Telemarketing na ogół kojarzy się wszystkim negatywnie, natrętne telefony, w przeróżnych porach dnia, z ofertami produktów mniej lub bardziej dobranych. Okazuje się jednak, że telemarketing przechodząc długą drogę, ewoluował w pozytywnym kierunku. Dziś to bardzo mocne narzędzie do przedstawiania ofert klientom, ale także jako skuteczny monitoring należności. Telemarketing dopasował się do każdego klienta.
Jaką firmę wybrać do obsługi telemarketingu?
Oczywiście każdy może się sprawdzić jako telemarketer, niemniej do tego trzeba porządnego przeszkolenia. Specjalista telemarketingu potrafi jednego dnia sprzedawać kosmetyki, następnego zaś w perfekcyjny sposób przedstawiać ofertę odnawialnych źródeł energii lub ściągać dla klienta należności. Takich właśnie specjalistów ma firma Multi Contact, która działa na rynku na tyle długo, by zdobyć ogromne doświadczenie i poradzić sobie z każdym zleceniem.
Dobrze zorganizowany telemarketing
Dziś obsługa telefoniczna klienta wygląda zupełnie inaczej niż 5 czy 10 lat temu. Telemarketing to zarządzanie kontaktami z klientami, w rzeczywistości jednak łączy w sobie wiele funkcji, na przykład:
- centrum zgłoszeniowe;
- infolinię;
- BOK (biuro obsługi klienta);
- centrum kontaktowe;
- help desk;
- contact center;
- telecentrum.
By zorganizować tak profesjonalny zespół czy zespoły, potrzeba ludzi zaufanych, traktujących każde zlecenie z ogromną starannością i sumiennością i co bardzo ważne z wysoką kulturą osobistą. Trzeba także nowoczesnych technologii, sztucznej inteligencji do masowych kampanii telemarketingowych. To wszystko zapewni Ci Multi Contact, jak i to, że kampanie, które zlecisz, nie będą znały barier językowych.
Skuteczny telemarketing
Każdy biznes, aby mógł przetrwać, musi być oparty na skutecznych działaniach, w telemarketingu jedną z najważniejszych składowych jest pozyskiwanie nowych klientów, nie na chwilę, ale na dłuższy czas, tak by w końcu można ich było zaliczyć do klientów stałych. Aby telemarketer dotarł dziś do klienta i zaciekawił go rozmową, zatrzymał na chwilę, trzeba doświadczenia i umiejętności. Dobry telemarketer, dzwoniąc do klienta, traktuje go indywidualnie, nie recytuje formułki, ale rozmowę formułuje i kieruje na takie tory, by klient poczuł, że chodzi o zaspokojenie jego potrzeb. W skutecznym działaniu bardzo pomocne stają się bazy danych, gdzie telemarketer wie, z jakim klientem rozmawia, w jakim jest wieku, jaka jest jego sytuacja zawodowa, posiadane wykształcenie, czy sytuacja finansowa. To bardzo pomaga w doborze odpowiedniej oferty dla klienta, zwiększając skuteczność telemarketera.
Działania telemarketingowe mają ogromne znaczenie w budowaniu sukcesu firmy. Klient czuje się również doceniony, kiedy może w każdej chwili zadzwonić w celu uzyskania odpowiedzi na swoje pytania.
Właściciel Techlandu opowiedział o przyszłości firmy