Strona internetowa dla przedsiębiorstwa musi być przede wszystkim czytelna i zachęcająca użytkowników do interakcji. W przeciwnym razie nie spełni swojej funkcji marketingowej oraz nie będzie w stanie przyczyniać się do poprawy wizerunku przedsiębiorstwa. A zatem już na etapie tworzenia stron www warto przygotować też strategię marketingową – to przydatne, aby witryna spełniała kluczowe założenia reklamowe i miała przełożenie na realizowane cele marketingowe. Co jednak w sytuacji, kiedy strona biznesowa została wykonana nieprawidłowo? Rozwiązaniem jest jej modernizacja. Zobacz, kiedy warto się zdecydować.
W jakich sytuacjach potrzebna jest modernizacja strony internetowej?
Pamiętaj, że Twoja strona biznesowa musi realizować kluczowe założenia strategii marketingowej. Jeśli tego nie robi, to oznacza, że coś w międzyczasie poszło nie tak np. podczas projektowania i wdrażania witryny.
A zatem kiedy możesz pomyśleć o kompleksowej modernizacji stron internetowej? Zrób to, jeśli:
- strona wolno się ładuje,
- grafiki na podstronach nie wyświetlają się prawidłowo,
- design jest przestarzały i niedostosowany do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa,
- strona nie prezentuje aktualnej oferty firmy,
- występują problemy z aktualizacją oprogramowania.
W ramach prac modernizacyjnych warto uwzględnić też usunięcie zbędnych wtyczek na stronie. Zdarza się, że właściciele firm bez doświadczenia instalują je w nadmiernej ilości, a to skutkuje znacznym spowolnieniem działania serwisu.
Zdecyduj się na modernizację witryny internetowej, jeśli widzisz, że strona nie przekłada się na zwiększenie poziomu sprzedaży usług i produktów. Kiedy dodatkowo występują problemy z jej pozycjonowaniem – odpowiedź jest prosta – potrzebujesz pełnej modernizacji!
Pamiętaj, że prawidłowo wykonana modernizacja strony internetowej powinna być poprzedzona audytem. Tylko wtedy eksperci będą w stanie określić, w jakim zakresie należy przeprowadzić działania, aby umocnić pozycję witryny w Google i dopasować ją do założeń marketingowych przedsiębiorstwa.
Jakie działania optymalizacyjne mogą przekładać się na widoczność strony www?
W ramach działań optymalizacyjno-modernizacyjnych na stronie internetowej firmy mogą zostać przeprowadzone różne czynności, które dotyczą zarówno typowo kwestii technicznych, jak i wizualnych.
Kontaktując się z ekspertami BaDra.Code, możesz otrzymać techniczne wsparcie w zakresie:
- zredukowania liczby wtyczek zainstalowanych na stronie,
- optymalizacji czasu ładowania podstron,
- kompresji obrazów,
- skrócenia kodu tak, aby był przejrzysty,
- wyeliminowania błędów w działaniu funkcjonalności strony.
Warto też rozważyć zmianę wyglądu strony na prostszy, minimalistyczny. W ten sposób na serwerze znajduje się mniej mediów, a im mniej plików do załadowania, tym krótszy czas ładowania całej strony internetowej.
Ile kosztuje modernizacja strony internetowej?
Koszt kompleksowego zmodernizowania witryny www dla biznesu to wydatek od kilku tysięcy złotych wzwyż. W rzeczywistości całkowite koszty da się oszacować dopiero po ustaleniu wszystkich problemów na stronie. Na wydatki poniesione w ramach modernizacji wpłynie na pewno:
- czas, jaki eksperci poświęcą na analizę i wdrożenia,
- zakres przeprowadzonych prac,
- wielkość witryny.
Na wydatki rzutują też dodatkowe działania w ramach pakietu np. planowanie i tworzenie contentu na stronie, który będzie zoptymalizowany pod SEO.