Porównywarka cen w sklepach może przynieść wiele korzyści. Dzięki wyświetleniu oferty na portalach tego typu możesz w łatwy sposób zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, a finalnie transakcji na witrynie. Jak przygotować się do podboju serwisów? Czy warto korzystać z systemu do monitoringu i automatyki cenowej?
Co to jest porównywarka cen?
Porównywarka cen to portal, który zrzesza dużą liczbę sprzedawców i przedstawia (potencjalnie zainteresowanemu kupującemu) ceny, jakie oferują konkretne e-sklepy. Sprzedawcy rozliczają się z serwisem w modelu PCP (koszt za klik), czyli płacą nie za obecność na portalu, ale za przejście klienta do jego e-sklepu.
Dlatego, jeżeli chcesz wyświetlać swoją ofertę na serwisie, musisz wiedzieć, jakie ruchy cenowe podejmują Twoi konkurencji. W przeciwnym razie może okazać się, że nie ma zainteresowania Twoim sklepem, a Ty jedynie tracisz pieniądze na puste przekliki.
Zaglądając na porównywarki cen, można szybko zweryfikować, że rozbieżności cenowe pomiędzy sprzedawcami (na tym samym produkcie) potrafią być znaczące. Dzięki temu internauta może w szybki sposób zweryfikować, która oferta jest dla niego korzystna cenowo oraz dokonać zakupu w konkretnym sklepie. Dodatkowo platformy tego typu posiadają sekcję z opiniami na temat danego produktu oraz sprzedawcy.
Jakie korzyści dla sprzedawców niesie instalowanie porównywarki cen w sklepach?
Porównywarki cen w sklepach pozwalają na podejmowanie działań marketingowych oraz realnie wpływają na liczbę wyświetleń naszej witryny. Obecność na platformach tego typu jest często tańszym i skuteczniejszym działaniem niż np. zwiększenie budżetu na SEO. Dodatkowo efekt działania na porównywarce cen może być natychmiastowy i skutkować zwiększeniem sprzedaży na e-sklepie.
- Porównywarka cen w sklepach internetowych pozwala realnie zwiększyć ruch na witrynie.
- Portale tego typu zapewniają wgląd w dane analityczne, które pozwalają na dostosowanie oferty do potrzeb kupujących.
- Wyświetlanie oferty na porównywarce cen pozwala na zwiększenie świadomości własnej marki w sieci.
- Możesz zdobyć szereg pozytywnych opinii, które ugruntują Twój biznes i potwierdzą Twoja rzetelną pracę na rzecz obsługi klienta.
Czy warto wyświetlać ofertę na porównywarce cen?
Wyświetlając swój asortyment na porównywarce cen w sklepach, trzeba wiedzieć, jakie strategie cenowe chcemy obrać. Istotna jest znajomość konkurencji i tego, jak prowadzą oni swoją politykę cenową. System LivePrice to narzędzie, które w skuteczny sposób pozwoli Ci monitorować działania konkurencji na konkretnych kartach porównywarki cenowej.
Co więcej, dzięki systemowi LivePrice możesz w łatwy sposób poprowadzić automatykę cenową. Aplikacja może wyliczać odpowiednie stawki wedle nadanych przez Ciebie parametrów:
- Ceny minimalnej, czyli najniższej kwoty, za jaką dany produkt może zostać wystawiony na porównywarce cen.
- Kroku cenowego, który jest balansem pomiędzy Twoją ceną a stawką konkurencji.
- Trybu cenowego, czyli scenariusza, który pomoże Ci realizować ustalony plan. Przykładowo chcesz być na pierwszym miejscu na porównywarce cen, chcesz zajmować określoną pozycję lub mieć niższą cenę niż wybrany konkurent – LivePrice wyliczy Twoją nową cenę, aby spełnić ten warunek (oczywiście nie przekroczy bezpiecznej granicy ceny minimalnej).
Co istotne system LivePrice to połączenie monitoringu i automatyki cenowej. Twoje nowe ceny (nadane przez aplikację) będą wyliczone na bazie Twoich wytycznych i ruchów, jakie dokonuje Twoja konkurencja.
Jakie są popularne porównywarki cen?
Najbardziej znaną porównywarką cen w kraju jest oczywiście Ceneo, które istnieje na rynku już od 18 lat. Serwis pozwala wypromować swój biznes i realnie zwiększyć ruch. Natomiast jeżeli chcesz rozpocząć podbój rynków zagranicznych, dobrym portalem do działań tego typu jest Idealo. Porównywarka cen działa w takich państwach jak: Niemcy, Austria, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Hiszpania. Dzięki czemu możesz rozpocząć podbój rynków zagranicznych.
Co istotne, system LivePrice, który pozwala Ci wykorzystać potencjał sprzedażowy porównywarek cen w sklepie internetowym, posiada możliwość bezpłatnego testowania modułu Ceneo oraz Idealo (aż przez 14 dni). Napisz do nas i umów się na rozmowę z naszym specjalistą, który wygeneruje dla Ciebie dostęp do demo systemu.
Wejdź na: https://liveprice.pl/wyprobuj-za-darmo/