Chcesz, aby Twoja firma mogła dotrzeć do wielu nowych klientów? Postaw na marketing internetowy. Jakie metody reklamowe sprawdzą się wtedy najlepiej?
Dzisiaj internet odgrywa bardzo dużą rolę w marketingu. Reklama internetowa jest obecnie jedną z najczęściej wybieranych – zarówno przez duże firmy, jak również przez te znacznie mniejsze, w tym te, które dopiero rozpoczynają swoją działalność.
Reklama w internecie to skuteczny sposób na zainteresowanie potencjalnych klientów, który nie wiążę się przy tym z bardzo wysokimi wydatkami. Kluczem jest dobór odpowiednich form e-marketingu. Jaka reklama internetowa będzie najlepsza dla małej firmy?
Reklama na Facebooku
Media społecznościowe są stosowane na całym świecie. Facebook, który jest najpopularniejszym serwisem tego typu, ma już kilka miliardów użytkowników. To nie tylko doskonały sposób na komunikację i poszukiwanie aktualnych informacji, ale również metoda na tanią i skuteczną reklamę w internecie.
Małe firmy mogą reklamować się na Facebooku na dwa sposoby, a mianowicie przez:
- założenie własnej strony – fanpage’a, który służy do publikowania wpisów
- korzystanie z Facebook Ads, czyli specjalnego systemu reklam prezentowanych na Facebooku
Założenie własnego fanpage’a nie jest związane z żadnymi kosztami, dlatego też firma może prowadzić go także samodzielnie – bez ponoszenia wydatków.
Druga z powyższych metod jest już płatna, ale także nie pociąga za sobą bardzo dużych opłat – jest przy tym bardzo skuteczna, ponieważ pozwala na dotarcie do precyzyjnie wyznaczonej grupy docelowej.
SEO – optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej
Reklama internetowa określana mianem SEO kryje w sobie szeroką gamę czynności, które ogólnie określane są jako optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych.
SEO to metoda reklamy internetowej w wyszukiwarce, najczęściej w wyszukiwarce Google, jako że to ona jest najbardziej popularna. Głównym celem SEO jest poprawa widoczności adresu strony WWW w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych.
Działania w ramach SEO pozwalają firmie na dotarcie do większej liczby klientów przez wyszukiwarkę internetową. Wspomagają również budowę jej popularności i pozytywnego wizerunku.
Google Ads – linki sponsorowane
Kampanie linków sponsorowanych to także metoda reklamy w wyszukiwarce internetowej Google. W tym przypadku promocja odbywa się za pomocą specjalnych boksów reklamowych widocznych w wyszukiwarce po wpisaniu do niej określonych słów kluczowych.
Linki sponsorowane Google Ads to reklama w internecie wyróżniająca się wysoką skutecznością, a także bardzo atrakcyjnymi cenami – budżet na reklamę internetową tego typu można określić też samodzielnie, dlatego nie ma obaw, że przekroczy się wtedy założone koszty.
E-mail marketing
W kontekście taniej i przy tym skutecznej reklamy internetowej warto wskazać także na e-mail marketing. Jest to najstarsza metoda reklamy w sieci, która także i dzisiaj jest bardzo popularna.
E-mail marketing, czyli wysyłka wiadomości reklamowych często kojarzy się z niechcianym spamem, ale warto wskazać, że e-maile tego typu mogą być także pożądane przez internautów.
Doskonałym przykładem jest tutaj newsletter, czyli zamówione wiadomości przesyłane do odbiorcy. W newsletterze często znajdują się informacje o nowościach w ofercie, aktualnych promocjach, a także kody rabatowe.
Zatem budowa dużej bazy odbiorców zapisanych na newsletter jest dla firmy także doskonałą metodą na reklamę w internecie. Można prowadzić ją także samodzielnie, korzystając ze zautomatyzowanych systemów wysyłki e-maili reklamowych!
Współpraca z influencerami
Influencer to osoba, która posiada szerokie grono widzów czy słuchaczy, a także posiada na nich wpływ (influence) przez swoje działania. Influencerami bardzo często są blogerzy czy vlogerzy, a także osoby prowadzące swoje konta w mediach społecznościowych, na przykład na Instagramie.
Współpraca z influencerami to dla firmy także skuteczna reklama internetowa. Najczęściej polega ona na przekazaniu takiej osobie produktów firmy w zamian za ich recenzję. Bardziej popularni influencerzy stosują także własne cenniki promocji – im więcej posiadają fanów, tym taka reklama w internecie będzie droższa.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Online Group z Krakowa.