Trwałe relacje z użytkownikami są ważnym elementem uwzględnianym przy tworzeniu efektywnego modelu biznesowego. Zaangażowanie odbiorców można zintensyfikować za pomocą content marketingu i odpowiedniego kanału przekazu. Warto wiedzieć, jakie narzędzia wpływają na popularność witryny.
Komunikaty web push
Treści generowane w obrębie prostokątnych komunikatów stanowią świetny sposób na poinformowanie użytkowników o najnowszych wpisach udostępnianych na witrynie. Notyfikacje umożliwiają dostosowanie contentu do zainteresowania konkretnego odbiorcy. Powiadomienia push zaliczane są do narzędzi stosowanych w ramach marketingu za przyzwoleniem. Komunikaty stanowią ekwiwalenty standardowych newsletterów. Notyfikacje są jednak efektywniejszym narzędziem zwiększającym zaangażowanie użytkowników. Content generowany na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego jest krótki. Warto więc optymalnie wykorzystać formę, tworząc efektowny content zachęcający odbiorców do realizacji określonej aktywności. Powiadomienia web push zwiększają CTR. Stosuje się je również w celu wykonania efektywnych działań w ramach kampanii cross-selling.
Działania w social mediach
Użytkownicy internetu chętnie korzystają z internetowych platform społecznościowych. Chcąc zwiększyć zainteresowanie oferowanymi produktami, warto założyć fanpage swojej firmy. W tworzeniu trwałych relacji z klientami można wykorzystywać zwroty skierowane bezpośrednio do danego odbiorcy. Konsument będzie wówczas czuł zaangażowanie brandu. Tego typu działania wywołują chęć interakcji. Udostępniając komunikaty, warto wziąć pod uwagę czas ich publikacji. Przydatne mogą okazać się narzędzia analityczne. Na ich podstawie można bowiem dokładnie określić okres, w którym zainteresowanie osób fanpage’em jest największe.
Nawiązanie trwałych relacji z klientami nie stanowi dużego wyzwania. W swoich działaniach warto jednak uwzględniać zapotrzebowanie odbiorców. Można również skorzystać z profesjonalnych narzędzi marketingowych oferowanych przez firmę Adnext.