Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

lojalnosciowych
Dopasowanie rodzaju programu lojalnościowego do swojej strategii marketingowej jest konieczne dla jego powodzenia i osiągnięcia zamierzonych efektów. Firmy decydują się na jeden wariant programu, a czasem dwa lub więcej, łącząc je ze sobą i tym samym dając swoim klientom jeszcze więcej korzyści. Jakie rodzaje programów lojalnościowych najczęściej wybierają przedsiębiorcy?

 

 

Punktowy program lojalnościowy

Jest to program lojalnościowy powszechnie znany i najczęściej stosowany. Wynika to jednocześnie z jego prostoty i skuteczności. Uczestnicy programu zbierają punkty za konkretne działania. Mogą otrzymywać je za każde zakupy, za koszyk o określonej kwocie, zakup konkretnych produktów, częstotliwość korzystania z usług, polecenia czy wystawienie opinii. Punkty wymieniane są przez klientów na nagrody.

Punktowe programy lojalnościowe bardzo mocno motywują klientów. Aby otrzymać benefit, muszą zebrać ich jak najwięcej. To oznacza, że wielu konsumentów będzie dany sklep, salon, hotel czy restaurację wybierało częściej, niż konkurencję, która nie prowadzi takiego programu.

 

Partnerskie programy lojalnościowe

To przykłady programów lojalnościowych, które udowadniają, że w biznesie współpraca może się opłacać, nie zawsze trzeba drugiego przedsiębiorcę postrzegać w kontekście konkurenta, wszystko dla dobra klienta. W programach partnerskich firmy wzajemnie się wspierają, współpracują ze sobą, dostarczając klientom wspólnych korzyści. Najczęściej są to przedsiębiorstwa z tej samej lub pokrewnej branży. Wzajemnie się polecają, dostarczają klientom dodatkowych benefitów w postaci np. bonów zniżkowych do drugiego partnera. Przykładem może być współpraca firmy budowlanej z producentem farb, sklepu spożywczego z hurtownią spożywczą, kawiarni z palarnią kawy lub projektanta wnętrz ze sklepem meblowym. W takim partnerskim programie lojalnościowym klient ma poczucie, że zyskuje coś więcej, wybór konkretnej firmy jest dla niego bardzo korzystny.

 

Klubowy program lojalnościowy

Jak sama nazwa wskazuje, upoważnia on do przynależności do konkretnego klubu. Jest to oczywiście związane z korzyściami dla klienta. W klubowym programie lojalnościowym uczestnicy mają dostęp do dodatkowych benefitów, z których nie mogą korzystać osoby spoza klubu. Są to specjalne promocje i rabaty na wybrane produkty.

W klubowych programach lojalnościowych możliwe jest ustalanie statusów klienta, które są uzależnione od jego zaangażowania. Im jest on bardziej aktywny, tym ma dostęp do większej ilości korzyści. Jest to dla niego dodatkowa motywacja – chęć osiągnięcia wyższego poziomu.

 

Program cashback

Są to często programy lojalnościowe połączone z systemem punktowym. Klienci zbierają punkty – za każde zakupy lub tylko za takie, które są powyżej określonej kwoty, np. 50 zł. Po zebraniu określonej ilości punktów, zamieniane są one na środki cashback, które klient może wydać na dowolne zakupy. W innej strategii uczestnik programu cashback otrzymuje środki za każdym razem, kiedy wyda konkretną kwotę pieniędzy.

Rodzajów programów lojalnościowych jest znacznie więcej, o innych przeczytasz w artykule Najpopularniejsze rodzaje programów lojalnościowychstworzonym przez Loyalty Starter. Każdy program ma swoją specyfikę i korzyści z tym związane, ale i ograniczenia. Należy więc zastanowić się, która opcja w najlepszy sposób zrealizuje Twoje założenia.

 

Kosze świąteczne dla klienta – co włożyć do idealnego kuferka od firmy?

WhitePress Prawa