Pewnie wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy co odróżnia dobrze zrobione logo od gorzej zrobionego. Dlatego podamy wam cechy, jakimi wyróżnia się dobrze zrobiony znak.
Cechy dobrego logo:
1. Proste
Nie wiem, jak wiele z was zdaje sobie z tego sprawę, ale im lepsze logo, tym jest mniej skomplikowane. Zdarza się, że ludzie myślą na odwrót; im prostsze, tym łatwiejsze do wykonania. Jednak w rzeczywistości coraz trudniej tworzyć proste pomysły, im więcej logo pojawia się na rynku. Żyjemy w czasach, kiedy coraz trudniej się wyróżnić od konkurencji. Coraz więcej ludzi otwiera nowe biznesy, żeby osiągać sukcesy zawodowe. Jednak problemy są zazwyczaj podobne, czyli jak zareklamuje swój biznes, jak będzie wyglądać moje logo, strona internetowa? Przecież ja się na tym nie znam, może wezmę logo z generatora AI? W końcu wyglądają podobnie, nikt nie zauważy różnicy.
Jak sami możecie się spodziewać, takie rozumowanie jest niewłaściwe. Nie należy nie doceniać wagi jednego małego znaku. Dlatego, że to właśnie ta ikona będzie ludziom się pojawiać w głowie, gdy będą myśleć o tym konkretnym biznesie. To właśnie ten znak będzie identyfikować biznes. To, jakie wartości będzie marka przekazywać i to, jak będzie się prezentować wpłynie na jej zdobywanie klientów.
2. Skalowalne
Logo powinno być skalowalne. Co to znaczy? W momencie, kiedy próbujemy zwiększyć lub zmniejszyć nasz znak, to powinno zachować swoje proporcje. Nie ważne, czy ten znak znajduje się na papierze firmowym, czy na szyldzie restauracji, znak powinien prezentować się równie dobrze. Powinien być prosty, żeby łatwo go się dało odwzorować i był dobrze widoczny z daleka.
3. Łatwo rozpoznawalne
Stworzony znak powinien być łatwy do zapamiętania. Żeby taki był, powinien być przede wszystkim prosty. Żeby stworzyć coś rozpoznawalnego, powinno się wyróżniać. Tak samo nazwa marki powinna być prosta i chwytliwa. Dlatego przechodzimy do kolejnego punktu...
4. Unikalne
Nasza ikona powinna być jedyna w swoim rodzaju, żeby mogła wyróżnić się wśród konkurencji. Nasz znak powinien być unikalny- nie powinien przypominać innych znaków. Upodabnianie się do innych marek na dłuższą metę nie pomoże. Powinniśmy też - swoimi usługami - oferować coś innego, opracować tzw. USP.
5. Ponadczasowe
Nasze logo powinno być ponadczasowe, uniwersalne. Powinno przetrwać jak dłużej, żeby nie trzeba było go co chwilę zmieniać. Nie powinniśmy się sugerować trendami- możemy pozostawić to zadanie projektantom mody. Dobry znak powinien przetrwać próbę czasu.
6. Odpowiednie
To, co tworzymy, powinno być odpowiednie do charakteru marki. Nie możemy dać logo rakiety tenisowej dla restauracji, która serwuje steki. Jeżeli nasz biznes to robienie imprez dla dzieci, to logo powinno być równie zabawne i przyjazne, co nasza działalność. Niezależnie od tego, czego dotyczy nasz biznes, nasza identyfikacja wizualna powinna to odzwierciedlać. Komunikaty, jakie przekazujemy, powinny być spójne i adekwatne.
LOGO ODZWIERCIEDLA PRZYSZŁOŚĆ MARKI
Nie ważne, czy dopiero zaczynasz interes, czy posiadasz już działającą rozpoznawalną markę, logo powinno odzwierciedlać wizje marki. Warto sobie zadać pytanie "gdzie chce, żeby marka była za 10 lat?" Należy kierować się naszymi aspiracjami, celami, bo to one najlepiej jednoczą ludzi. W momencie, gdy wiemy jaki jest cel podróży, o wiele łatwiej się zdecydować, czy chcemy dołączyć.
Jeżeli nadal nie wiesz jak zaprojektować logo, zapraszamy na stronę artisValory, gdzie pomożemy ci stworzyć twój wymarzony wizerunek. Warto zadbać o własną markę.