klienta. System przegląda m.in. ścieżkę, jaką przeszedł, docierając do sklepu i przechodząc przez jego podstrony czy produkty dodawane i usuwane z koszyka, ale też takie zmienne, jak dostępność artykułów. Następnie AI na bieżąco podsyła klientowi dopasowane do niego rekomendacje, wpływające zarówno na jego zadowolenie, jak i ostateczną konwersję.

O autorze
Artykuł powstał we współpracy z Fly On The Cloud

NEWSLETTER

Zgadzam się na Polityka prywatności