Roll-up jest ekspozytorem reklamowym bardzo łatwym w obsłudze i transporcie: można go błyskawicznie złożyć, przenieść w nowe miejsce i ponownie rozłożyć. Montaż i demontaż trwa dosłownie sekundy, a efekt jest spektakularny: powierzchnia wydruku może mieć nawet kilka metrów kwadratowych. Warto bliżej przyjrzeć się cechom i możliwościom roll-upów reklamowych.
Jak zbudowany jest roll-up?
Wszystkie roll-upy składają się z trzech zasadniczych części: wydruku reklamowego, masztu i kasety. Najbardziej skomplikowanym technicznie elementem jest kaseta, która zawiera mechanizm zwijający wydruk reklamowy. Pełni ona także funkcję podstawy, zapewnia roll-upowi stabilność. Reklama może być wydrukowana np. przy użyciu tuszów solwentowych na materiale typu frontlit lub blockout, nieprzenikliwym dla światła. Przy wyborze materiałów i technologii druku należy brać pod uwagę odporność na uszkodzenia mechaniczne: wycieranie i strzępienie się w trakcie wielokrotnego wysuwania i chowania w kasecie.
Podział na rodzaje roll-upów oraz ich zróżnicowanie cenowe wynikają z powierzchni wydruku oraz solidności wykonania kasety i masztu:
- roll-up ekonomiczny ‒ można go poznać po wyjątkowo lekkiej i delikatnej konstrukcji: tego typu roll-upy służą do niezbyt intensywnej eksploatacji, a często są traktowane jako sprzęt jednorazowego użytku,
- roll-up klasy biznesowej ‒ określany też często jako klasa premium czy exclusive: można go rozpoznać już po znacznej wadze kasety, starannym wykonaniu wszystkich elementów, które są solidniejsze i mało podatne na uszkodzenia,
- mini roll-up ‒ rzadziej spotykanym, lecz bardzo interesującym typem ekspozytora jest roll-up w wersji mini, przeznaczony do ustawiania na blatach stołów czy innych meblach i podwyższeniach,
- roll-up dwustronny ‒ większość roll-upów posiada wydruki jednostronne, lecz możliwe jest też zamówienie wersji dwustronnej, która pozwala zwiększyć siłę oddziaływania ekspozytora i wykorzystać w pełni jego możliwości.
Gdzie najlepiej sprawdzą się roll-upy ekonomiczne i biznesowe?
Wszystkie roll-upy przeznaczone są do prezentacji we wnętrzach. Okazjonalnie, przy sprzyjającej pogodzie, można ich użyć w plenerze. Jednak są to konstrukcje nieodporne na działanie wiatru, a nawet przeciągów. Szczególnie modele ekonomiczne są zbyt lekkie, aby oprzeć się naporowi powietrza.
Cięższe i stabilniejsze roll-upy klasy premium można z powodzeniem wykorzystać w roli trwałej reklamy. Solidność wykonania sprawia, że jedną konstrukcję nośną można wykorzystać do kilku wydruków. System mocowania pozwala na wygodną i szybką wymianę wydruku bez użycia narzędzi. Z kolei lekkie roll-upy w wersji ekonomicznej świetnie nadają się do prezentacji wyjazdowych. Ich waga umożliwia transport przez jedną osobę, nawet przy przemieszczaniu się komunikacją miejską.
Specjalista z firmy FUJIFILM Sericol podsumowuje zalety roll-upów: – "To konstrukcja reklamowa, która ma bardzo korzystną relację kosztów wytworzenia do siły oddziaływania na odbiorcę. Trudno znaleźć inny ekspozytor wewnętrzny, który w podobnej cenie zapewniałby tak dużą powierzchnię do wykorzystania, a do tego był tak komfortowy w eksploatacji. Roll-up można używać do prezentacji dowolnych treści: reklam, przekazów informacyjnych, a nawet edukacyjnych".
Roll-up jest przydatny w czasie prelekcji, prowadzenia szkoleń i w trakcie spotkań promocyjnych. Jest nieodzownym sprzętem na imprezach targowych, wystawach i konferencjach prasowych. W praktyce trudno wyobrazić sobie imprezę biznesową bez użycia roll-upów.
Rozwiązanie umowy o pracę w trybie natychmiastowym – czy nastąpiło zgodnie z przepisami?