Panująca w dzisiejszych czasach ogromna konkurencja, która dotyka już w zasadzie każdej branży sprawia, że przedsiębiorstwa chcące utrzymać się na rynku muszą się reklamować. Jakie formy reklamy są skuteczne? O tym w dzisiejszym artykule.
Marketing w internecie
Lata temu, gdy internet nie był jeszcze tak rozpowszechniony, firmy reklamowały się przede wszystkim za pomocą tradycyjnych kanałów, jak billboardy, banery, ulotki, katalogi itd. Przedsiębiorstwa dysponujące większymi budżetami mogły pozwolić sobie również na reklamę radiową, a nawet telewizyjną.
Dziś to internet staje się pierwszym miejscem, o którym właściciele biznesów myślą w kontekście działań marketingowych. Nic w tym dziwnego. To właśnie tam większość klientów poszukuje produktów i usług, a także opinii i rekomendacji.
Współczesne formy marketingu w internecie są już na tyle zaawansowane, że możliwe jest nawet podążanie za klientem po sieci i przypominanie mu o tym, co przeglądał w naszym e-sklepie. By jednak trafił do naszego sklepu i wygenerował ostateczną konwersję w postaci zakupu, musimy sprawić, że się w nim znajdzie. Jak to zrobić, skoro nawet w wirtualnej rzeczywistości otacza nas tyle konkurencyjnych firm? Warto zacząć od pracy u podstaw.
Copywriting
Ścieżki, po których klienci docierają na konkretne strony internetowe mogą być bardzo różne. Jednak najpowszechniejsza wygląda następująco: internauta wpisuje swoje zapytanie do wyszukiwarki i przegląda wyniki – najczęściej nie wykraczając poza pierwszą ich stronę.
By nasz biznes znalazł się w top wynikach wyszukiwania, musimy zadbać o kilka elementów. Jednym z nich są treści na stronie internetowej. Teksty SEO zawierają odpowiednio wplecione frazy, które użytkownicy sieci wpisują do wyszukiwarki, gdy czegoś szukają. Umiejętnie napisane tego typu treści są nie tylko przyjemne w czytaniu przez człowieka, ale również przyjazne robotom wyszukiwarki, działającym według danego schematu.
Algorytm decyduje między innymi na ich podstawie, które strony zaprezentuje osobie szukającej, gdy ta wpisze daną frazę. Oczywiście teksty SEO są tylko jednym z elementów układanki, która sprawia, że tak się dzieje.
Internauci przeglądają codziennie dziesiątki portali – również szukając odpowiedzi na nurtujące ich pytania. By w taki sposób mogli dowiedzieć się o naszej firmie, niezbędne są chociażby artykuły sponsorowane. Opublikowane w poczytnych serwisach mogą również doprowadzić potencjalnych klientów na naszą stronę internetową i skłonić do zakupu lub wykonania innej akcji.
Zarówno teksty SEO, jak i artykuły sponsorowane łączy jedna cecha. Muszą być umiejętnie napisane, by po pierwsze czytało się je z zainteresowaniem, zwracając uwagę na najważniejsze sekcje treści, a po drugie – by zawierały odpowiednie frazy, wspomagające ich widoczność w sieci. A tu już potrzebna jest profesjonalna wiedza i umiejętności z zakresu copywritingu.
Marketing szeptany
Kolejną z najprostszych, a jednocześnie skutecznych form reklamy jest marketing szeptany. To działania bardzo podobne do rozmów offline na temat danych produktów czy usług, prowadzonych przez osoby, które już miały okazję z nich skorzystać z osobami, które dopiero planują to zrobić.
Dziś marketing szeptany odbywa się przede wszystkim w internecie. Rekomendacje na forach internetowych, w mediach społecznościowych, w popularnych serwisach itd. to dziś dla wielu przedsiębiorstw i internautów codzienność.
Podobnie, jak teksty SEO czy artykuły sponsorowane, powinny być tworzone w taki sposób, by sprawiały wrażenie naturalnych opinii, wyrażanych przez rzeczywistych klientów danej marki. W innym wypadku mogą zostać uznane za nachalną reklamę, a tego nie lubią ani użytkownicy sieci, ani wydawcy.
Marketing szeptany wymaga więc również specjalistycznej wiedzy i umiejętności, które pozwalają rozprzestrzeniać w internecie informacje na temat produktów czy usług danej marki w taki sposób, by imitowały realne głosy klientów.
By wykonać pracę u podstaw, o której dziś pisaliśmy i doprowadzić do tego, że marketing w internecie posłuży nam, jako skuteczna forma reklamy, warto nawiązać współpracę z profesjonalną firmą zajmującą się copywritingiem i marketingiem szeptanym, taką, jak chociażby https://www.escreo.pl.
Ile kosztuje i jaki jest koszt pozycjonowania sklepu internetowego - tego dowiesz się z wpisu agencji www.rankhhouse.pl