Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Wynajem magazynu dla e commerce
W 2021 roku rynek e-handlu przekroczył wartość 111 mld zł, a eksperci prognozują dalsze wzrosty na poziomie kilkunastu procent w ciągu kolejnych lat. E-sklepów przybywa, a razem z nimi, towarów, które trzeba przyjąć, magazynować i sprawnie wysłać do klientów. Na co zwrócić uwagę, wybierając magazyn dla e-commerce?

 

 

 

 

 

 

Pandemia zweryfikowała wiele biznesów, niektóre branże po dziś dzień nie mogą się dźwignąć z postpandemicznego kryzysu, ale to właśnie rynek e-commerce jest jednym z tych obszarów gospodarki, które na pandemii zyskały przewagę konkurencyjną.

 

Zmiana nawyków konsumenckich wpływa na usługi magazynowe dla sklepów internetowych

Wynajem adekwatnego magazynu dla internetowego biznesu jest kluczowym wyzwaniem, szczególnie mając na uwadze zmiany konsumenckie i coraz krótszy czas oczekiwania na przesyłkę, który jest tolerowany przez klientów.

Jeszcze kilka lat temu cierpliwość klientów sklepów online była zupełnie inna niż teraz. Mało kto oczekiwał dostawy na drugi dzień, normą było to, że oczekiwanie na kuriera trwało do czterech dni roboczych. Obecnie konsumenci coraz częściej oczekują dostawy w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia, albo nawet żądają dostawy tego samego dnia. Mając na uwadze powyższe trendy, zastanówmy się jaki magazyn dla e-commerce będzie najlepszy.

 

Jak wybrać magazyn dla e-commerce? Odpowiedz na siedem kluczowych pytań

Zanim zaczniesz przeglądać oferty firm zajmujących się magazynowaniem i logistyką, powinieneś zdefiniować sobie najważniejsze usługi magazynu e-commerce, które z perspektywy istnienia Twojego biznesu są najważniejsze. Powinieneś więc odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:

  1. Jakie produkty sprzedajesz i czy do ich przechowywania będzie potrzebne zapewnienie niestandardowych warunków – np. wymagane będą regały półkowe, stojaki do przechowywania odzieży, a może chłodnia?
  2. Czy jesteś resellerem, czy sprzedajesz produkty własne?
  3. Jaka jest skala Twojego biznesu, ile dziennie, tygodniowo i miesięcznie transakcji będzie do „obsłużenia”?
  4. Jak bardzo chcesz być zaangażowany proces logistyki?
  5. W jakie strefy magazynowe powinien zostać wyposażony magazyn dla e-commerce – strefy załadunku, przyjęcia towaru, składowania towarów, kompletacji i sortowania wysyłek, obsługi zwrotów?
  6. Jakie funkcje ma pełnić magazyn e-commerce – czy tylko przechowywanie, czy także logistyka, funkcje ekspozycyjne i wizerunkowe, np. stacjonarne biuro Twojego e-sklepu na terenie magazynu?
  7. Jakim budżetem na zewnętrzny magazyn dla e-commerce dysponujesz?

Odpowiadając na każde z powyższych pytań w sposób pogłębiony, będzie Ci o wiele łatwiej oszacować powierzchnię magazynu dla e-commerce, wybrać optymalną lokalizację (centralną lub regionalną) oraz wyposażenie i zakres realizowanych usług magazynu e-commerce.

Jeśli szukasz sprawdzonego partnera dla Twojego biznesu, sprawdź ofertę uznanej marki White Star Logistics.

 

Work-life balance – czy to w ogóle możliwe?

WhitePress Prawa