Prawie każdy ma w dzisiejszych czasach w smartfonie aplikację lojalnościową swojego ulubionego sklepu. Taka aplikacja pozwala klientowi sporo zaoszczędzić. Ale jeszcze większą korzyść z takich rozwiązań, mają właściciele sklepów i sieciówek. Profity dla właścicieli są oczywiste. Klient powraca do sklepu częściej, a więc również kupuje częściej i więcej. Klient poleca aplikację znajomym i generuje efekt kuli śnieżnej. Nie od dzisiaj w handlu istnieje stwierdzenie: Najlepszy klient to powracający klient.
Jak zacząć?
Właściciel punktu sprzedażowego lub usługowego, który chciałby stworzyć swój program lojalnościowy stoi przed wyborem: zrobić to analogowo, po staremu, czy też postawić na nowoczesność.
Wersja analogowa.
Najszybsze, lecz nie do końca efektywne rozwiązanie, to po prostu wydrukować kartki wielkości wizytówki z miejscami na pieczątki. Klient przychodząc do sklepu, za każdym razem, otrzyma pieczątkę. Po zebraniu przykładowo 6 pieczątek, otrzyma gratis umówiony wcześniej towar lub usługę.
Jest to bardzo proste rozwiązanie i to jest jego główna zaleta. Właściciel sklepu nie ma jednak możliwości interakcji z klientem. Nie może mu wysłać powiadomienia o nowej promocji, nowym produkcie. Nie może też monitorować statystyk skuteczności systemu. Nie wie tak naprawdę ilu klientów powraca. Klienci też bardzo często gubią takie karteczki lub zapominają zabrać je z domu.
Wersja nowoczesna w smartfonie.
Wersja nowoczesna rozwiązuje większość problemów związanych z karteczkami. Klient instaluje specjalną aplikację, lub loguje się w sklepie za pomocą swojego numeru telefonu. Klient otrzymuje notyfikacje i powiadomienia o nowych promocjach czy też nowych produktach, dzięki temu przypomina sobie o istnieniu sklepu i najprawdopodobniej w niedługim czasie powróci aby skorzystać z nowej promocji. Zadowolony klient poleci aplikację i sklep swoim znajomym.
Większość ludzi nie rusza się z domu bez telefonu, więc problem braku karteczki na pieczątki przy sobie jest rozwiązany.
Jak wdrożyć wersję na smartfony?
Jest to dość proste. Wystarczy że właściciel sklepu lub punktu usługowego zainstaluje aplikację dla przedsiębiorców na smartfon lub tablet i postawi go blisko kasy. Będzie to miejsce przy którym klienci będą mogli skanować swoje kody QR logujące do aplikacji. Wystarczy w widocznym miejscu przedstawić możliwość skorzystania z programu lojalnościowego, lub powiadomić słownie klienta o takiej możliwości.
Na rynku jest w tej chwili kilka systemów lojalnościowych dla firm formie aplikacji mobilnych. Część nich jest płatna, część natomiast posiada darmowe wersje dla małych sklepów lub punktów usługowych.
Jedną z tańszych opcji, umożliwiającą stworzenie takiego systemu lojalnościowego dla firmy jest Loyalo Free - polski startup. Wszystkie funkcje aplikacji można przetestować i korzystać za darmo w małym punkcie sprzedażowym.
Potrzebujesz więcej czasu? Spróbuj wykonywać niektóre obowiązki zdalnie