Mając dobrze zoptymalizowaną witrynę, zaczniesz widzieć wyniki, takie jak lepsza jakość odwiedzających, wyższe współczynniki konwersji, a na końcu: więcej zamkniętych klientów. W tym artykule omówię, jak dodać słowa kluczowe do swojej witryny po zakończeniu badania słów kluczowych. Więc zanim zagłębisz się w ten post, koniecznie przeczytaj ten niesamowity post na blogu, w którym znajdziesz informacje o tym, jak przeprowadzać badania słów kluczowych. Masz gotowe słowa kluczowe? W porządku. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, czym jest SEO na stronie, gdzie dodać te słowa kluczowe do swojej witryny i jak uniknąć kar za wyszukiwanie.
Co to jest SEO na stronie?
Strony internetowe, które znajdują się wysoko w indeksie Google przynoszą właścicielom spore dochody, dlatego dobre SEO jest niezwykle ważne. SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, polega na tworzeniu treści, jej optymalizacji i promowaniu. Kiedy mówimy o SEO, często mówimy o „SEO na stronie” i „SEO poza stroną”.
SEO na stronie to to, co witryna „mówi wyszukiwarce”. SEO poza stroną to to, co „inne witryny mówią” o witrynie. Pozycjonowanie stron na stronie lub „powiedzenie czegoś wyszukiwarce” oznacza optymalizację poszczególnych stron internetowych, aby zajmowały wyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwania. Termin ten obejmuje zarówno samą treść, jak i kod źródłowy HTML — oba te elementy można zoptymalizować pod kątem wyszukiwania. Rozróżniamy 2 rodzaje pozycjonowania: pozycjonowanie ogólnopolskie oraz lokalne takie jak np. pozycjonowanie stron Warszawa.
Z drugiej strony SEO poza stroną odnosi się do zewnętrznych sygnałów rankingowych, takich jak linki.
Poprawa SEO na stronie może ogromnie pomóc w działaniach marketingu przychodzącego, pomagając przyciągnąć odpowiednich użytkowników do Twojej witryny. Chcesz zoptymalizować swoje strony pod kątem wyszukiwarek, aby mogły zrozumieć, kim jesteś, co robisz i o czym piszesz. Ponownie, gdy poprawisz swoje SEO na stronie, pomożesz zwiększyć organiczny ranking swojej witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
Zacznij od audytu SEO Twojej witryny
Za każdym razem, gdy dodajesz nową zawartość witryny, warto utworzyć tę zawartość z uwzględnieniem określonych słów kluczowych, na które kierujesz reklamy (1–2 na pojedynczą stronę internetową). Ale jeśli masz już kilka opublikowanych stron internetowych, pierwszym krokiem będzie przeprowadzenie audytu SEO na Twojej obecnej witrynie.
Audyt SEO da Ci wyobrażenie o tym, jak ogólnie przyjazna jest Twoja witryna. W ten sposób możesz aktualizować i optymalizować bieżącą treść do wyszukiwania, zaczynając od stron o największym ruchu. Audyt pomoże również wykryć wszelkie inne problemy, takie jak zduplikowane treści, dzięki czemu można je natychmiast rozwiązać i uzyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
W skrócie, oto, co musisz zrobić:
- Wyeksportuj wszystkie strony witryny do arkusza kalkulacyjnego, takiego jak Excel lub Arkusze Google.
- Sortuj według najczęściej odwiedzanych stron. (Dowiedz się, jak sortować w programie Excel tutaj.)
- Zdecyduj, do której kategorii słów kluczowych należy każdy z nich, i dodaj tę kategorię do kolumny obok nazwy strony.
- Dodaj kolejną kolumnę w arkuszu kalkulacyjnym, aby dodać bardziej szczegółowe słowa kluczowe, które chcesz dodać do tej strony. Pamiętaj, że muszą one odpowiadać treści na tej stronie, a także terminom, których szukają Twoi docelowi odbiorcy.
Dodaj słowa kluczowe (oczywiście) do krytycznych miejsc w Twojej witrynie.
Aby zoptymalizować strony pod kątem słów kluczowych, musisz, no cóż... uwzględnić te słowa kluczowe w swojej witrynie.
Być może zastanawiasz się, jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe do umieszczenia w witrynie. Zacznijmy od szybkiego wyjaśnienia, jak to zrobić.
Więc teraz wiesz, jak znaleźć słowa kluczowe i jesteś gotowy, aby umieścić je na swojej stronie internetowej. Bądź jednak ostrożny — nie każde miejsce docelowe słowa kluczowego jest takie samo: niektóre miejsca w Twojej witrynie są bardziej optymalne niż inne pod kątem SEO na stronie.
Oto lista niektórych z najważniejszych miejsc, które należy zoptymalizować pod kątem wybranych słów kluczowych w Twojej witrynie:
- Tytuły
- Opisy
- Nagłówki i treść
- Tytuły obrazów i tekst alternatywny
- adresy URL
Jeśli w przeszłości nie optymalizowałeś tych sekcji swojej witryny, masz trochę pracy do wykonania – ale to praca z góry, która opłaci się na dłuższą metę. Aby uzyskać najwyższy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki, zacznij od stron, które generują największy ruch. Następnie, gdy będziesz tworzyć więcej stron w przyszłości, pamiętaj o optymalizacji na bieżąco.
Nagłówki i treść
Ważne jest, aby używać słów kluczowych w nagłówkach i treści, ponieważ odwiedzający znacznie częściej pozostaną na stronie, jeśli widzą wyszukiwane na niej hasła. Używanie słów kluczowych w treści jest używane przez Google jako czynnik rankingowy, więc zrobienie tego może pomóc poprawić umiejscowienie SERP.
Tylko upewnij się, że używasz tych słów kluczowych w sposób naturalny, ponieważ Google jest coraz lepszy w rozpoznawaniu, kiedy ludzie wypełniają ich treści słowami kluczowymi. Za każdym razem, gdy tworzysz treść, skup się na tym, co jest ważne dla odbiorców, a nie na tym, ile razy możesz umieścić słowo kluczowe lub wyrażenie kluczowe w tej treści. Jeśli to zrobisz, zwykle zauważysz, że w naturalny sposób optymalizujesz pod kątem ważnych słów kluczowych.
Chociaż używanie słów kluczowych w wielu lokalizacjach w witrynie jest w porządku, nie przesadzaj, bo Google zdegraduje Twoje strony internetowe w wynikach wyszukiwania.
adresy URL
Dobrym pomysłem jest uwzględnienie w adresie URL słów kluczowych, jeśli dokładnie opisują one zawartość strony. Jest to szczególnie ważne dla firm, które dużo blogują – istnieje ogromna możliwość zoptymalizowania adresów URL w każdym publikowanym poście, ponieważ każdy post znajduje się pod własnym, unikalnym adresem URL.
Ale uważaj: wyszukiwarki będą karać domeny z dopasowaniem ścisłym, które są upchane słowami kluczowymi. Więc jeśli myślisz o uruchomieniu arizonerealestaterealtorsinarizona.com, pomyśl jeszcze raz. Zachowaj go na businessname.com/topic-topic i wszystko powinno być w porządku.
Jak zawsze, podczas tworzenia adresów URL pamiętaj o przyjazności dla czytelnika. Ogólnie rzecz biorąc, Twoje adresy URL powinny być zrozumiałe dla ludzi i dawać im dobre wyobrażenie o tym, gdzie w Twojej witrynie trafiły. Należy również oddzielić słowa myślnikami i usunąć dodatkowe słowa (takie jak „a” i „the”) w części strony w slugu adresu URL.
***
Artykuł powstał przy współpracy z Agencja Interaktywna AW PROJEKT
Zdjęcia firmowe - jak dużą rolę odgrywają?
Zbyt wysokie rachunki za energię? Sprawdź stan ocieplenia budynku.