Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

marketing
Odpowiednie zareklamowanie swojej firmy to podstawa, jeżeli faktycznie chcemy osiągnąć sukces i zdobyć wiernych klientów. Nie jest to jednak wcale takie proste, jak mogłoby się wydawać i czasami trzeba dowiedzieć się czegoś więcej na temat poszczególnych rodzajów marketingu. Dobrym przykładem będzie tutaj marketing lokalny, na którym wszyscy myślą, że się znają - a w praktyce nie wiemy jednak, jak należy się zachować.

 

 

 

 

Zadaniem marketingu lokalnego jest wypromowanie nas wśród lokalnej społeczności. Do takich działań można zaliczyć marketing medyczny, ponieważ lokalne salony należy reklamować w mieście, gdzie jest gabinet. Zależy nam przecież na tym, aby interesowali się nami Ci ludzie, którzy mogą szybko do nas przyjść i skorzystać z oferowanych usług. Jeżeli firma nie ma bardzo ambitnych planów i nie zamierza reklamować się na większą skalę - to właśnie marketing lokalny jest kluczowy dla jej przetrwania.  

 

Od czego zacząć? 

Działania związane z marketingiem lokalnym możemy zacząć od znalezienia lokalnych stron internetowych. Jeżeli w naszej miejscowości są jakieś portale lub papierowe gazety – musimy koniecznie zareklamować nasz biznes właśnie tam. To najlepsze miejsce, ponieważ okoliczni mieszkańcy mogą szukać konkretnych usług za pośrednictwem takich źródeł. Warto zainwestować swoje pieniądze w baner reklamowy. Ludzie muszą wiedzieć, że nasz biznes w ogóle istnieje. 

Warto również rozejrzeć się po grupach na portalu Facebook – nie muszą one wcale dotyczyć tylko tematyki, w której my się specjalizujemy - mogą to być bardziej ogólne grupy dla mieszkańców. Jeżeli będzie taka możliwość to warto przez jakiś czas poudzielać się w takiej grupie – w ten sposób nawiążemy kontakt z ludźmi i ktoś na pewno nas zapamięta. Tak właśnie zdobędziemy nowych klientów. Istnieje tutaj jednak pewne ryzyko zbyt bezpośredniego wyrażania swoich poglądów, co może z kolei skutkować zniechęceniem do siebie lokalnej społeczności - tego powinniśmy unikać. 

 

Co jeszcze możemy zrobić? 

Często stosowanym zabiegiem jest pozycjonowanie swojej strony internetowej właśnie z użyciem lokalnych fraz. Nie zawsze jest to łatwe, ale w ten sposób najłatwiej skierujemy klienta na naszą stronę od razu po wyszukaniu interesującej go frazy. Naszym zadaniem jest znalezienie się na samym szczycie wyników, które otrzyma on od Google. 

Obecnie większość lokalnych przedsiębiorców zakłada sobie oddzielny profil na portalu Facebook i tam wrzucane są najważniejsze informacje na temat firmy. To na pewno dobry pomysł, bo ten portal daje nam dużo możliwości, jeżeli chodzi o tworzenie kampanii reklamowych. Marketing lokalny i medyczyny najlepiej powierzyć specjalistom, m.in. Simpliteca.com.

 

marketing
Odpowiednie zareklamowanie swojej firmy to podstawa, jeżeli faktycznie chcemy osiągnąć sukces i zdobyć wiernych klientów. Nie jest to jednak wcale takie proste, jak mogłoby się wydawać i czasami trzeba dowiedzieć się czegoś więcej na temat poszczególnych rodzajów marketingu. Dobrym przykładem będzie tutaj marketing lokalny, na którym wszyscy myślą, że się znają - a w praktyce nie wiemy jednak, jak należy się zachować.

 

 

 

 

Zadaniem marketingu lokalnego jest wypromowanie nas wśród lokalnej społeczności. Do takich działań można zaliczyć marketing medyczny, ponieważ lokalne salony należy reklamować w mieście, gdzie jest gabinet. Zależy nam przecież na tym, aby interesowali się nami Ci ludzie, którzy mogą szybko do nas przyjść i skorzystać z oferowanych usług. Jeżeli firma nie ma bardzo ambitnych planów i nie zamierza reklamować się na większą skalę - to właśnie marketing lokalny jest kluczowy dla jej przetrwania.  

 

Od czego zacząć? 

Działania związane z marketingiem lokalnym możemy zacząć od znalezienia lokalnych stron internetowych. Jeżeli w naszej miejscowości są jakieś portale lub papierowe gazety – musimy koniecznie zareklamować nasz biznes właśnie tam. To najlepsze miejsce, ponieważ okoliczni mieszkańcy mogą szukać konkretnych usług za pośrednictwem takich źródeł. Warto zainwestować swoje pieniądze w baner reklamowy. Ludzie muszą wiedzieć, że nasz biznes w ogóle istnieje. 

Warto również rozejrzeć się po grupach na portalu Facebook – nie muszą one wcale dotyczyć tylko tematyki, w której my się specjalizujemy - mogą to być bardziej ogólne grupy dla mieszkańców. Jeżeli będzie taka możliwość to warto przez jakiś czas poudzielać się w takiej grupie – w ten sposób nawiążemy kontakt z ludźmi i ktoś na pewno nas zapamięta. Tak właśnie zdobędziemy nowych klientów. Istnieje tutaj jednak pewne ryzyko zbyt bezpośredniego wyrażania swoich poglądów, co może z kolei skutkować zniechęceniem do siebie lokalnej społeczności - tego powinniśmy unikać. 

 

Co jeszcze możemy zrobić? 

Często stosowanym zabiegiem jest pozycjonowanie swojej strony internetowej właśnie z użyciem lokalnych fraz. Nie zawsze jest to łatwe, ale w ten sposób najłatwiej skierujemy klienta na naszą stronę od razu po wyszukaniu interesującej go frazy. Naszym zadaniem jest znalezienie się na samym szczycie wyników, które otrzyma on od Google. 

Obecnie większość lokalnych przedsiębiorców zakłada sobie oddzielny profil na portalu Facebook i tam wrzucane są najważniejsze informacje na temat firmy. To na pewno dobry pomysł, bo ten portal daje nam dużo możliwości, jeżeli chodzi o tworzenie kampanii reklamowych. Marketing lokalny i medyczyny najlepiej powierzyć specjalistom, m.in. Simpliteca.com.

 

Strona 2

Bezpłatne konta bankowe – czy rzeczywiście nic nie kosztują?

Co zyskuje firma dzięki systemowi CRM?