Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

główne 20201201131652 pexels photo.jpg
Obecnie większość firm, niezależnie od branży, ma swoją stronę internetową, bo bez niej trudno rozwijać swój biznes. Jednak samodzielne opracowanie treści nie zawsze jest łatwe, dlatego content marketing i copywriting to dziedziny, które coraz szybciej się rozwijają. Znalezienie specjalistów, którzy opracują dla nas treść na stronę, to tylko pierwszy krok do sukcesu. Trzeba też wiedzieć, jak z nimi współpracować, aby obie strony były zadowolone.

 

 

Dlaczego warto współpracować z agencją copywriterską?

Skorzystanie z profesjonalnych usług copywriterskich niesie za sobą kilka istotnych korzyści, a jedną z najważniejszych jest otrzymanie wysokiej jakości treści, które spełniają nasze oczekiwania. Oczywiście to wymaga przemyślanego wyboru agencji, ale ze względu na możliwość sprawdzenia portfolio i opinii innych osób nie powinno być to bardzo trudne. Warto pamiętać, że freelancerzy niekiedy nie mają wystarczająco dużo czasu, aby szybko zrealizować konkretne zlecenie, podczas gdy agencja copywriterska to zespół liczący zdecydowanie więcej osób, mający tzw. większe moce przerobowe.

Profesjonalni copywriterzy dbają o to, aby tworzone teksty były unikatowe i merytoryczne, bez względu na tematykę. Korzystając z usług agencji, można zaoszczędzić dużo czasu. Nie trzeba samodzielnie opracowywać treści na stronę i można zająć się czymś innym, np. planowaniem kolejnych działań marketingowych. Należy pamiętać też o tym, że dobra agencja copywriterska przygotowuje różnego rodzaju teksty, od prostych opisów produktów i kategorii przez wpisy blogowe aż do artykułów specjalistycznych. Jednak jak z nią współpracować, aby uniknąć niedopowiedzeń?

obraz 1

 

Przedstawienie szczegółów

Zgłaszając się do agencji copywritingu, należy przedstawić szczegóły dotyczące zlecenia. Sam komunikat o potrzebie przygotowania treści na określony temat przeważnie nie wystarcza. Copywriter musi mieć informacje m.in. na temat tego, do jakiej grupy docelowej ma być skierowany tekst, jaki jest jego cel i co na pewno musi się w nim znaleźć. Co prawda w przypadku wątpliwości agencja sama przesyła swoim klientom brief, czyli listę pytań dotyczących zlecenia, jednak to nieco wydłuża współpracę i opóźnia rozpoczęcie pierwszych prac nad treścią.

Kluczem do otrzymania tekstu, który w 100% spełnia nasze oczekiwania, jest jasne przedstawienie, na czym najbardziej nam zależy. Im więcej podamy szczegółów, tym więcej cennych informacji uzyska copywriter, któremu przydzielono zlecenie, dlatego przygotowywanie długiej listy pytań może nie być konieczne. Można dodatkowo opracować propozycje słów kluczowych, czyli wyrażeń, które pozwolą na lepsze pozycjonowanie strony. Niemniej jednak nie jest to obowiązkowe, gdyż dobra agencja copywriterska ma doświadczenie w umieszczaniu w treści odpowiednich fraz i pamięta o podstawowych zasadach SEO, bez względu na rodzaj tekstu.

 

Bycie w kontakcie

Może się zdarzyć, że nawet po przedstawieniu wielu szczegółów już w trakcie opracowywania treści przez copywriterów pojawią się pewne wątpliwości. W takiej sytuacji agencja kontaktuje się z klientem i prosi o wyjaśnienie kłopotliwych kwestii. Warto na bieżąco odpowiadać na maile lub odbierać telefon. Oczywiście każdy z nas ma swoje obowiązki, sprawy rodzinne i prawo do chwili przerwy, ale jeśli copywriter nie otrzyma odpowiedzi na zadane pytania, nie będzie mógł kontynuować pracy nad treścią lub popełni błędy na skutek braku odpowiednich informacji.

 

Zaufanie

Osoby pracujące w agencjach copywriterskich przyznają, że nie z każdym klientem współpraca przebiega bez problemów. Bycie nadgorliwym, ciągłe poprawianie oraz przesyłanie bardzo dużej ilości sugestii utrudnia copywriterom pracę i może nawet zniechęcić do dalszej realizacji zlecenia. Wybierając profesjonalną agencję, warto jej zaufać, gdyż jest to zespół specjalistów mający doświadczenie w tworzeniu różnego rodzaju treści. Co ważne, szczegółowy brief może zmniejszyć do minimum ilość niezbędnych poprawek. Wynika z tego, że to, jak potoczy się współpraca z agencją, w dużej mierze zależy od ilości oraz jakości informacji przekazanych już na samym początku.