Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

img 4580
Biuro to ważna przestrzeń. Jej aranżacja powinna sprzyjać efektywnej pracy, a także stanowić swego rodzaju wizytówkę firmy. Istotne także, aby urządzić ją w sposób kojarzący się z profilem działalności organizacji. Zwykłe, białe ściany nie oddadzą w pełni charakteru przedsiębiorstwa, dlatego lepiej poszukać innych sposobów na pokrycie ścian. Jednym z ciekawszych jest fototapeta. W jaki sposób wybrać odpowiedni wzór i materiał do biura?

 

 

Biuro – przestrzeń do pracy, ale również wizytówka firmy 

W biurze pracownicy wykonują swoje obowiązki. Odbywają się zebrania, konferencje, burze mózgów, ale także spotkania z klientami czy potencjalnymi pracownikami. Wyrobią sobie oni zdanie na temat firmy po tym, w jaki sposób urządzona jest przestrzeń biurowa. Pierwszego wrażenia nie da się zmienić, ale można zadbać, aby było ono jak najlepsze.

Przede wszystkim biuro powinno być zadbane i zaaranżowane z dbałością o estetykę. Porządek i przyciągające uwagę dekoracje to jednak nie wszystko. Trzeba pamiętać, że biuro to w głównej mierze miejsce pracy, dlatego priorytetem w trakcie jego urządzania powinno być stworzenie atmosfery sprzyjającej skupieniu. Choć to zależy od branży, w jakiej działa organizacja. W przypadku agencji kreatywnych można nieco odbiec od tej zasady i wybrać wzory pobudzające wyobraźnię. Przede wszystkim jednak wybrana fototapeta ma pasować do danej firmy, rodzaju prowadzonej działalności oraz tego, jak firma ma być odbierana przez innych. Na przykład zabawne grafiki nie sprawdzą się w gabinecie szefa firmy prawniczej, ale już we wspomnianej agencji kreatywnej nie będą niczym niewłaściwym. 

 

Najlepsze fototapety do biura 

Wybierając fototapetę do firmy warto pamiętać o specyficznych warunkach, jakie panują w biurze. W przestrzeni biurowej tapeta będzie narażona na przypadkowe uderzenia, zarysowania czy zachlapania. Dobrze więc zadbać, aby była wytrzymała na uszkodzenia. W firmach dobrze sprawdzają się tapety winylowe, bardzo trwałe, a także odporne na wodę. Można je więc zmywać. Wysoką trwałość przejawiają także fototapety flizelinowe, które dodatkową maskują ubytki czy nierówności ścian.

 

Wzory, które nie sprawdzą się w firmie 

Przechodząc do wzorów, warto zająć się najpierw motywami, które z pewnością nie sprawdzą się na ścianie biura. Trzeba pamiętać, że firma to miejsce formalne, więc fototapeta powinna korespondować z jego charakterem. Z tego względu nie pasują dziecięce wzory. Nie będzie też dobrym pomysłem fototapeta przedstawiająca ludzi. Motyw ten będzie odwracał uwagę od pracy i przyciągał wzrok, utrudniając koncentrację. W większości przypadków w firmie nie sprawdzą się również intensywne kolory, choć wyjątkiem mogą być na przykład agencje reklamowe oraz inne organizacje kreatywne. 

 

Jakie fototapety będą odpowiednie do biura?

Najlepsze wzory fototapet do firmy to takie, które korespondują z charakterem działalności, a także wprowadzają atmosferę sprzyjającą skupieniu. Warto więc wybierać motywy spokojne, takie jak pejzaże czy wzory architektoniczne. Sprawdzi się także abstrakcja, jednak w tym przypadku lepiej uważać, aby nie była zbyt krzykliwa, ponieważ będzie za bardzo przyciągać wzrok. Ciekawym pomysłem są również fototapety naśladujące motywy naturalne, na przykład kamień lub drewno.

A po jakie kolory najlepiej sięgać w biurze? Dobrym wyborem będą wszelkie barwy, które pobudzają do pracy i sprzyjają skupieniu – na przykład odcienie czerwieni. Sprawdzą się tu także pastele, żółcie czy zielenie, ale oczywiście w delikatniejszych wersjach. Krzykliwe, intensywne barwy będą działać rozpraszająco, nie są więc dobrym wyborem do biura. Nie warto także decydować się na szarości czy beże, które lepiej pasują do wnętrz, w których mamy się relaksować i wypoczywać.  

Odpowiednio dobrana fototapeta powinna wprowadzać w firmie przyjazną atmosferę i sprzyjać pracy, ale także być dopasowana do charakteru organizacji. Dlatego też na przykład do kancelarii prawniczej najlepiej wybrać fototapetę stonowaną, która sprawi, że klient poczuje się w tym miejscu bezpiecznie. 

Artykuł napisany przy współpracy z firmą MAREMONT.

 

NEWSLETTER

Zgadzam się na Polityka prywatności