Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

W obecnych czasach samo “istnienie” firmy to zdecydowanie za mało, aby budziła ona społeczne zainteresowanie. Z tego też względu w procesie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa coraz większą rolę zaczynają odgrywać działania z zakresu public relations. Jednym z narzędzi służących do kształtowania wizerunku firmy jest organizacja imprez i eventów.

 

Podstawowym założeniem eventu jest wzbudzenie zainteresowania daną marką, czyli wywołanie rozgłosu wokół firmy. U podstaw każdego dobrego eventu leży oryginalny pomysł, ale i sprawna organizacja.

 

Czym dokładnie jest event marketing?

Event w dosłownym tłumaczeniu to wydarzenie lub zdarzenie. W branży marketingowej event oznacza wydarzenie zaplanowane pod kątem realizacji ściśle określonego celu. Pozwala on na realizację określonych celów przez firmę oraz budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa na rynku. Obecnie event marketing to coś więcej niż tylko organizacja imprez promocyjnych. Nie ogranicza się wyłącznie do spotkania biznesowego, konferencji czy pikniku. Na dobry event trzeba mieć równie dobry pomysł.

Impulsem do zorganizowania eventu może być wprowadzenie na rynek nowego produktu, zmiana corporate identity przedsiębiorstwa, otwarcie nowej filii czy po prostu świętowanie jakiegoś ważnego wydarzenia, jubileuszu. Event marketing coraz bardziej zyskuje na popularności ze względu na dużą skuteczność oddziaływania. W dużych firmach i korporacjach za organizację eventów najczęściej odpowiedzialny jest dział marketingu. Jednak równie często przedsiębiorstwa korzystają z usług zewnętrznych firm eventowych, które zajmują się kompleksową obsługą tego typu wydarzeń.

 

Rodzaje eventów

W zależności od celu, jaki chcemy osiągnąć i tematyki, eventy można podzielić na kilka kategorii. Do najbardziej popularnych można zaliczyć:

  • eventy biznesowe (wydarzenia biznesowe) - wspierające cele biznesowe organizacji, służące poprawie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Najczęściej przyjmują one formę konferencji lub targów branżowych;
  • wydarzenia społeczne - organizowane w celu wsparcia działalności, pozyskania środków, dotarcia do obywateli itp.;
  • wydarzenia specjalne - służą głównie komunikacji z klientem. Celem wydarzeń specjalnych jest wywołanie rozgłosu wokół firmy, marki. W ramach special event najczęściej organizowane są imprezy sportowe, imprezy kulturalne, happeningi;
  • wydarzenia motywacyjne, czyli incentive events - imprezy motywacyjne najczęściej organizowane są dla pracowników danej firmy i mają na celu motywację, integrację oraz nagrodzenie pracowników. Imprezy motywacyjne mogą przybierać wiele form. Najczęstszą formą wydarzeń motywacyjnych są podróże motywacyjne.

 

Jakie korzyści przynosi organizacja eventów?

Dobrze zorganizowany event to nie tylko fajnie spędzony czas, ale przede wszystkim:

  • poprawa komunikacji w firmie,
  • wzmocnienie lojalności pracowników, klientów, partnerów biznesowych,
  • zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki
  • zdobycie rozgłosu przez firmę,
  • poprawa wyników sprzedaży,
  • zyskanie nowej grupy docelowej.

Event zawsze powinien być odpowiednio dobrany do celu, jaki chcemy osiągnąć. Warto jednak przy tym postawić na oryginalny pomysł, który wszyscy zapamiętają na długo. Ważne, aby zaskoczyć gości czymś, czego nie mieli okazji jeszcze doświadczyć. Taka impreza z pewnością będzie miło wspominana i sprawi, że firma “będzie na językach” wszystkich zgromadzonych gości.

 

Gdzie zorganizować event?

Z uwagi na cel przewodni - czyli zyskanie rozgłosu - eventem powinno być wydarzenie nietypowe. Dużą popularnością cieszą się imprezy plenerowe, tematyczne i imprezy motoryzacyjne. Wśród imprez plenerowych warto także wymienić takie formy, jak gry miejskie, paintball, gokarty, quady, czy niezwykle popularny w ostatnim czasie off road.

Autorem artykułu jest drivingexperience.pl - Firma eventowa z adrenaliną we krwi. Naszą specjalnością jest organizacja imprez samochodowych
WhitePress Prawa