Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Kampania reklamowa w Google AdsKampania reklamowa w Google Ads dla sklepu internetowego - od czego zacząć?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kampania reklamowa dla sklepu internetowego prowadzona w Google Ads to obecnie konieczność, jeśli chcesz zaistnieć jako sprzedawca online. Google to bez porównania najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, korzystają z niej miliardy użytkowników. Użytkowników, którzy są przecież twoimi potencjalnymi klientami. Musisz być tam, gdzie dostęp do twoich produktów i usług ma jak najwięcej osób. Czyli w Google.

Kampanie Google Ads to dawne kampanie AdWords, czyli promocja w wyszukiwarce Google, w serwisach tego giganta, takich jak YouTube i na stronach powiązanych z Google poprzez sieć AdSense. Każdy sklep internetowy może korzystać z reklam Google Ads. W niniejszym artykule krok po kroku poprowadzimy cię przez proces tworzenia skutecznej kampanii Google Ads. Dla przejrzystości artykułu skupimy się na podstawach dotyczących tworzenia kampanii w wyszukiwarce Google.

Kampanię reklamową Google Ads możesz uruchomić posiadając konto Google - powiązane z konkretnym adresem mailowym - oraz adres witryny swojego sklepu. W panelu konta Google wybierasz opcję „Google Ads”, a następnie klikasz pole „Rozpocznij teraz”. System przeprowadzi cię przez proces zakładania i uruchamiania kampanii reklamowej. Oczywiście, jak przy każdym planie działania, najpierw musisz ustalić założenia kampanii. Powinieneś wiedzieć, jakim budżetem dysponujesz, co konkretnie chcesz promować, jakie frazy i słowa kluczowe uwzględnisz w kampanii, a jakie frazy i słowa wykluczysz.

No i oczywiście zawsze trzeba zdecydować o tym, co jest celem działań promocyjnych. Mając te założenia możesz przejść do ustawienia kampanii Google Ads.

Kolejnym bardzo ważnym, choć nie obowiązkowym, krokiem przeprowadzenia skutecznej kampanii reklamowej Google Ads dla sklepu internetowego jest połączenie konta Google, na którym uruchamiamy reklamy z narzędziem Google Analytics. Pozwala ono na bardzo dokładne śledzenie przebiegu kampanii, także w kontekście innych działań marketingowych. Ułatwia też weryfikację kampanii Ads i wprowadzanie na bieżąco odpowiednich korekt.

 

Kampania reklamowa Google Ads - o co należy szczególnie zadbać?

Zaplanowanie założeń kampanii Google Ads to jedno, optymalizacja działań reklamowych - to drugie. Idźmy po kolei według niezbędnych założeń kampanii i sprawdźmy, o co należy koniecznie zadbać.

Budżet na kampanię Google Ads jest niezwykle istotny - tak jak w przypadku wszelkich działań marketingowych. Jednak kluczem do sukcesu jest to, by ten budżet dobrze rozplanować i wykorzystać. Kampanie Google Ads działają według systemu aukcyjnego. Ustalasz dzienną stawkę, którą możesz przeznaczyć na wyświetlenie twoich reklam, a algorytm Google, zgodnie z trendami wyszukiwania, wykorzystuje ten budżet tak, by w skali miesiąca średni dzienny budżet był taki, jaki ustaliłeś. Oznacza to, że w różne dni koszt wyświetleń reklam może być różny. Trzeba o tym pamiętać. Przy ustalaniu dziennego budżetu musisz wziąć pod uwagę to, jaka jest średnia „cena” danej frazy kluczowej, na którą reklama się wyświetla. Od tego zależy, czy twoje reklamy będą się pojawiały w Google, czy też konkurencja, która „licytuje” wyżej cię wyprzedzi.

Frazy i słowa kluczowe, na które chcemy, by reklama w Google się wyświetlała, to serce optymalizacji kampanii Ads. Zakładając nową kampanię należy bardzo dokładnie przeanalizować to, jakie kwerendy wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę odpowiadają najściślej ofercie, którą promujemy. Zaczynając kampanię należy możliwie ograniczyć ilość fraz kluczowych. W przebiegu kampanii, analizując ją, powinniśmy dokonywać modyfikacji fraz i słów ze względu na ich wydajność.

Optymalizacja fraz i słów kluczowych kampanii Google Ads polega także na wykluczaniu części kwerend. Chodzi o to, by nie marnować budżetu na frazy i słowa, które algorytm może skojarzyć z nami, które jednak realnie nie przynoszą nam żadnych korzyści, lub są wręcz całkowicie z naszymi produktami niepowiązane.

Typ dopasowania fraz kluczowych, czyli czynnik, który też ustawiamy podczas zakładania kampanii Google Ads, decyduje o tym, czy reklama wyświetla się tylko na frazy najściślej zbliżone do ustalonych fraz, czy też wyświetlanie następuje po kwerendzie, gdzie słów kluczowych użyto w nieco luźniejszym szyku. Jest to istotne z podobnego względu jak w przypadku wykluczania fraz. Nie chcemy marnować pieniędzy z budżetu na niepotrzebne wyświetlenia. Z drugiej strony nie chcemy też sytuacji, gdy fraza o nieco innej formie, ale dotycząca naszej branży i naszego produktu nie zostanie uwzględniona przez algorytm i reklama się nie wyświetli. Jak widzisz, właściwe ustawienie kampanii Ads wymaga sporych działań optymalizacyjnych.

Jeśli chodzi o to, co chcesz poprzez daną reklamę w Google promować, i jaki jest cel kampanii - te założenia musisz również bardzo dokładnie przemyśleć i przygotować. Istnieją kampanie nastawione na zwiększenie ruchu do strony, na wzrost popularności marki, na pozyskanie leadów, no i na sprzedaż. Oczywiście promując sklep internetowy twoim celem jest zawsze sprzedaż produktów bądź usług. Nieatrakcyjna reklama lub brzydka i trudna w nawigacji strona, do której odsyła link są przepisem na słabe wyniki kampanii. Na stronie, do której prowadzi reklama należy umieścić jasny i wyraźny CTA (ang. „call to action”), czyli wezwanie do działania - w tym przypadku do zakupu. To znacząco zwiększa ilość konwersji.

 

Kampanie Google Ads - sposoby rozliczania, czyli co oznaczają te wszystkie skróty?

Kampanie Google Ads mogą być rozliczane na różne sposoby. Najprostszy to tak zwany CPC (ang. „cost per click” - płatność za kliknięcie), gdzie koszt nalicza się tylko za te reklamy, w które internauta kliknął.

Przykłady innych form rozliczania kampanii:

  • CPS
  • (ang. „cost per sale” - płatność za sprzedaż) to forma rozliczenia kampanii typowa dla sklepów internetowych. Wybierając tego typu sposób rozliczania należy liczyć się ze sporymi stawkami.
  • CPM
  • (ang. „cost per mille” - płatność za tysiąc wyświetleń) oznacza rozliczanie kampanii na bazie każdego tysiąca wyświetleń danej reklamy.
  • CPA
  • (ang. „cost per action” - płatność za działanie) to sposób rozliczania kampanii Google Ads nastawiony na maksymalizację konwersji z danego budżetu.

Mówiąc o sposobach rozliczania kampanii, warto też wspomnieć o wskaźnikach, które pozwalają oceniać i optymalizować bieżące działania w Google Ads.

Są to między innymi:

  • CVR
  • (ang. „conversion rate” - współczynnik konwersji) mówi nam, jaka jest proporcja między liczbą wyświetleń reklamy a liczbą konwersji z tej reklamy.
  • CTR
  • (ang. „click-through rate” - współczynnik klikalności) informujący o proporcji między liczbą wyświetleń reklamy a liczbą kliknięć w nią.
  • Quality Score”
  • (ang. punktacja z jakość) jest przyznawany twoim reklamom przez algorytm Google i decyduje o tym, jak wysoko twoja reklama jest w wynikach wyszukiwania lub o tym, czy wyświetla się ona częściej lub rzadziej niż konkurencja na stronach sieci AdSense i w serwisach Google.

Kampanie Google Ads to temat rzeka. W niniejszym artykule przedstawiliśmy zarys tego, co należy brać pod uwagę zakładając i prowadząc oraz optymalizując kampanie Google Ads. Dodajmy jeszcze to, że precyzja, stałe monitorowanie przebiegu i reagowanie na bieżąco na spadki i wzrosty wyników kampanii są niezbędne dla ich sukcesu. Rozumiemy to, że jako osoba, która prowadzi sklep internetowy możesz nie mieć czasu na to, by samodzielnie zająć się prowadzeniem kampanii Google Ads. Z tego względu outsourcing tej usługi u świetnych specjalistów od marketingu online to strzał w dziesiątkę. Polecamy postawić na kampanie Google Ads do promocji biznesu w sieci. Bez tego konkurencja zostawi cię daleko za sobą. A to ty masz konkurencję zostawić za sobą. To jest ostateczny cel każdego przedsiębiorcy, zainteresowanego jak największym zyskiem.

 

Dlaczego warto wybrać żaluzje fasadowe?

WhitePress Prawa