Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

bib
Podczas budowy stron internetowych i sklepów online bardzo ważne jest przestrzeganie zasad ich budowy – aby poruszanie się po serwisie było bezproblemowe i intuicyjne. UX, czyli User Experience, dotyczy wszystkich wrażeń klienta, jakich doświadcza na stronie internetowej. Dlaczego UX jest tak ważny i na co wpływa?

 

 

 

 

Co to jest UX?

Użytkownik poruszając się po stronie internetowej, musi doświadczać pozytywnych wrażeń. User Experience skupia się właśnie na odbiorcy i jego potrzebach, aby interakcja przebiegała sprawnie i bezproblemowo. Klient nie powinien odczuwać frustracji, chcąc wykonać jakąś akcję np. zalogować się do sklepu online, dowiedzieć się czegoś więcej o produkcie, dokonać szybkiego zakupu czy powrócić do wcześniej przeglądanych produktów. Prawidłowo zaplanowany UX sprawia, że czas spędzony na stronie będzie przyjemnością, co zwiększa szansę na powrót klienta i w konsekwencji skutkuje większą konwersją.

Na etapie planowania User Experience główną rolę odgrywają przyzwyczajenia użytkownika, dlatego trzeba pamiętać o podstawowych elementach składowych strony, do których należą przejrzystość, czytelność, nawigacja, estetyka, układ treści, szybkie działanie, dostępność zasobów oraz jasne komunikaty. Już na etapie projektowania witryny lub aplikacji należy wyznaczyć konkretny cel np. podniesienie współczynnika konwersji, budowanie świadomości marki czy pozyskanie nowych klientów.

 

Dlaczego warto dbać o doświadczenia klienta?

Prawidłowo zaplanowana strategia UX przekłada się na zwiększenie zadowolenia użytkownika. Wówczas wzrasta prawdopodobieństwo, że usatysfakcjonowany klient powróci na stronę internetową bądź poleci ją znajomym. Optymalizacja serwisu pod kątem User Experience to długotrwały proces, który wymaga ciągłych testów, jednak zalet płynących ze stosowania UX jest mnóstwo. Możemy do nich zaliczyć m.in. wzrost sprzedaży, większą konwersję, lepszą reputację marki, pozyskanie zaufania klientów, mniejsze wydatki na HelpDesk, niższe koszty zmian, lepszą efektywność i większą satysfakcję pracowników. User Experience to nie tylko estetyczny design – najważniejsza jest użyteczność, prostota i intuicyjność strony internetowej. Warto dostarczać użytkownikom wartościowych treści, na przykład poprzez powiadomienia web push (Push-Ad) oraz newslettery, co z pewnością wpłynie na większe zaufanie odbiorcy do marki. Więcej informacji na temat powiadomień push można znaleźć na stronie https://push-ad.com/.