Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Sposób w jaki gromadzimy, zarządzamy i wykorzystujemy informacje może zadecydować o sukcesie przedsiębiorstwa. System CRM daje dostęp do niezbędnych danych dotyczących klientów oraz kontaktów z nimi. Jakie są jeszcze zalety i korzyści z wdrożenia systemu CRM?

 

 

Efektywna obsługa klienta

Sprawna obsługa klientów możliwa jest dzięki znajomości ich oczekiwań i preferencji. Dzięki temu możemy dopasować ofertę do ich indywidualnych potrzeb. System CRM pozwala zebrać w jednym miejscu wszystkie informacje o kliencie – historię kontaktów, statusy realizacji zamówienia, potrzeby i prognozowane szanse sprzedażowe. Dobrze zbudowana i regularnie aktualizowana baza danych to ogromna wartość. Umożliwia stałe monitorowanie relacji z klientem oraz efektów poszczególnych działań.

Lepsza organizacja pracy

Posiadając jedno główne źródło informacji o klientach możemy znacznie usprawnić komunikację wewnątrz przedsiębiorstwa. Współdzielenie informacji staje się znacznie łatwiejsze zarówno w obrębie jednego zespołu, jak i kilku działów. Ponadto utrata pracownika nie będzie wiązała się z utratą informacji na temat jego klientów – wszystkie dane pozostaną w systemie.

Wzmocnienie relacji z klientem

Aktywności przedsprzedażowe i posprzedażowe mają ogromny wpływ na długoterminowe wyniki. Brak zainteresowania klientem po sfinalizowaniu transakcji bądź próba docierania do niego na poziomie ogólnym nigdy nie przynosi dobrych efektów. Wdrażając system CRM mamy do dyspozycji wszystkie dane w jednym miejscu, a więc wiemy więcej o każdym kliencie i możemy zadbać o jego potrzeby i wzmocnić relacje. W końcu utrzymanie klienta jest znacznie tańsze niż pozyskanie nowego.

Optymalizacja działań marketingowych

System CRM nie tylko pozwala na sprawniejszą i efektywniejszą obsługę klienta, ale również umożliwia optymalizację działań marketingowych w firmie. System CRM daje szybki dostęp do informacji, które odgrywają znaczącą rolę podczas podejmowania kluczowych decyzji. Duże ilości danych w jednym miejscu ułatwiają analizę, dając możliwość lepszego dopasowania przyszłych działań promocyjnych i sprzedażowych.

Dostęp do danych z każdego miejsca na świecie

Dzięki nowoczesnym systemom CRM wszystkie wartościowe dane umieszczone są na serwerze zewnętrznym (w chmurze), przez co kontakt z klientem może stać zawsze na najwyższym poziomie. Jedyne czego potrzebujemy to dostęp do internetu.

Więcej informacji na temat zalet i funkcjonalności systemu CRM znajduje się pod adresem:

http://craftware.pl/co-jest-crm-czy-warto-z-niego-korzystac/

WhitePress Prawa