Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

merchandising aobiznesKażdemu producentowi zależy na tym, by jego towary najbardziej zwracały na siebie uwagę i zachęcały Klientów do kupna. W dużych sklepach nie tak łatwo się wyróżnić na tle setek przeróżnych marek, dlatego często korzysta się z usługi merchandisingu. Na czym to polega?

 

Ekspozycja w sklepie

Usługi merchandisingowe mają na celu zwiększenie sprzedaży konkretnego towaru. Produkty ustawia się na półkach w taki sposób, aby jak najlepiej przyciągały wzrok klientów, co silnie wpływa na decyzje zakupowe. Merchandisingiem zajmują się zwykle doświadczone firmy, jak 4mat.pl, które wiedzą, jaki rodzaj ekspozycji będzie najlepszy dla danego rodzaju produktów, oraz co konkretnie zrobić, by marka pozytywnie wyróżniła się na tle konkurencji.

Merchandising dotyczy przede wszystkich sklepów wielkopowierzchniowych, gdzie właściwa ekspozycja towaru ma kluczowe znaczenie w stosunku do wielkości sprzedaży. Dla promowanych produktów określa się optymalne umiejscowienie na terenie sklepu, a ekspozycja oraz sprzedaż towaru jest na bieżąco monitorowana, tak by ocenić, czy wybrana strategia spełniła swoje zadanie.

Pracownicy merchandisingowi na bieżąco uzupełniają braki w ekspozycji oraz poprawiają jej wygląd, tak by przez cały czas produkt był dobrze pokazany, co przyciąga uwagę Klientów i zachęca ich do zakupu.

 

Kim jest merchandiser?

Merchandiser to osoba realizująca usługi merchandisingowe na terenie sklepu. Może być zatrudniona przez agencję merchandisingową albo bezpośrednio przez producenta konkretnego produktu. Jego głównym zadaniem jest wykładanie towaru zgodnie z wytycznymi, i to właśnie od niego zależy końcowy wygląd ekspozycji.

Pracownik merchandisingowy powinien być spostrzegawczy, pomysłowy i odpowiednio przeszkolony do swojej pracy, tak by wiedzieć na co zwracać uwagę podczas budowania ekspozycji. Do jego obowiązków należy także zgłaszanie uwag i przygotowywanie raportów, ponieważ w sprzedaży trendy nieustannie się zmieniają, co wymaga szybkiej reakcji. Na podstawie danych przekazywanych ze sklepu do działu sprzedaży producenta można opracować nową, jeszcze skuteczniejszą strategię.

Merchandiser może być zatrudniony na stałe w jednym tylko punkcie sprzedaży, ale najczęściej ma pod opieką kilka punktów, ponieważ rzadko kiedy jedna ekspozycja wymaga stałej obecności w sklepie przez siedem dni w tygodniu.

WhitePress Prawa