Głównym celem szkoleń employer branding jest zdobycie wiedzy na temat budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy. To nauka opracowywania strategii i wybierania działań, które przyniosą oczekiwane rezultaty. Szkolenia EB pokazują, w jaki sposób prowadzić rekrutację, jak rozmawiać z pracownikami i pozyskiwać od nich opinie o firmie. Warsztaty employer branding pozwalają zapoznać się z dostępnymi narzędziami wykorzystywanymi do budowania marki pracodawcy.
Szkolenie otwarte vs szkolenie zamknięte? Które wybrać?
Głównym celem szkoleń employer branding jest zdobycie wiedzy na temat budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy. To nauka opracowywania strategii i wybierania działań, które przyniosą oczekiwane rezultaty. Szkolenia EB pokazują, w jaki sposób prowadzić rekrutację, jak rozmawiać z pracownikami i pozyskiwać od nich opinie o firmie. Warsztaty employer branding pozwalają zapoznać się z dostępnymi narzędziami wykorzystywanymi do budowania marki pracodawcy.
Warto pamiętać, że każde szkolenie employer branding to solidna dawka wiadomości, jednak oprócz teorii pojawiają się tu zadania praktyczne, a uczestnicy mogą dyskutować, poznać możliwe rozwiązania problemów, które miały miejsce w rzeczywistości. Osoby zainteresowane uczestnictwem w tego rodzaju inicjatywach mają do wyboru szkolenia otwarte lub zamknięte, nazywane także dedykowanymi. Czym się różnią? Które będzie najlepsze?
Czym są szkolenia employer branding otwarte i zamknięte?
Szkolenia employer branding otwarte są organizowane z myślą o uczestnikach pochodzących z różnych organizacji. Program takiego kursu jest uniwersalny, co oznacza, że przekazywane informacje odnoszą się do każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od jego wielkości czy branży, w której działa. Przedstawiciele pracodawcy — specjaliści HR lub EB, managerowie działów human resources, a nawet właściciele firm uczą się na warsztatach, jak opracowywać strategię, jakie działania podejmować, by kreować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.
e szkolenie to inna tematyka i zakres przekazywanej wiedzy. Warsztaty employer branding pozwalają nam zrozumieć, jak ważna jest kultura organizacyjna, w jaki sposób ją mierzyć, czym są wartości, którymi powinniśmy kierować się w działaniach. Spotkania warsztatowe to także wzajemne inspirowanie do podjęcia kolejnych kroków w budowaniu obrazu przedsiębiorstwa pożądanego na rynku pracy. Szkolenie zamknięte, czyli dedykowane, odpowiada na potrzeby jednej, konkretnej organizacji.
Kiedy wybrać zamknięte szkolenie employer branding?
Szkolenia dedykowane przeprowadza się z myślą o konkretnej firmie, w jej siedzibie. Są one odpowiedzią na określone problemy. Zazwyczaj podczas spotkania omawiane są cele wizerunkowe. Służy ono również poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, jak budować pozytywny obraz przedsiębiorstwa i jakie narzędzia dobierać. Warsztaty employer branding organizowane dla określonego podmiotu stają się doskonałą okazją do przeprowadzenia burzy mózgów wśród pracowników, wyłonienia pomysłów, ustalenia harmonogramu działań, znalezienia sposobów na zaangażowanie wszystkich zatrudnionych.
W szkoleniach otwartych mogą wziąć udział zespoły pracowników wyłonionych z poszczególnych działów, a także specjaliści human resources i employer branding. Trening przeprowadzany jest zwykle w ciągu jednego lub dwóch dni, a grupy składają się z około 8–12 osób. Warsztaty dedykowane to doskonały sposób na poznanie słabych i mocnych stron danej organizacji.