Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Dla wielu lekarzy psychiatrów najważniejsza jest pomoc pacjentom. Jednak jak ich zdobyć? Promocja własnego gabinetu może przerosnąć każdego, a dziś marketing cyfrowy jest podstawą do sukcesu. Dzieje się tak, ponieważ psychiatra musi być tam, gdzie są jego pacjenci, a tym miejscem jest internet. 

Marketing dla psychiatrow

Strategie marketingowe dla lekarzy psychiatrów — od czego zacząć?

Nie jest tajemnicą, że większość ludzi, szukając produktu lub usługi, szuka informacji w internecie. I nie inaczej jest w przypadku lekarzy psychiatrów. Najlepsi i popularni specjaliści od psychiatrii dbają o swoją obecność cyfrową. By przyciągnąć jak największą liczbę pacjentów, trzeba stać się ekspertem w swojej dziedzinie, osobą, którą inni polecają, bądź tworzyć treści niosące wartość. Aby pomóc Ci realizować Twoją misję, przygotowaliśmy kilka strategii marketingowych, które musisz znać.

 

Dr hab. Psychoterapeuta, Psycholog — zadbaj o widoczność w sieci i odpowiedni content

Pierwszym krokiem jest zrozumienie (co w niczym nie umniejsza szlachetności i wagi tej działalności), że psychoterapia i psychologia to także biznes. Oznacza to, że wizyta u specjalisty od psychiatrii to usługa świadczona klientowi/pacjentowi, który płaci określoną kwotę. A najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów jest, jak już powiedzieliśmy, marketing cyfrowy. Oddzielenie działalności zawodowej od przedsiębiorczości nie jest najlepszym sposobem na wyróżnienie się. Dr hab. Psycholog, Psychoterapeuta, Psychiatra może i powinien być świetnym przedsiębiorcą.

Pamiętaj o tym: przyciągnięcie nowych pacjentów będzie wymagało czasu i wysiłku. Jednak w obecnych czasach coraz więcej ludzi szuka pomocy u lekarzy psychiatrów lub mających inne podobne specjalności. To oznacza, że klienci potrzebują Twoich usług i szukają terapeuty, który zaspokoi ich potrzeby. Musisz się tylko przygotować, aby zostać znalezionym!

 

Marketing dla psychiatrów — zidentyfikuj swoją grupę docelową

Przed podjęciem jakichkolwiek działań marketingowych ważne jest, aby specjalista psychiatrii rozumiał, do kogo konkretnie chce kierować swoje usługi. Znajomość grupy docelowej, będzie kluczem do wyboru publikacji, określenia działań w sieciach społecznościowych, a nawet przy wyborze używanych terminów i wyrażeń. Poszukiwanie grupy docelowej możesz oprzeć na swojej obecnej bazie klientów i szukać podobieństw między nimi. Czy Twoi pacjenci są młodsi, starsi, są w większym stopniu kobietami niż mężczyznami? Zbierz jak najwięcej informacji i zawsze opieraj swoje strategie na tych danych. Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu dla psychoterapeutów i specjalistów psychiatrii? Masz pytania? Odwiedź nas: medyczny-marketing.pl. Skontaktuj się z nami poprzez wysłanie wiadomości.

 

Korzystaj odpowiednio z mediów społecznościowych

Gdy już ustalisz, kim są Twoi obecni lub idealni odbiorcy, załóż profil w mediach społecznościowych. Facebook pozostaje największą siecią społecznościową na świecie. Dlatego bardzo interesujące jest posiadanie profilu na tej, ale i na innych platformach społecznościowych. Na Facebooku zaleca się utworzenie strony firmowej, a na Instagramie profilu biznesowego. Dla obu wybierz profesjonalne zdjęcie. Pamiętaj, że chcesz promować swoją pracę! Dlatego treści, z których korzystasz, muszą być odpowiednie do Twojego profilu zawodowego, który chcesz promować. Zachowaj ostrożność podczas pisania i tworzenia obrazów. Uważnie dobieraj sformułowania i korzystaj wyłącznie ze zdjęć z bezpłatnych banków zdjęć, aby uniknąć problemów związanych z prawami autorskimi.

 

Twórz angażujące i przydatne treści dla swoich odbiorców.

Tworzenie dobrych treści jest bez wątpienia najlepszą strategią marketingową dla specjalistów w każdej dziedzinie, w tym dla specjalistów od psychiatrii. Strategia ta nazywana jest content marketingiem.

Odpowiednie teksty, pisane w sposób ekspercki i wyczerpujący dany temat, same przyciągną klientów. Wybierz tematy, z którymi się identyfikujesz. Nie ma sensu mówić o zaburzeniu, które wzbudza ciekawość ludzi, jeśli niewiele na ten temat rozumiesz. Problemy takie jak depresja, stany lękowe zawsze są często poszukiwanymi przez odbiorców, ale mimo to staraj się pisać o sytuacjach, które dotyczą Twojej praktyki klinicznej. Dzięki temu staniesz się autorytetem, a ludzie, którzy Cię śledzą, zapamiętają Cię jako eksperta.

WhitePress Prawa