Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

3010971
Inwestowanie w reklamę internetową może przynieść przedsiębiorstwu wymierne korzyści. Warto jednak dostrzec możliwości, jakie niesie bardziej tradycyjne medium.

 

 

 

 

 

Skuteczna reklama wizualna - co to oznacza w praktyce?

W reklamie tego typu, jak sama nazwa wskazuje, największe znaczenie ma strona wizualna. To ona odpowiada za wytworzenie u odbiorcy określonej reakcji. Atrakcyjna grafika zachęca więc do skorzystania z danych produktów lub usług, oddziałując głównie na zmysł wzroku potencjalnego klienta. Projektując taka reklamę, należy zdawać sobie sprawę z tego, że jej treść musi być czytelna, a przekaz powinien być możliwy do odczytania w stosunkowo krótkim czasie. Wystarczy przespacerować się ulicą większego miasta, żeby uświadomić sobie, ile tego typu bodźców atakuje nas z każdej strony. Dobra reklama jest w stanie przyciągnąć uwagę odbiorcy i w optymalny sposób wykorzystać parę sekund skupienia przechodnia.

Jak osiągnąć taki efekt? Tutaj wiele zależy od inwencji twórczej projektantów oraz polityki firmy, zlecającej wykonanie takiego projektu. Niezależnie od tego, jakiej branży dotyczy reklama, warto zadbać o "chwytliwy", dość krótki tekst, który wyróżni się na tle przekazów serwowanych przez konkurencję. Jeśli chodzi o stronę czysto wizualną, wyzwaniem jest dobór kolorystyki i grafiki, która będzie estetyczna, niebanalna i będzie konotować przyjemne emocje. Na odbiór wpływają oczywiście również parametry takie jak: ewentualne podświetlenie, rozmiar reklamy oraz jej umiejscowienie.

 

Rodzaje reklamy wizualnej

Najprostszy i najczęściej stosowany podział przeprowadza się według miejsca zastosowania. W ten sposób wyróżnić można reklamę outdoor i indoor.

  • reklama outdoor

Do tego typu rozwiązań można zaliczyć np. różnorodne neony, billboardy, szyby wystawiennicze, towarzyszące im systemy oświetlenia LED oraz reklamy na/w pojazdach. Takie warianty produktów mogą być stworzone z różnorodnych materiałów i przybierać formę m.in. folii reklamowych, kasetonów reklamowych czy podświetlanych banerów i tablic typu citylight (ten drugi wariant przeważnie spotkamy na przystankach autobusowych i tramwajowych). W większości przypadków ważne jest to, żeby taka reklama była odporna na zmienne warunki atmosferyczne oraz charakteryzowała się dobrą widocznością, również z daleka.

  • reklama indoor

Na reklamach indoorowych, a więc takich, które spotkamy we wnętrzu, możemy zawrzeć nieco więcej treści. Wynika to z faktu, że w zamkniętych przestrzeniach ludzie spędzają przeważnie nieco więcej czasu i poruszają się z mniejszym pośpiechem niż np. na ulicy. Z tego typu rozwiązaniami spotkamy się m.in. w centrach handlowych, wnętrzach sklepów, przejściach i parkingach podziemnych, klubach, kawiarniach, siłowniach oraz w windach. Jednym z wariantów są standy reklamowe, czyli mobilne, przenośne, różnokształtne tablice (przeważnie tekturowe). We wnętrzach spotkamy się również z m.in. kasetonami, ekranami ledowymi, również tymi interaktywnymi, neonami, potykaczami i naklejkami na podłogę.

W obydwu przypadkach należy zwrócić uwagę na dokładną lokalizację reklamy. Umieszczenie takiego przekazu w miejscu mało uczęszczanym, nie przyniesie spodziewanego efektu. Przeważnie wybiera się więc ruchliwe drogi, alejki sklepowe oraz miejsca, w których odbiorca będzie zmuszony zapoznać się z przekazem, bo na coś oczekuje. Żeby dograć te wszystkie kwestie, warto: orientować się w psychologii reklamy, działać zgodnie z nadrzędnym celem konkretnej kampanii reklamowej, wykorzystywać na swoją korzyść zdobycze nowoczesnych technologii oraz wyniki badań dotyczących skuteczności rozmieszczania danego medium reklamowego.

W przypadku pytań w zakresie reklamy oraz zapoznania się z reklamą w postaci oklejania szyb i banerów reklamowych, zapraszamy do PPHU ADOS z okolic Warszawy.

WhitePress Prawa