Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

reklama
Prowadzisz niewielką restaurację w małej miejscowości i chcesz się wypromować? Dawniej można było wykupić miejsce na reklamę w gazecie, dziś zleca się to zadanie agencjom marketingowym. Istnieją jednak proste sposoby na samodzielne publikowanie reklam w social mediach i zarządzanie nimi. Podpowiemy, co pozwoli ci skutecznie wypromować się na Facebooku. Jeśli chcesz poznać tajemną wiedzę z zakresu marketingu, pozostań z nami przez chwilę.

 

Marketing dla początkujących

Niewielki biznes musi się jakoś kręcić, a przecież wiadomo nie od dziś, że reklama jest dźwignią handlu. W dobie cyfryzacji i popularności mediów społecznościowych grzechem jest nie skorzystać z powszechnie wykorzystywanych przez użytkowników sieci social mediów. Istnieją dwa czynniki przemawiające za taką formą promowania własnej działalności. Po pierwsze liczba użytkowników popularnych platform, takich jak Facebook zwiększa szansę na dotarcie do potencjalnych klientów. Po drugie zyskujemy w ten sposób niebagatelną szansę, aby wypromować swój mały biznes. Jeśli prowadzisz działalność w niewielkiej miejscowości i pragniesz zwrócić uwagę jej mieszkańców na swoją ofertę, Facebook jest idealnym do tego miejscem. Pewnie głowisz się, jak do tego podejść. Można skorzystać z pomocy specjalistów z agencji marketingowych. Można również samodzielnie, na własną rękę zająć się autopromocją. W tym wypadku także mamy dwa wyjścia. Skutecznie wypromować można się na firmowym fanpage'u na Facebooku lub na reklamach wyświetlanych na tym portalu. Polecamy obydwa rozwiązania, ponieważ oba są skuteczne, jeśli podejdziemy do sprawy rozsądnie. My skupimy się na samym ustawieniu reklam na Facebooku.

 

Sensowna narzędzie to podstawa

Jeśli jesteś użytkownikiem Facebooka lub innej platformy społecznej, nie raz spotkałeś się z wyświetlanymi na stronie reklamami. Zwiększają one szansę na odwiedzenie strony firmowej i zainteresowanie jej usługami. Ty również możesz postawić na takie reklamy i wcale nie potrzebujesz do tego agencji marketingowych. W prosty sposób możne je ustawić samemu. Istnieją odpowiednie narzędzia, które spokojnie znajdziesz, wpisując odpowiednią frazę w google. Interesować cię będzie kreator reklam na Facebooku. Takich narzędzi jest kilka. Wybór należeć będzie już wyłącznie do ciebie. Za pośrednictwem dowolnego kreatora reklam jak sama nazwa wskazuje, będziesz w stanie stworzyć reklamę, rozpowszechnić ją w wybranych social mediach i zoptymalizować z nimi. Załóżmy, że postawiłeś na konkretne narzędzie. Co ono umożliwia i na co zwrócić uwagę? 

 

Czynniki, które trzeba wziąć pod uwagę

Przeważnie wspomniane narzędzia cieszą się klarownym, przejrzystym interfejsem, a poruszanie się po nich działa niejako intuicyjnie. Poniżej przedstawiamy czynniki, które należy wziąć pod uwagę, pracując nad umieszczeniem reklam na Facebooku.

  • Budżet. Warto zadać sobie pytanie o nasze możliwości finansowe, ponieważ nie unikniesz poniesienia kosztów za wyświetlanie reklam. Jeśli twoja kampania reklamowa będzie przemyślana a rynek chłonny, to powinieneś odciąć kupony od reklam w niedługim czasie.
  • Cel. Każda reklama ma spełnić określoną funkcję. Popularne narzędzia do kreowania reklam na Facebooku dostarczają nam gotowych propozycji. Sam wybierzesz, co najbardziej cię interesuje. Czy celem reklamy jest uzyskanie jak największego zasięgu, wzrost świadomości marki u potencjalnych konsumentów, czy w końcu większy ruch?
  • Grupa docelowa. Za pośrednictwem kreatorów reklam ustawiasz sobie grupę potencjalnych odbiorców. Narzędzia te dostarczają szerokiego wyboru. Prowadząc niewielką restaurację, nie zawęzisz grona zainteresowanych do jednej płci czy profesji. Klientem może być kobieta w średnim wieku albo młody mężczyzna. Jeśli dla przykładu zajmujesz się prowadzeniem niewielkiej księgarni internetowej specjalizującej się w fantastyce naukowej, zawęzisz grupę czytelników do ludzi młodych i zainteresowanych literaturą. Możesz również ustawić sobie konkretną lokalizację, co podpowiadamy, jest strzałem w dziesiątkę.
  • Miejsce wyświetlenia reklamy. W tej kwestii można dać Facebookowi wolną rękę bądź samodzielnie umiejscowić reklamę. 
  • Kreacja reklam. Do wyboru masz kilka opcji. Może to być plik graficzny, pokaz slajdów, pliki wideo. Stwórz atrakcyjną wizualnie reklamę, która będzie przecież wizytówką twojej firmy.
  • Ustalenie czasu trwania reklamy i płatności za wyświetlenia. Podchodząc do tematu manualnie, warto, jest zaznaczyć określoną opcję i się jej kurczowo trzymać. 

Polecamy zapoznać się z ofertą reklam na facebooku oferowaną przez firmę Space Ads.

 

Jak sprawić, by zarządzanie flotą było efektywniejsze?

Dlaczego komputery Mac są tak popularne wśród grafików?

WhitePress Prawa