Prowadzenie własnej firmy w e-commerce ciężko nazwać prostym. Ogromna konkurencja neguje większość zalet wynikających np. z niskich kosztów wstępnych czy stosunkowo niewielkich kosztów bieżących, które ograniczają się z reguły wyłącznie do opłacania abonamentu za hosting i domenę (lub gotowe rozwiązanie) zgodnie z umową i zawsze na czas. Dotarcie do klientów to już nieco inna kwestia, która może spowodować każdemu sporo problemów mających bezpośredni wpływ na wartość generowanych dochodów. Bardzo istotne jest także pakowanie przedmiotów dostarczanych wysyłkowo, które ma największy wpływ na zadowolenie konsumentów z obsługi.
Po pierwsze – opakowanie
Podczas przygotowywania paczki do wysyłki należy na wstępie zadbać o jej wielkość, zgodną z samą zawartością, a także wytrzymałość i wygląd zewnętrzny, które wbrew pozorom również ma duże znaczenie, lecz głównie w kwestii wizerunkowej. Opakowanie powinno być:
- Dobrze dopasowane do zawartości – zawartość w zbyt dużym pudełku może poruszać się w trakcie wysyłki, co zazwyczaj prowadzi do uszkodzenia. Z kolei zbyt małe pudełko może ulec łatwemu rozwarstwieniu podczas transportu.
- Odpowiednio wytrzymałe – opakowania mają pewną klasę wytrzymałości. Do jednych można wrzucić duże i ciężkie przedmioty, podczas gdy do innych – lekkie i raczej mało wymagające.
- Atrakcyjne wizualnie – nowoczesne opakowania nie mają już nic wspólnego z tymi popularnymi jeszcze do niedawna. Obecnie przedsiębiorcy starają się stale poprawiać swój wizerunek, zatem wybierają np. pudełka z własnym nadrukiem.
Znaczenie ma także producent opakowań, który powinien być znany na tym rynku z dotychczasowych realizacji. Liczy się park maszynowy oraz dostęp do specjalistycznych materiałów i surowców.
Po drugie – wypełnienie
Ważne jest, aby zawartość paczki nie ruszała się swobodnie we wnętrzu pudełka. Warto zatem, aby je odpowiednio wypełnić, jeśli mimo prób opakowanie będzie w dalszym ciągu zbyt duże. Doskonale sprawdzi się między innymi wypełnienie papierowe, ekologiczne i lubiane, wypełnienie w postaci bibuły, a także wełny drzewnej czy poduszki powietrzne.
Po trzecie – unieruchomienie ładunku
Czasami ładunek we wnętrzu pudełka jest na tyle ciężki, że zwykłe wypełnienie nie poradzi sobie z jego unieruchomieniem. W tym przypadku warto zadbać o zastosowanie mocnych taśm i nimi przykleić przesyłany ładunek do bocznych ścianek pudełka. Liczy się precyzja – oderwanie się ciężkiego przedmiotu od tak przygotowanych połączeń może prowadzić do wielu nieprzyjemności, w tym do uszkodzenia opakowania lub samego przedmiotu.
Po czwarte – oznaczenia zewnętrzne
Nie warto zapominać o oznaczeniach zewnętrznych, które mogą opisywać np. zawartość danego pudełka czy to, jak je traktować w trakcie trwania wysyłki. Oznaczenia mogą mieć formę zwykłej nalepki, którą warto umieścić na każdym boku, jak i taśmy, którą z kolei okleja się całe opakowanie z zewnątrz.
Po piąte – dobra firma kurierska
Firma kurierska ma decydujący wpływ na to, jak szybko Twoja paczka dotrze do odbiorcy. Niewielkie przedsiębiorstwa mają z reguły dość luźną siatkę dostaw, przez co dana przesyłka może oczekiwać w magazynie na skompletowanie większego transportu z punktu A do punktu B. Warto wybierać duże firmy kurierskie, które są obecne na rynku od lat i mają odpowiednio zaplanowaną siatkę dostaw na cały kraj.
źródło zdjęć: freepik.com