Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times
sklep internetowy na facebooku
Facebook to obecnie najpopularniejszy serwis społecznościowy zrzeszający miliony użytkowników. Co więcej - liczba zarejestrowanych członków stale rośnie i nie zapowiada się na to, aby w przyszłości ta tendencja miała się odwrócić. Duży odsetek firm już od dawna korzysta z potencjału tego portalu i wykorzystuje go zarówno w celach wizerunkowych jak i do promowania swoich produktów czy usług. Aktywowanie sklepu na Facebook'u pozwoli Ci rozszerzyć Twoje możliwości dotarcia do grupy docelowej. Jeśli zależy Ci na wzroście sprzedaży - poniżej pokazujemy jak w kilku prostych krokach możesz zwiększyć swoją ekspansję oraz na jakie korzyści możesz liczyć w ramach aktywowania sklepu na FB.

 

 

 

Sklep na Facebook'u - jak wygląda?

Na początek postawmy sprawę jasno - sklep na FB czyli Marketplace to oddzielna zakładka Facebook'a. Korzystanie z tej funkcjonalności nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani instalacji dodatkowego oprogramowania. Uzupełnienie sklepu produktami pozwoli Ci linkować do nich pod postami z różnymi formatami (filmy, zdjęcia). Zyskasz w ten sposób okazję do dodawania odnośnika nawet wówczas, gdy post nie zawiera w sobie linku.

Załóż sklep na Facebook'u w kilku prostych krokach

 Przede wszystkim musisz pamiętać o tym, że aby aktywować sklep powinieneś:

- być administratorem Menadżera firmy,

- posiadać uprawnienia do zarządzania stroną i katalogiem w Menadżerze firmy.

Jeśli spełniasz te warunki - wystarczy, że przejdziesz do Menadżera sprzedaży, klikniesz przycisk Rozpocznij, a następnie - Utwórz sklep. Kreator konfiguracji jest na tyle intuicyjny, że z pewnością przejdziesz przez ten proces.

Facebook poprosi Cię o akceptację regulaminu - co prawda nie jest szczególnie restrykcyjny, oto kilka istotniejszych punktów:

- powinieneś zadbać o sprawną i szybką komunikację z klientem. Maksymalny czas odpowiedzi wynosi 2 dni robocze,

- co miesiąc zgłaszaj FB zbiorczo wykaz Twoich ewentualnych problemów z klientami,

- dostawa powinna zostać zrealizowana w ciągu max. 10 dni,

- zwrot pieniędzy za zwracany towar powinien zostać dokonany w ciągu 2 dni.

Jak widzisz - samo założenie sklepu przebiega szybko - bardziej czasochłonne jest dodawanie konkretnych produktów z Twojej oferty. Jeżeli masz ich dużo - możesz skorzystać ze specjalnych platform, które dokonają takiego importu za Ciebie.

Po wykonaniu tych operacji wystarczy dodać zakładkę "Sklep" do Twojego firmowego profilu. Jak to zrobić?

  1. Kliknij na Ustawienia, a następnie Edytuj stronę.
  2. Wybierz wariant Dodaj kartę, a później Sklep.

 

Darmowa aktywacja sklepu na FB pomoże Ci wykorzystać potencjał tej platformy

Skorzystanie z tej funkcjonalności Facebook'a  nie wymaga od Ciebie znajomości żadnego z języków programowania ani specjalizacji w IT. Co więcej - założenie swojego sklepu jest całkowicie bezpłatne, platforma nie pobiera także jakichkolwiek opłat za sprzedaż czy pośrednictwo w transakcjach. To niewątpliwa zaleta w porównaniu do innych rozwiązań e-commerce. Ani klient ani Ty nie ponosicie jakichkolwiek opłat - dzięki temu możesz swobodnie przetestować tę formę sprzedaży.

W przypadku tradycyjnych sklepów internetowych musisz liczyć się z koniecznością opłacenia domeny, platformy oraz certyfikatu SSL. W przypadku sprzedaży za pośrednictwem Facebooka oszczędzasz już na starcie! 

To także dobry sposób na to, aby przetestować, czy Twoje produkty cieszą się zainteresowaniem zanim rozpoczniesz promocję na szerszą skalę.

 

Sprecyzuj swoją grupę docelową

Sklep na Facebook'u to narzędzie, które w odpowiednich rękach może wygenerować wzrosty sprzedaży. Jak to osiągnąć? Punktem wyjściowym Twoich działań powinno być sprecyzowanie Twojej grupy docelowej, czyli osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Znaczenie ma:

- wiek,

- płeć,

- wykształcenie,

- miejsce zamieszania,

- stopień zamożności,

- zainteresowania.

Im więcej szczegółów dotyczących Twoich perspektywicznych klientów jesteś w stanie wskazać - tym lepiej będziesz mógł do nich trafić.

Pamiętaj też o dopasowaniu języka i formy prezentacji do Twojej grupy docelowej - powinieneś inaczej "rozmawiać" ze swoją grupą docelową jeśli są to nastolatki, a inaczej w przypadku matek z dziećmi. Każda z tych grup ma bowiem inne potrzeby, kieruje się innymi wartościami, a co za tym idzie - oddziałują na nie inne formy reklamowe.

Założenie sklepu internetowego na Facebooku to Twoja szansa na ekspansję. Niezależnie od tego, czy masz już sklep internetowy czy może aktywacja sprzedaży na FB będzie dla Ciebie stanowiła eksperyment - zdecydowanie warto go przeprowadzić. Brak kosztów, prosta metoda aktywacji i dodawania produktów - to tylko ułamek zalet tego rozwiązania. Przetestuj to w swoim biznesie, testuj różne opcje i zwiększ swoją sprzedaż.

WhitePress Prawa