Kalendarze książkowe to jedne z najchętniej wybieranych gadżetów firmowych na nowy rok. Jest konieczny w każdym domu jak i w każdej firmie. Dzięki niemu możemy sprawdzić daną datę, ale i zapisać sobie ważne informacje na nadchodzące dni. Nawet tak prosty i praktyczny przedmiot ma wiele różnych wersji jak i możliwości. Poznaj je w naszym artykule!
Kalendarz książkowy i jego dodatki
Ten rodzaj jest jednym z najchętniej wybieranych egzemplarzy przez firmy. Charakteryzuje się możliwością zaplanowania całego roku. Sam kalendarz książkowy nie jest za duży, dlatego świetnie nadaje się do zabierania go ze sobą w każde miejsce. Jest zdecydowanie najlepszą możliwą opcją dla kontrahentów czy pracowników, którzy prowadzą napięty tryb życia. Ciężko jest zapamiętać wszystkie spotkania, bez zapisania daty i godziny. Kalendarz książkowy daje nam właśnie taką możliwość.
Tłoczenie i personalizacja logo firmy
Jakie są więc możliwości wyróżnienia takiego produktu? Wbrew pozorom ten kalendarz ma najwięcej możliwych dodatkowych opcji. Najbardziej popularną z nich jest tłoczenie logo. Każda firma decydująca się na zakup tego produktu, zawsze chce dodatkowo oznaczyć swój produkt swoim logiem firmowym. Taka możliwość jest jak najbardziej dostępna. Do kalendarza przykładana jest gorąca matryca która wytłacza dany element na oprawie. Daje to wrażenie wklęsłości 3D. W przeciwieństwie do naklejki takie znakowanie jest trwałe i nie zejdzie po miesiącu użytkowania. Tłoczenie jest najbardziej trwałą metodą oznakowania która zostanie na kalendarzu na stałe. Są też inne metody znakowania podobnego do tłoczenia czyli, znakowanie laserowe. Tą metodę stosuje się do personalizacji, co daje nam kolejną możliwość wyróżnienia. Laserowanie wypala się na kalendarzu imię i nazwisko konkretnej osoby (przeważnie pracownika). Świetnie komponuje się to z tłoczonym logo. Ta metoda jest bardzo popularna w dużych korporacjach, w których każda osoba dostaje swój osobny kalendarz. Jedyną wadą obu metod jest brak koloru na tłoczeniu, lecz od niedawna ten problem również został rozwiązany, dzięki możliwości druku światłem UV w pełnym kolorze.
Kolor i format kalendarza książkowego
Na tłoczeniu jednak nie kończymy. Chyba najbardziej standardową opcją jest po prostu dobór koloru i formatu. Kalendarz książkowy ma naprawdę wiele różnych barw i opraw. Dodatkowo różnią się one od siebie strukturą, czyli możemy dobrać materiał, który będzie nam najbardziej pasował. Nebraska i Vivella to najbardziej standardowe oprawy skóropodobne, jednak jak szukamy czegoś bardziej wyjątkowego i unikalnego, musimy szukać bardziej wyróżniających się opraw. Przykładowo Acero przypomina drewno, czyli nada się bardziej dla firm meblarskich, za to Denim przypomina strukturę materiału Jeans, które nadadzą się dla firm zajmujących się tekstyliami. Baladek natomiast ma złocony rocznik co dodatkowo się wyróżnia nadając wrażenie luksusu, zwłaszcza na czarnej oprawie. Każda oprawa ma w sobie coś wyjątkowego.
Dobieranie dodatków do kalendarza książkowego
Dodatki kalendarzy możemy dobrać indywidualnie dopasowując je do profilu naszej firmy. Często stosowane są blaszki zaciskowe na krawędziach które nadadzą elegancji oprawie zwłaszcza, jeśli dobierzemy kolor złoty lub srebrny. Ta możliwość daje również grawer na takiej blaszce, możemy więc zamieścić tam slogan reklamowy. Złote i srebrne części to zdecydowanie element nadający elegancji. Możemy też dobrać złote narożniki, które są nakładane na rogi kalendarza.
Jeśli chodzi o sam środek to również możemy go bardziej urozmaicić. Klienci bardzo często wybierają wklejki, które są dodatkową stroną z reklamą w kalendarzu. Świetne jeśli chcemy z tego produktu stworzyć upominek z reklamą dla naszych kontrahentów. W środku możemy dołączyć też kopertę na dokumenty która doczepiona jest z tyłu oprawy.
Im więcej dodatków, tym bardziej nasz kalendarz jest unikalny i wyróżniający się na tle innych firm. Po więcej szczegółów zapraszamy do zobaczenia pełnej listy dodatków.