Branża e-commerce jeszcze nigdy nie świętowała takich sukcesów jak obecnie. Dynamiczny wzrost udziału handlu internetowego z pewnością zachęca niejednego przedsiębiorcę, by spróbować swoich sił w sprzedaży internetowej. Warto jednak podkreślić, że nie jest to proste zajęcie. Samo uruchomienie sklepu internetowego nie wystarczy, by inkasować nadzwyczajne przychody. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jak z sukcesem sprzedawać w Internecie.
Multi-kanałowość sprzedaży w Internecie
Własny sklep internetowy to doskonały sposób na to, by rozpocząć swój biznes w sieci. Pamiętajmy jednak, że na samym początku, bez zaawansowanych procesów optymalizacyjnych niewielu klientów będzie miało w ogóle świadomość istnienia naszej marki w sieci.
Dlatego też zwiększenie potencjału sprzedaży poprzez oferowanie swoich produktów na zewnętrznych portalach takich jak eBay i Allegro, a także umieszczenie swoich produktów w porównywarkach typu Ceneo pozwoli nam dotrzeć do bardzo szerokiego grona klientów, którzy być może szukają produktu z naszego asortymentu, a jednak nie znają naszego sklepu. W dywersyfikacji kanałów sprzedażowych z pewnością może nam również pomóc Shopify POS.
Zadbaj o budowanie zaufania klientów
Zaufanie klientów to podstawa dobrze prosperującego biznesu e-commerce z Shopify Polska. Dlatego też już od pierwszego kontaktu klienta ze sklepem powinniśmy być zorientowani na jego potrzeby oraz preferencje zakupowe. Jednym słowem powinniśmy wzbudzać jego zaufanie, budować lojalność i zachęcać go do ponownych zakupów. W jaki sposób?
Przede wszystkim atrakcyjny program lojalnościowy, który przypomina klientom o możliwości dokonania zakupów z rabatem. Jednak budowania marki nie powinniśmy opierać jedynie na rabatach. Skuteczne działanie w mediach społecznościowych, stały kontakt z klientami, wywiązywanie się z wszystkich zobowiązań zgodnie z terminem to przykłady działań, które w przyszłości zaowocują nie tylko nowymi klientami, ale też powrotem tych dotychczasowych.
Postaw na SEM i SEO
Sukces w sprzedaży internetowej zależy również od tego, jak bardzo rozpoznawalną marką w Internecie jesteśmy. Jaki jest klucz do rozpoznawalności? Wysokie miejsce w rankingu Google, które uzyskamy poprzez działania SEO i SEM.
Ciągła optymalizacja sklepu internetowego, dbanie o unikatowy i ciekawy content na stronie, spójność w opisach produktów na różnych platformach (w tym pomoże nam PIM Akeneo), odpowiednio dobrane słowa kluczowe, efektywna strategia link buildingu oraz cykliczne artykuły sponsorowane publikowane na poczytnych blogach i serwisach to sposób na to, by wyszukiwarka Google umieściła nas wyżej w rankingu. Dzięki takim zabiegom internauta poszukujący produktu w sieci w pierwszej kolejności trafi właśnie na naszą stronę i co wielce prawdopodobne, dokona zakupu.