Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Chcesz wiedzieć, jak stworzyć logo firmy? Profesjonalne i atrakcyjne? Takie, które pomoże Ci w budowaniu rozpoznawalności marki, wizerunku firmy, wzbudzaniu zaufania klientów i przyciąganiu ich do Twojej oferty na lata? Podzielę się z Tobą doświadczeniem z tworzenia logo dla znanych i cenionych marek. Te praktyki sprawdzają się w biznesie.

 jak zaprojektować logo swojej firmy

Tworzenie logo firmy - podstawy

Po pierwsze, musisz zrozumieć, że żadne logo nie jest perfekcyjne. Nie ma jednego uniwersalnego projektu, kształtu czy barwy, która przypadnie do gustu wszystkim.

Na szczęście Twoje logo nie musi się podobać każdemu. Ma trafiać w emocje Twoich wymarzonych klientów. Nikogo więcej.

Kluczem do sukcesu jest prostota i praktyczność. Warto zaskoczyć odbiorców, ale nie wolno przesadzać z efektami specjalnymi.

Dobre logo powinno być proste, łatwo rozpoznawalne i ponadczasowe. Moje doświadczenia pokazują, że najlepsze logotypy mają do trzech kolorów, a ich efektywność sprawdza się przez lata.

Jak stworzyć logo firmy, które łączy w sobie te 3 zasadnicze cechy?

Postaw na prosty projekt, który będzie łatwo rozpoznawalny i niezapomniany. Unikaj zbędnych ozdobników. Stwórz coś wyjątkowego, ale prostego.

Im prostszy projekt, tym łatwiej będziesz mógł przykuć do niego  uwagę klienta. Spróbuj stworzyć logo, które będzie adekwatne do Twojej firmy, ale jednocześnie łatwo zapadnie w pamięć.

Aby stworzyć logo, które będzie efektywne przez lata, musisz zrozumieć zasady projektowania oraz poznać swój rynek. To nie wymaga geniuszu, ale solidnej wiedzy i doświadczenia.

 

3 rodzaje znaków, na które możesz się zdecydować

  1. Symbole. Znaki są szybko rozpoznawane przez nasz umysł, nawet jeśli mają małe wymiary. Symbol musi być jednak naprawdę popularny, żeby korzystać tylko z niego jako identyfikatora firmy. W rzeczywistości nowym firmom opłaca się na początku łączyć symbol z atrybutami typograficznymi.
  2. Typografia. Unikalne kształty liter przyciągają wzrok. Wprowadzanie interesujących zmian do standardowej typografii pomaga tworzyć logo, które będzie łatwo zapamiętane i wywoła pozytywne emocje.
  3. Kombinacje. W większości przypadków firmy korzystają z logotypów łączących typografię z symbolem. Taki styl prezentacji gwarantuje rozpoznawalność i jasność przekazu. Jest więc najbezpieczniejszy.

 

Jak stworzyć logo firmy, które zapisze się w świadomości i sercach klientów?

Pomoże Ci w tym nasza infografika i kilka dodatkowych wskazówek.

 Dobre logo projekty

Stawiaj na minimalizm w kolorystyce. Trzy kolory to absolutne maksimum. Dbaj o harmonijne połączenia i zastanów się nad znaczeniem kolorów dla Twojej firmy. Skrajnie jaskrawe barwy i te ponure lepiej zepchnąć na boczny tor.

Dwa kroje pisma wystarczą. Ostre linie komponują się z dynamicznymi markami, miękkie zaś z bardziej subtelnymi. Obłe kształty liter sugerują wygodę użytkowania, zaś ostre – solidność. Wybierz te, które pasują do wizerunku jaki chcesz budować.

Mniej znaczy więcej. Idealne logo to takie, z którego nie można już nic ująć. Pozbądź się zbędnych dodatków i skup się na istocie przekazu.

Pamiętaj, że Twoje logo musi być uniwersalne. Upewnij się, że znak będzie równie dobrze widoczny i rozpoznawalny zarówno w małych, jak i dużych rozmiarach, a także na czarnym i białym tle.

Bierz pod uwagę tylko opinie osób z Twojej grupy docelowej lub tych, którzy ją dobrze rozumieją. Wartości marki i jej znak powinny przemawiać jak najbardziej do Twoich klientów. Tylko oni się liczą.

Unikaj prób kopiowania. To kiepski pomysł. Niemal zawsze kończy się procesem sądowym lub koniecznością budowy swojej marki od nowa.

 

Pamiętaj, że Twoje logo to wizytówka firmy, która pozwoli klientom na szybkie kojarzenie jej z marką i konkretnymi emocjami, na jakich Ci zależy.

Warto więc postawić na profesjonalne tworzenie logo. Cena zależy od wymagań konkretnego projektu. Poznaj koszt swojego logo w niezobowiązującej wycenie od Owocnych.