Płatności bezgotówkowe są wygodne i szybkie. Doceniają to klienci, którzy zamiast płacić gotówką, chętnie wyciągają z portfela kartę płatniczą. Chcesz w swoim sklepie, siłowni czy salonie kosmetycznym przyjmować płatności bezgotówkowe? Musisz zaopatrzyć się w terminal płatniczy. Poznaj wskazówki, które pomogą Ci w wyborze tego urządzenia.
Terminal płatniczy – co to za urządzenie?
Najprościej mówiąc, terminal płatniczy to urządzenie zaprojektowane w sposób umożliwiający obsługę kart płatniczych i w rezultacie pozwalające na przyjmowanie płatności bezgotówkowych. Jednak na tym działanie terminali płatniczych się nie kończy – klienci mogą płacić nie tylko kartą, ale również smartfonem i BLIK-iem.
Terminal płatniczy może też zapewniać dostęp do dodatkowych funkcji, np. umożliwić klientowi wypłatę gotówki w punkcie handlowo-usługowym (cashback).
Jaki rodzaj terminala płatniczego sprawdzi się w Twojej firmie?
Od stycznia 2025 r. sklepy i punkty usługowe, w których do ewidencji sprzedaży są wykorzystywane kasy fiskalne online, będą musiały oferować możliwość płatności bezgotówkowych. Korzystasz właśnie z takiej kasy? Już dziś zainteresuj się, wśród jakich rodzajów terminali płatniczych możesz wybierać.
Terminale płatnicze – rodzaje:
- stacjonarne terminale płatnicze – mają zastosowanie głównie w sklepach, mogą też zostać zintegrowane z systemem kasowym;
- mobilne terminale płatnicze – przenośny terminal to często podstawowe urządzenie wykorzystywane przez restauracje;
- aplikacja typu softpos – oprogramowanie, które pozwala zmienić w terminal POS posiadany smartfon lub tablet.
Jakie korzyści zapewnia terminal płatniczy?
Nowoczesne terminale płatnicze pozwalają przyjmować płatności bezgotówkowe – klient może zapłacić za nabyty towar czy usługę bez korzystania z gotówki. Wykorzystanie tego rozwiązania korzystnie wpływa na bezpieczeństwo – zarówno klientów (nie muszą oni nosić przy sobie gotówki), jak i pracowników Twojego punktu handlowo-usługowego.
Decydując się na terminal kart płatniczych, możesz też zyskać biznesową przewagę – gdy konkurencja oferuje jedynie płatność gotówką. Przy okazji wzrosnąć mogą Twoje obroty – z badań wynika, że klienci wydają więcej, płacąc kartą debetową czy kredytową.