Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

adobestock 74132248
Chociaż dzisiaj potężną część rynku zajmuje marketing internetowy, nie wolno zaniedbać analogowych rozwiązań mających szeroki zasięg bezpośredni, niekiedy bardziej skuteczny niż reklama w sieci. Oto kilka sposobów, jak skutecznie i na długo wypromować firmę.

 

 

 

 

 

Kalendarze

Kalendarz to gadżet, który służy nam okrągły rok, dlatego też jego siła rażenia jest rozłożona w czasie. Wyobraźmy sobie próbę wykupienia reklamy na dwanaście miesięcy w dobrym miejscu – koszty są przeogromne! A gdyby tak zdecydować się na jednorazowy wydatek – druk i wysyłka do klientów i potencjalnych kontrahentów? Kalendarze biurkowe, książkowe czy nawet kieszonkowe zawsze mamy w zasięgu wzroku lub nosimy przy sobie. Odpowiednio wypozycjonowany logotyp to gwarancja długotrwałej reklamy, również w tym podprogowym wymiarze.

 

Notesy

Podobnie sprawa ma się z notatnikami. Logo zapisuje nam się w pamięci za każdym razem, kiedy zapisujemy coś w notesie. Chociaż dzisiaj sporo z nas korzysta przede wszystkim ze smartfonów, dobrze jest mieć fizyczny nośnik, który będzie można zabrać ze sobą do portfela, kieszeni czy przekazać komuś na szybko wiadomość. Szczególnie sprawdza się to w biurach. Zaopatrując jakieś miejsce pracy w notatnik z logotypem naszej firmy, zwiększamy szanse na to, że właśnie z tego przedsiębiorstwa pojawią się zlecenia, a chwytliwa grafika na tyle się wpisze w świadomość, że zostanie z potencjalnym klientem na dłużej!

 

Gadżety

Któż z nas nie lubi darmowych gadżetów? Długopisy, smycze, kubeczki, a nawet cukierki z logotypem danej firmy to znakomite rozwiązanie. Nie tylko budzi późniejsze pozytywne skojarzenia (przedsiębiorstwo X sprezentowało naszym pracownikom noworoczne gadżety, więc to dobry materiał do wspólnych interesów), ale i niesie ze sobą realne korzyści. Zwłaszcza w biurach znakomicie sprawdzają się małe karteczki do notatek, duże podkładki na biurka, a przede wszystkim kalendarze biurkowe i ścienne, które rezonują najdłużej, bo skupiają uwagę nie tylko tych, którzy w danym biurze pracują, ale i odwiedzających ich klientów.

 

Reklamy outdoorowe

Dobrą formą reklamy jest też promocja w przestrzeni miejskiej. Banery, reklamy świetlne czy nawet ulotki doskonale zwracają uwagę. Kluczem do sukcesu jest chwytliwy logotyp. To dzięki niemu nasza marka będzie się dobrze kojarzyć (profesjonalne logo to profesjonalne usługi) i wpisze się w przestrzeń. Dobrze jest korzystać z najbardziej czytelnych barw, zrezygnować z utartych schematów kolorystycznych i postawić na oddziaływanie obrazem, a nie treścią. Przykładowo, połączenie żółtego i czarnego raczej ostrzega, niż zachęca, niebieski zaś w duecie z czerwonym kojarzy się z sygnałami świetlnymi służb albo plakatami wyborczymi. Rozważna reklama będzie służyła długo i zapadnie w pamięć. Dlatego ważne jest też chwytliwe, przyjemne hasło. Do takiego z pewnością będzie należał rym (byle nie infantylny, wówczas efekt może być zgoła odwrotny!) czy nawiązujący do popularnych zdań z popkultury cytat. Warto posiłkować się tutaj doświadczeniem i kompetencjami profesjonalistów.

NEWSLETTER

Zgadzam się na Polityka prywatności