Firmy wciąż szukają najlepszych sposobów na dotarcie do swoich klientów. Ponieważ zdarza się, że wysyłane e-maile są przekazywane prosto do kosza przez blokady spamu, a połączenia telefoniczne również są skutecznie filtrowane przez antyspamowe systemy, zespoły marketingowe chcą wdrażać bardziej precyzyjny i skuteczniejszy system komunikacji z klientami. Marketing mobilny SMS api oraz email api oferują lepszy sposób dostarczania wiadomości do docelowych odbiorców.
SMS marketing api – najskuteczniejsze praktyki w SMS-owym marketingu mobilnym
SMS marketing api to solidne narzędzie interfejsu do programowania aplikacji. Jego pełna nazwa to Application Programming Interface – API. Eliminuje czasochłonny proces, jakie firmy muszą przeznaczyć na napisanie i wewnętrzną implementację unikalnych programów do wysyłania wiadomości SMS i wykorzystywania ich w celach marketingowych. Dzięki SMS api ułatwiona jest integracja z platformami do komunikacji zewnętrznej innych firm i korzystanie z nich w celach przeprowadzania akcji wysyłki wiadomości tekstowych do dużej bazy klientów.
Co to jest interfejs API poczty e-mail?
Email api umożliwia aplikacjom dostęp do funkcji oferowanych przez platformę dostawcy usług poczty e-mail, w tym:
- generowanie i wysyłanie wiadomości e-mail wraz z załącznikami,
- dostosowywanie szablonów do aktualnej akcji promocyjnej,
- przenoszenie lub edytowanie folderów,
- tworzenie wersji roboczych i wiele innych.
Interfejs email api zapewnia pełną kontrolę dostępu do skrzynki poczty e-mail oraz jej funkcjonalność w zakresie, jaki firma potrzebuje podczas zastosowania marketingu cyfrowego.
Kod który łączy, czyli na czym polega współpraca SMS api z wewnętrznymi systemami firmy
SMS api to kod, który umożliwia jednej platformie komunikację z inną. Można przedstawić to w obrazowy sposób jako uścisk dłoni między dwojgiem ludzi – tworzy się wtedy pewnego rodzaju połączenie, a następnie można dzielić się informacjami. Kod pobiera określone kryteria z systemu wraz z kluczami uwierzytelniającymi i zamienia je w czytelny oraz użyteczny format dla wewnętrznego systemu, który jest używany w firmie.
Najkorzystniej będzie, jeśli usługa SMS api zostanie dostarczana przez kontrahenta z branży technologii informatycznej, posiadającego solidny przewodnik rozwiązywania problemów dla programistów. Dzięki niemu wewnętrzny program do komunikacji i budowania relacji z klientami, tak zwany Customer Relationship Management – w skrócie CRM – wraz z innymi systemami mogą pobierać informacje z platformy i docelowo wysyłać wiadomości SMS.
Korzystając z interfejsu SMS api, można spersonalizować masowe wiadomości SMS, podając imię i nazwisko klienta, oraz zezwolić na dwukierunkową komunikację. Tego typu konfigurowalne opcje znacząco wyróżniają firmę na tle konkurencji.
Funkcje narzędzia SMS marketing API
API posiada wiele funkcji usprawniających komunikację, a wśród najważniejszych można wymienić:
- wysyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych za pośrednictwem niezawodnego operatora telekomunikacyjnego,
- informację, jaka wiadomość została wysłana do danego punktu kontaktowego,
- możliwość odbierania SMS-ów przychodzących od klientów,
- śledzenie wiadomości wraz z porą dnia, w której wiadomość została rozesłana i odebrana na telefonie komórkowym.
Formy opodatkowania - jaka jest najlepsza dla sektora medycznego?