Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

System ERP Microsoft Dynamics 365 jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań tego typu wśród organizacji z sektora małych i średnich przedsiębiorstw na całym świecie. Pozwala na kompleksowe zarządzanie wszystkimi procesami zachodzącymi w przedsiębiorstwie i zapewnia dostęp do zawsze aktualnych danych zbieranych z wszystkich działów. Od pewnego czasu Microsoft mocno inwestuje w rozwój sztucznej inteligencji. Nic więc dziwnego, że trafiła ona również do Business Central. Przyjrzyjmy się rozwiązaniom opartym o AI w Business Central.

 Dynamics 365

Tworzenie opisów w Microsoft Dynamics 365 Business Central dzięki sztucznej inteligencji

Tworzenie opisów produktów jest jedną z najbardziej czasochłonnych czynności w każdym biznesie zajmującym się sprzedażą online. Opis powinien być unikatowy dla każdego produktu. Ale jak przygotować kilka czy kilkanaście unikatowych opisów np. krzeseł, jeżeli różnią się one od siebie tylko kolorem? I jak wyróżnić nasze krzesła na tle wszechobecnej w sieci konkurencji? Z pomocą przychodzi narzędzie Copilot, czyli występujący w systemie ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central asystent oparty o mechanizmy sztucznej inteligencji. Może on przygotować opisy produktów za nas. Wystarczy mu zdjęcie lub kilka podstawowych atrybutów produktu, który ma opisać, takich jak wymiary, kolor czy zastosowanie. Możemy wybrać, czy styl wypowiedzi ma być bardziej formalny, lifestyle’owy czy na luzie, jaka ma być długość i tak dalej. Wygenerowany przez Copilota opis można dowolnie modyfikować, edytować i publikować na platformach sprzedaży internetowej zintegrowanych z Business Central bezpośrednio z systemu. Microsoft zapowiada dalszy rozwój narzędzia Copilot w Business Central, a możliwości, które mają się pojawić, wyglądają naprawdę obiecująco!

 

Forecast, czyli prognozowanie oparte o AI

Sztuczna inteligencja w Microsoft Dynamics 365 Business Central pozwala także na tworzenie niezwykle dokładnych forecastów, czyli prognoz. System może przewidzieć między innymi:

  • Stan zapasów. Nie wiesz, jaki stan danego zapasu należy utrzymać, by produkcja mogła pracować w sposób ciągły? A może nie potrafisz oszacować, kiedy warto zamówić poszczególne zapasy by dotarły do Ciebie na czas? Sztuczna inteligencja analizuje dane historyczne i na podstawie zaawansowanych algorytmów jest w stanie odpowiedzieć na te pytania, gwarantując, że brak zapasów nigdy nie spowoduje zatrzymania procesów produkcyjnych w Twojej firmie.
  • Stan gotówki. Zaplanowanie przepływów finansowych należy do najtrudniejszych zadań w przedsiębiorstwie. Wiemy, jakimi środkami dysponujemy aktualnie i jakich wpływów się spodziewamy. Nikt nie jest jednak w stanie zagwarantować, że kontrahenci i klienci rozliczą się z nami terminowo. Sztuczna inteligencja analizuje dane na temat naszych płatników i jest w stanie zweryfikować, jakie jest prawdopodobieństwo, że spóźnią się oni z płatnościami. Tym samym z dużą dozą dokładności potrafi przewidzieć, jak będzie wyglądała sytuacja finansowa firmy w przyszłości.

Możliwości sztucznej inteligencji wydają się nieograniczone. Warto przy tym pamiętać, że narzędzia oparte o AI są stale rozwijane i cały czas się „uczą”. Z czasem ich działanie będzie coraz dokładniejsze a w oparciu o otrzymane od nich dane będzie można z powodzeniem i bez ryzyka planować nawet kluczowe dla działalności firmy procesy.

WhitePress Prawa