Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Chcąc tworzyć dobre teksty zapleczowe, konieczne jest zrozumienie zasad funkcjonowania algorytmów wyszukiwarki. Choć specjaliści SEO przerzucają się dziesiątkami wskaźników i parametrów wpływających na widoczność wyników w SERP’ie, fundamentami tworzenia efektywnych treści pozycjonujących jest odpowiednie targetowanie i zagnieżdżenie słów kluczowych oraz solidna jakość contentu.

 

 

 

Czym jest tekst zapleczowy?

Teksty zapleczowe to treści publikowane na zapleczach pozycjonerów, czyli w witrynach, które powstały głównie po to, by umieszczać w nich linki prowadzące do pozycjonowanej witryny. Portale zapleczowe są obecnie jednym z podstawowych elementów do tworzenia skutecznego link buildingu mającego wpływ na pozycję witryny w SERP’ie.

Aby jednak możliwe było zagnieżdżanie linków pozycjonujących na zapleczach, konieczne jest opublikowanie na nich wartościowych, unikalnych i dobrze zoptymalizowanych tekstów zapleczowych. To właśnie dzięki tekstom zapleczowym pozycjonerzy zyskują miejsce na zagnieżdżanie linków oraz słów kluczowych, które zapewniają treściom widoczność.

 

Jak pisać dobre teksty zapleczowe?

Choć teksty zapleczowe nie należą do najbardziej wymagających form content marketingu, podczas ich tworzenia należy kierować się kilkoma zasadami. Poza odpowiednim zoptymalizowaniem SEO, zapleczówki powinny zapewniać wartość użytkownikom, a tym samym być użyteczne i napisane w przystępny oraz poprawny sposób.

Dobry tekst pozycjonujący na zaplecze ma następujące parametry:

  • Objętość co najmniej 2500 zzs (ok. 300 słów) – publikując krótsze treści, ryzykujemy gorsze zaindeksowanie podstrony.

  • Całkowita unikalność, dzięki czemu Google nie nałoży na artykuł filtra widoczności.

  • Rozsądne nasycenie frazami kluczowymi, które powinno wynosić 0,5-3% objętości tekstu.

  • Równomierne rozmieszczenie słów kluczowych w akapitach i nagłówkach.

  • Zachowana struktura tekstu oparta na nagłówkach H1-H6, wypunktowaniach oraz akapitach o zbliżonej długości.

  • Naturalne rozmieszczenie linków w artykule (nie więcej niż 2) z atrybutem dofollow.

  • Zdywersyfikowanie anchorów wykonanych z tych samych odnośników.

  • Poprawny język oraz merytoryczny przekaz budujący na wizerunek marki.

Jak wspomniano, teksty zapleczowe nie są zbyt wymagającą formą. Niemniej, aby osiągnęły pożądany rezultat, muszą być napisane w odpowiedni sposób oraz być poprawnie zoptymalizowane pod kątem SEO.

Artykuł powstał przy współpracy z serwisem Kuźnia Treści: https://www.kuzniatresci.pl/.