Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

lean management
Czy słyszałeś/aś o koncepcji zarządzania, jaką jest lean management? Jest to jeden z najpopularniejszych sposobów zarządzania i choć ciągle podbija rynek, nadal nie wszyscy wiedzą, jakie są jego założenia. Dowiedz się szczegółów dzięki poniższemu wpisowi.  

 

 

 

 

 

Definicja  

Lean management to koncepcja zarządzania, która ma swój początek w Toyota Motor Corporation. ”Szczupłe” zarządzanie zakłada przede wszystkim nieustanne doskonalenie organizacji, elastyczną strukturę w firmie oraz szkolenia pracowników. Lean znaczy odejście od centralizacji i podejmowania decyzji wyłącznie przez najwyższych szczeblem przełożonych. Organizacje działając według tej koncepcji zarządzania, dążą wspólnie do osiągnięcia jak najwyższej jakości dzięki wdrażaniu usprawnień wszelkiego rodzaju. Dotyczy to również minimalizacji marnotrawstwa oraz przestojów. 

 

Najpopularniejsze narzędzia  

Lean management dostarcza wielu narzędzi, które mają na celu ułatwić wdrożenie koncepcji lean w organizacji. Są to między innymi: 

  • metoda 5S, która zakłada stworzenie miejsca pracy określanego jako optymalne, 
  • Kaizen, które pozwala na wprowadzanie zmian codziennie, a więc nieustanne doskonalenie, 
  • SMED, które daje wskazówki odnośnie przezbrajania maszyn na produkcji, 
  • Six Sigma, które mówi o eliminacji błędów i doskonaleniu produkcji.

 

Podsumowanie  

Lean management to niezwykle efektywna metoda zarządzania, która stawia proces ciągłego doskonalenia w centrum. Dzięki stosowaniu się do jego zasad, jesteśmy w stanie znacznie poprawić wyniki finansowe firmy, eliminując zbędne koszty. 

 

Wynajem magazynu dla e-commerce – na co zwrócić uwagę?