Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
Dla prawidłowego działania każdej firmy jest kluczowe, aby ciągle pozyskiwać nowych klientów, a także utrzymywać z nimi dobre relacje. Nie mniej właśnie zdobycie kontaktów i wykorzystanie ich sprawia najwięcej trudności, świeżo upieczonym przedsiębiorcom, a także osobom, które chcą rozwijać swój biznes na nowych rynkach. Istotne jest, aby wykorzystywać zarówno zewnętrzne źródła informacji o klientach, a także źródła wewnętrzne, jak polecenia, które pozwolą na skuteczne działania na rynku, a także ułatwią zadanie przedstawicielom handlowy zatrudnionym w firmie.

 

 

 

 

Źródła zewnętrzne informacji o klientach.

Często skarbnicą wiedzy na temat klientów, będzie Internet, a także bazy danych w nim dostępne. Wiedza jak wykorzystać bazy firm, jest niezbędna, żeby rozwiać swój biznes, a także maksymalizować dochody. Dobrze wykonana baza powinna zawierać informacje o firmie, takie jak nazwa, adres, numery kontaktowe, a także co najbardziej istotne informacje o profilu działalności danego przedsiębiorstwa. Tylko tak uporządkowane i usystematyzowane dane będą wartościowe. Wyszukiwanie tego typu danych może jednak nastręczyć trudności, szczególnie jeżeli każdy podmiot trzeba zweryfikować, dlatego niezbędna w tym zakresie może być pomoc specjalisty.

 

Inforbrokerzy, a bazy danych.

Osobami, które pomogą stworzyć i zweryfikować bazę danych są inforbrokerzy, którzy są specjalistami od wyszukiwania danych, ich weryfikacji, usystematyzowania, a także prezentacji w formie najlepszej dla klienta. Korzystanie z usług specjalisty, choć może wydawać się kosztowne, jest jedną z najlepszych metod tworzenia baz firm i potencjalnych klientów, a także gwarantuje olbrzymią oszczędność czasu. Dzięki specjalistycznej pomocy stworzenie bazy będzie proste, a przedsiębiorcy będą musieli zastanowić się tylko jak wykorzystać bazy firm przygotowane w ten sposób.

 

Jak korzystać z baz danych.

Uporządkowane zbiory informacji o firmach i klientach pozwalają na kontakt z klientem, zaprezentowanie mu oferty, a także długofalowe nawiązanie z nim współpracy. Baza powinna być cały czas aktualizowana, celem zapewnienia jej wysokiej jakości. Dobrą praktyką przy pracy jest dopisywanie różnego rodzaju informacji, po kontakcie z klientem, co pozwoli na lepsze przygotowanie oferty przy następnym kontakcie, a także być może na przygotowanie odpowiedzi na reakcję klienta. Dobrze wykorzystana baza danych, to taka, która cały czas powstaje, pojawiają się w niej rekordy, a także znikają, te, które nie dają szansy na podpisanie umów, lub dopięcie sprzedaży, to także taka baza, która gwarantuje maksymalnie dużo informacji o kliencie, w najbardziej przejrzystej formie. W poszczególnych rekordach powinny zostać zawarte informacje, na temat dat ostatniego kontaktu z klientem, czy jego odpowiedzi na ofertę, która była mu przekazana. Dobre bazy są narzędziem zarówno przedstawicieli handlowych, jak i działów sprzedaży telefonicznej, gdzie wykorzystywane są one codziennie, w pracy dziesiątek osób, a także pozwalają na lepsze poznanie klienta, a także kontakt, w czasie którego on oczekuje od firmy.

Artykuł powstał przy współpracy z BNF.pl