Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Prowadzisz firmę usługową i potrzebujesz więcej klientów? Mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Już od wielu lat funkcjonuje w Polsce system reklamowy koncernu Google, z którego mogą skorzystać nawet najmniejsze działalności usługowe. W dzisiejszym artykule dowiesz się, dlaczego warto reklamować swoją firmę w Google Ads i jak robić to skutecznie.

 

Jakich klientów szukasz?

Najpierw musimy wrócić do podstaw, ponieważ nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, iż zawsze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań reklamowych należy dokładnie określić naszą grupę docelową. Bez sensu jest przecież oferowanie wózków dla dzieci mechanikom samochodowym. Być może wśród takiej grupy znajdą się osoby, które akurat potrzebują takiego wózka, natomiast z pewnością nie jest to najlepsza grupa odbiorców przy sprzedaży wózków dziecięcych. 

Dobrym pomysłem jest wykorzystanie narzędzi sprawdzonych od lat - kartki i czegoś do pisania. Spróbuj znaleźć wspólne cechy osób, które najczęściej korzystają z Twoich usług (lub też towarów) biorąc pod uwagę np. takie atrybuty jak: wiek, lokalizacja, płeć, zainteresowania, zawód itp. Warto również zwrócić uwagę na dodatkowe elementy kampanii, jak np. godziny wyświetlania reklam (kawa najlepiej smakuje rano). 

Wróćmy jednak do firm usługowych, ponieważ forma reklamy o której będę za chwile pisał jest skierowana przede wszystkim dla takich właśnie podmiotów. Myślę, że świetnie tutaj sprawdzi się użycie konkretnego przykładu. Powiedzmy, że prowadzisz firmę usługową, świadczącą swoje usługi na terenie określonej lokalizacji. Dajmy na to, iż jest to Toruń. Potrzebujesz więc reklamy, która:

  • Dotrze do jak największej liczby osób, ale tylko realnie zainteresowanych naszymi usługami,
  • Kosztuje nas dopiero w momencie obejrzenia jej przez potencjalnie zainteresowaną osobę,
  • Reklama nie jest nachalna, a wręcz przeciwnie skutecznie odpowiada na problem klienta,
  • Reklama wyświetli się osobom tylko z wybranej lokalizacji (np. Toruń),
  • Jej koszt jest umiarkowanie niski.

Czy taka reklama istnieje? Mam dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość: Tak. Istnieje i na codzień korzystają z niej tysiące firm.

Odpowiedź to kampania reklamowa w Google Ads

pay per click google marketing google adwords google ads

Według mnie najskuteczniejszą formą promocji firm usługowych (bez względu na jej rozmiary) są kampanie reklamowe w systemie Google Ads. Tego rodzaju kampanie spełniają wszystkie powyższe wymagania, czyli docierają do ogromnej liczby odbiorców, którzy realnie poszukują w wyszukiwarce takich usług jakie oferuje Twoja firma. Dodatkowo w systemie płatności PPC (Pay per click) płacimy tylko i wyłącznie za konkretne kliknięcia użytkowników. To wszystko sprawia, że nasz budżet reklamowy jest spożytkowany najlepiej jak to możliwe. W porównaniu do takiego systemu reklamowego wszelkie reklamy off-line jak ulotki, plakaty, banery itp, odpadają w przedbiegach. Całkowity koszt kampanii również jest umiarkowanie niski, dlatego na takie kampanie mogą sobie już pozwolić nawet niewielkie firmy usługowe. 

Od wielu lat zajmuję się prowadzeniem kampanii reklamowych w systemie Google Ads i mogę z całym przekonaniem stwierdzić, iż jest to system dosłownie stworzony dla małych firm usługowych. Oczywiście w Google Ads możemy reklamować również inne formy aktywności gospodarczej, ale w moim blisko 11-sto letnim doświadczeniu to właśnie kampanie firm usługowych zawsze były najskuteczniejsze. Schemat działania jest tutaj dziecinnie prosty. Jeśli dana osoba planuje przeprowadzkę to włącza komputer lub smartfon, odpala wyszukiwarkę Google i wpisuje jedną z puli fraz kluczowych np. "przeprowadzki toruń". Następnie wybiera jedną z reklam w wyszukiwarce i kontaktuje się z firmą transportową. Tak właśnie działa reklama Google Ads - Intuicyjnie, nienachalnie i skutecznie.

Jak stworzyć i prowadzić taką kampanię reklamową?

Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług Eksperta ds. reklamy Google Ads. Wbrew pozorom taka usługa nie kosztuje zbyt wiele, a dzięki temu mamy pewność, iż nasza kampania zostanie przeprowadzona w sposób profesjonalny, skutecznie wykorzystując cały budżet. Jeśli uważasz, że wystarczy tylko założyć konto i wpłacić pieniądze to jesteś w olbrzymim błędzie. Wielokrotnie poprawiałem kampanie reklamowe wcześniej "stworzone" osobiście przez właścicieli firm. Często okazywało się, iż po wprowadzeniu profesjonalnej optymalizacji i stałym monitoringu kampanii, skuteczność szybko wzrastała nawet kilkunastokrotnie. Tak więc opłacenie Eksperta zwracała się z dużą nawiązką praktycznie w każdym przypadku. Jeśli potrzebujesz pomocy przy tworzeniu Twojej pierwszej kampanii reklamowej lub po prostu szukasz osoby, która profesjonalnie zajmie się obsługą Twoich reklam, to serdecznie zapraszam do kontaktu pod numerem telefonu 530-992-006.

Jeśli jednak chcesz samemu spróbować swoich sił w prowadzeniu marketingu internetowego dla swojej firmy, to mam dla Ciebie kilka rad:

  1. Zainstaluj na swojej stronie internetowej system Google Analytics oraz Google Search Console. To pomoże Ci dokładniej kontrolować ruch na Twojej stronie WWW.
  2. Połącz narzędzia Google: Analytics, Search Console, oraz Google Ads. Dzięki temu uzyskasz lepszy obieg informacji pomiędzy tymi narzędziami, co pozwoli Ci wyciągać właściwsze wnioski przy dalszych pracach przy optymalizacji. 
  3. Utwórz w swojej kampanii grupy reklam, a w nich oddzielne reklamy i słowa kluczowe dla każdej z usług osobno.
  4. Dostosuj strony docelowe do których kierują Twoje reklamy. Mam tutaj na myśli działania poza kampanią jak np. optymalizacja SEO, użycie nagłówków Hx, meta tagi itp. To pozwoli Ci obniżyć średni koszt kliknięcia (CPC) w kampanii, dzięki czemu uzyskasz więcej odpowiedzi od klientów przy tym samym budżecie lub niższym.
  5. Testuj różne metody dopasowania słów kluczowych i pamiętaj o wykluczaniu niesprzedażowych fraz najlepiej codziennie lub co kilka dni.

Jeśli zastosujesz się do powyższych rad lub skorzystasz z usług Eksperta to z pewnością uda Ci się stworzyć skuteczną kampanię, dzięki której pozyskasz wielu nowych klientów. Jest mnóstwo firm usługowych, które korzystają tylko i wyłącznie z tego narzędzia, minimalizując lub całkowicie obcinając przy tym wydatki na mniej skuteczne formy reklamy. Czasami przerzucenie budżetu np. z ulotek na zwiększenie budżetu w Google Ads, pozwala nam zdecydowanie poprawić wyniki finansowe firmy. 

Potrzebujesz kampanii w Google Ads?
Odwiedź naszą stronę seotrade.pl lub skontaktuj się z Ekspertem pod numerem telefonu 530-992-006.