Internet to medium oparte o tekst. W zalewie filmów, kolorowych obrazków i infografik wielu przedsiębiorców zapomina, że sprzedaż zależy przede wszystkim od słów. Poznaj 3 najważniejsze techniki, które błyskawicznie poprawią Twój pisarski warsztat i przekonaj się, jak wykorzystać copywriting do rozwoju swojej firmy.
Co to jest copywriting
Istotą copywritingu jest tworzenie tekstów funkcjonalnych. Takie utwory, oprócz przenoszenia informacji, są w stanie wykonywać różne dodatkowe zadania.
Możesz spotkać je wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia ze sprzedażą. Teksty funkcjonalne znajdziesz w ulotkach, wizytówkach lub na opakowaniach produktów. Przytłaczająca większość tych utworów została skomponowana świadomie, a ich konstrukcja ma przekonać odbiorcę do podjęcia określonej interakcji.
Internetowe teksty funkcjonalne mogą zachęcać czytelników do dodania wybranego produktu do koszyka, kliknięcia w link lub wypełnienia formularza kontaktowego. Ponadto wykorzystanie takich utworów wzmacnia widoczność strony w wynikach wyszukiwania i pomaga poszerzać bazę klientów.
Teksty funkcjonalne mogą przybierać najróżniejszą formę. Termin copywriting odnosi się zarówno do tworzenia kilkuwyrazowych zdań, jak i mini-poradników o długości kilkunastu tysięcy słów.
3 najważniejsze techniki copywritingu
Teksty funkcjonalne tworzy się zupełnie inaczej, niż klasyczne. Dzisiejszy copywriting to specyficzna mieszanka perswazji sprzedażowej, warsztatu dziennikarskiego oraz żargonu panującego w sieci. Pomimo tego istnieje kilka podstawowych zasad, które pomogą Ci szybko poprawić jakość swoich tekstów.
1. Zwracaj się do jednego odbiorcy
Kolegialne odczyty treści internetowej zdarzają się niezmiernie rzadko. Dlatego zwracanie się do odbiorców w liczbie mnogiej nie ma żadnego sensu. Pracując nad tekstem internetowym zawsze zwracaj się do pojedynczego odbiorcy (tj. pisz w drugiej osobie liczby pojedynczej odmiany czasownika). W ten sposób łatwiej zdobędziesz zainteresowanie czytelnika oraz będziesz w stanie zbudować z nim wartościową relację.
2. Stosuj zwroty CTA
Dzięki zwrotom wzywającym do działania (z ang. Call To Action) możesz przekazać swojemu czytelnikowi, na jakiej interakcji Ci zależy. Strategiczne miejsca tekstu internetowego (m.in. lead, nagłówki, opisy poprzedzające hiperłącza) powinieneś wyposażyć w pokaźną ilość CTA. Wśród najpopularniejszych z nich znajdują się zwroty: „kliknij”, „zobacz”, „przeczytaj” itd. Musisz pamiętać, że komunikacja w internecie ma bardzo bezpośredni charakter. Dlatego czytelnik nie będzie miał Ci za złe, że wskazujesz mu możliwości interakcji z Twoją witryną.
3. Posługuj się językiem korzyści
Opisując swój produkt lub usługę zawsze miej na uwadze korzyści klienta. Odbiorcy treści internetowych przywiązują dużo większą uwagę do perspektywy rozwiązania swoich problemów, niż do konkretnych cech produktu. Postaraj się w prosty sposób wytłumaczyć odbiorcom, w czym możesz im pomóc. Doskonałym pomysłem jest podanie przykładów realnego zastosowania Twoich produktów lub usług. Szczególnie, jeżeli ich nazwa nie zapewnia odbiorcy wystarczającej ilości informacji.
Jak wykorzystać copywriting w praktyce
Opanowanie podstawowych zasad copywritingu pozwoli Ci rozpocząć pracę nad jakością swojego komunikatu. Musisz mieć świadomość, że jeżeli Twój zawód ma cokolwiek wspólnego z pisaniem (a z dużym prawdopodobieństwem ma) – Twój sukces w dużej mierze zależy od poziomu tworzonej treści. Jeżeli pracujesz nad ofertą handlową, opisem produktu lub piszesz do klienta wiadomość e-mail – już jesteś copywriterem.
Świadome posługiwanie się słowem jest istotne w każdej branży. To nie tylko sposób na pozyskiwanie nowych klientów lub zwiększanie konwersji. Wysoka jakość treści to przede wszystkim świadectwo Twojego profesjonalizmu.
Artykuł powstał we współpracy z redakcją portalu o copywritingu https://zarabiajnapisaniu.com/
Może to Cię zainteresuje:
5 pomysłów na nowoczesny mały biznes
3 sposoby zarabiania na blogu