Kursy online stały się nie tylko modne, ale przede wszystkim potrzebne odbiorcom. Dzięki nim uzyskują oni informacje, wskazówki i porady, których oczekują. Ponadto mają szansę kontaktowania się z autorami, a nawet wchodzenia z nimi w interakcje. Dziś dobrze przygotowany i precyzyjnie opracowany kurs online jest narzędziem, które sprzedaje. Promuje usługi i produkty oferowane przed przedsiębiorcę. To wielofunkcyjne narzędzie o bardzo szerokich możliwościach, sprawdzające się w każdej branży. Jak jednak przygotować kurs, który faktycznie podniesie współczynnik sprzedaży, zaciekawi i wzbudzi zaufanie wśród odbiorców?
Wiedza ekspercka podana w przystępny sposób
Pierwszy dylemat to zwykle temat kursu. Jest na to jednak prosta rada – tworzyć w temacie, który się dobrze zna; który jest pasją i pozwala na przełożenie wiedzy eksperckiej w treści przystępne dla odbiorców. Kursanci i czytelnicy cenią sobie treści nie tylko przejrzyste, lecz również takie, które są dla nich przydatne. Dochodzimy zatem do drugiego punktu projektowania kursu – poznania potrzeb i oczekiwań odbiorców.
Nawet pozornie najlepszy i naszpikowany wiedzą merytoryczną kurs na nic się zda, jeśli nie trafi w to, czego poszukują czytelnicy, kursanci, odbiorcy czy klienci. Tutaj tkwi klucz do sukcesu – rozeznanie na rynku, wśród klientów, ale i konkurencji. Sprawdzenie, czego na rynku nie ma bądź co już jest, ale wciąż pozostaje niewyczerpanym tematem.
Inspiracją praca i sukcesy innych
Podczas tworzenia kursów nie należy się zamykać na wiedzę, doświadczenie i porady innych. To właśnie ci, którzy za sobą mają duże sukcesy sprzedażowe, są w stanie zainspirować i sprawić, że nasz kurs zyska miano pożądanego, a nie omijanego z daleka. Wartościowych informacji warto szukać chociażby na stronie https://adriankolodziej.pl/.
Dobrym rozwiązaniem jest przyjrzenie się szerszej palecie kursów, u różnych osób. Porównanie ich pod względem prezentacji, formy, jakości, przekazywanych wiadomości. Rozeznanie następnie, co najbardziej ciekawi odbiorców i czego oczekują, w zależności od branży. W danej dziedzinie sprawdzi się bowiem forma wideo, w innej zaś lepsze będą minimalistyczne prezentacje. Możliwości jest bardzo dużo, a w dobie stawiania na kontakt online, powstają coraz to ciekawsze opcje wchodzenia w interakcje z użytkownikami i przekazywania im treści.
Ceny w modelu biznesowym
Trudnym etapem przygotowania kursu może być ustalenie jego ceny. O tym, jaka będzie to stawka, co w danych kosztach otrzymają odbiorcy, zależy od wielu czynników. Przedsiębiorca musi samodzielnie podjąć decyzję, czy kurs jest dla nim narzędziem wspomagającym, pobocznym, dodatkowym dochodem, czy raczej ma się stać głównym źródłem zarobkowania. Wycena kursu musi być zgodna z jego wartością, grupą odbiorców oraz efektem, jaki ma przynieść końcowy produkt.
Na tym się nie kończy! Przed nami marketing, reklama, nierzadko udoskonalenia. Jedno jest pewne mimo wszystko – ta czasochłonna i niełatwa praca podczas projektowania i przygotowania kursu, przynosi długofalowe korzyści.