Ocena użytkowników: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

klienta
Specjaliści w branży usług porządkowych wielokrotnie świadczą jednorazowe usługi czystościowe dla swoich klientów. Oferując szeroki wachlarz usług zwiększamy szanse na lepsze postrzeganie firmy, dobre opinie oraz polecanie innym odbiorcom.

 

 

 

 

 

 

 

Najczęściej usługi jednorazowe wykonywane są przez firmy sprzątające, gdy klient:

  1. Zmienia biuro/powierzchnię magazynową na inną lokalizację w nowym budynku
  2. Zajmuje przestrzeń po innym najemcy
  3. Zmienia aranżację biura (powiększa przestrzeń, zmienia położenie ścian działowych itp.) i musi dokładnie posprzątać po remoncie

 

Etapy jednorazowego zlecenia sprzątania u klienta

Dobre przygotowanie pozwoli na wykonanie prac zgodnie z zaplanowanym czasem. Wykonanie usługi jednorazowej możemy podzielić na etapy.

 

Etap I: wizyta u klienta

Pierwszym krokiem jest dokładne obejrzenie obszaru, który będziemy sprzątać. Często zdarza się, że klienci mogą nie do końca wiedzieć jaki zakres prac należy wykonać, dlatego ważne jest tutaj doradztwo ze strony specjalisty z branży usług porządkowych. Najbardziej pracochłonne jest zawsze sprzątanie po remoncie lub przejęcie powierzchni po innym najemcy, wówczas najczęściej prace porządkowe obejmują:

  • odkurzanie elementów na wysokości – kratek wentylacyjnych, obudowy klimatyzacji i kamer, wiszących lampy, całej konstrukcji podsufitowej, która w nowych biurach jest odkryta
  • odświeżenie wykładziny – pranie metodą na sucho, bonetowanie, pianowanie. Dobór metody uzależniony jest od stopnia zabrudzenia i rodzaju posadzki, np. inaczej wyczyścimy podłogę betonowa, a inaczej techniczną
  • mycie okien, przeszklonych ścian, przeszkleń, szklanych drzwi
  • mycie maszynowe płytek w łazience, posadzek z linoleum, betonowych
  • odkurzenie rolet w oknach
  • ozonowanie
  • dezynfekcja

Podczas wizyty zwróćmy uwagę na ubytki w pomieszczeniach – wykruszone płytki, plamy na wykładzinie, urwane sznurki przy roletach, uszkodzone wykładziny itp.

Na tym etapie możemy zapytać klienta, czy możemy wykonać zdjęcia przed i po wykonanej usłudze, które wzbogacą nasze portfolio. Ważna jest zgoda klienta, ponieważ może się zdarzyć, że polityka firmy zabrania wykonywania zdjęć.

 

Etap II: przygotowanie do wykonania usługi porządkowej

Po wizji lokalnej możemy określić czas potrzebny na wykonanie usługi, a także sprzęt i materiały pomocnicze, które musimy ze sobą wziąć oraz ilu pracowników jest niezbędnych do jak najdokładniejszego wykonania zadania.

Bardzo ważne jest przy uwzględnianiu czasu wzięcie pod uwagę możliwą awarię (brak prądu, wody, chorobę pracownika), przez co czas pracy może nam się nieoczekiwanie wydłużyć. O ile brak prądu czy wody w budynku klient zrozumie, to już brak frekwencji załogi czy niedostosowanie sprzętu może poważnym zarzutem co do jakości usługi.

 

Etap III: ustalenia z klientem

Kwestia terminowego wykonania prac czyszczących jest również uzależniona od naszego klienta. Poprośmy o udostępnienie miejsca parkingowego, abyśmy nie martwili się, że nie mamy gdzie zaparkować naszego samochodu. Ponadto pozostawienie kart dostępu do pomieszczeń jest kluczowym elementem. Karta może zostać pozostawiona na recepcji budynku, u ochrony lub przez wyznaczoną przez klienta osobę do koordynowania prac. Ważne jest także – choć może nie tak oczywiste – poznanie kodu do wyłączenia i włączenia alarmu oraz pozostawienie pilotów do klimatyzacji w widocznym miejscu. Dlaczego? Z dwóch powodów – w przypadku ozonowania pomieszczenia nie można otworzyć okien, a klimatyzacja podczas ozonowania jest również dezynfekowana.

 

Etap IV: przesłanie informacji do klienta

Klienci zazwyczaj proszą o przesłanie listy osób, które będą wykonywały usługę porządkową w celu awizacji u ochrony. Dobrze będzie także podać numer rejestracyjny naszego pojazdu – zapewni to swobodny wjazd i zajęcie wyznaczonego miejsca parkingowego.

 

Etap V: odbiór prac

Ustalamy z klientem do kogo mamy się zgłosić po zakończeniu prac porządkowych oraz czy będzie potrzebny protokół odbioru i kto go podpisze. Takich ustaleń możemy dokonać na etapie I, ale często zdarza się, że klient jeszcze nie ma takich informacji.

 

Co jeszcze jest ważne przy wykonaniu usługi sprzątania?

Pamiętajmy, że klient zwraca uwagę na punktualność, uczciwość i przekazywanie informacji o etapach realizacji usługi. Dlatego ważne jest, aby na bieżąco informować klienta o problemach i sukcesach w wykonywaniu prac. Zwróćmy też uwagę na wygląd zewnętrzny pracowników firmy porządkowej, który świadczy również o szacunku do klienta. Zapytajmy klienta w kolejnym dniu, czy jest zadowolony z wykonanych prac – zadbanie o dobre relacje jest bardzo ważne w dobie obecnej konkurencji!

Warto podkreślić, że dobrze wykonana usługa może zaprocentować zdobyciem nowego długoterminowego kontraktu. Nasz klient będzie mógł również z czystym sumieniem polecać naszą firmę, gdy ktoś będzie potrzebował profesjonalnej firmy sprzątającej.

 

klienta
Specjaliści w branży usług porządkowych wielokrotnie świadczą jednorazowe usługi czystościowe dla swoich klientów. Oferując szeroki wachlarz usług zwiększamy szanse na lepsze postrzeganie firmy, dobre opinie oraz polecanie innym odbiorcom.

 

 

 

 

 

 

 

Najczęściej usługi jednorazowe wykonywane są przez firmy sprzątające, gdy klient:

  1. Zmienia biuro/powierzchnię magazynową na inną lokalizację w nowym budynku
  2. Zajmuje przestrzeń po innym najemcy
  3. Zmienia aranżację biura (powiększa przestrzeń, zmienia położenie ścian działowych itp.) i musi dokładnie posprzątać po remoncie

 

Etapy jednorazowego zlecenia sprzątania u klienta

Dobre przygotowanie pozwoli na wykonanie prac zgodnie z zaplanowanym czasem. Wykonanie usługi jednorazowej możemy podzielić na etapy.

 

Etap I: wizyta u klienta

Pierwszym krokiem jest dokładne obejrzenie obszaru, który będziemy sprzątać. Często zdarza się, że klienci mogą nie do końca wiedzieć jaki zakres prac należy wykonać, dlatego ważne jest tutaj doradztwo ze strony specjalisty z branży usług porządkowych. Najbardziej pracochłonne jest zawsze sprzątanie po remoncie lub przejęcie powierzchni po innym najemcy, wówczas najczęściej prace porządkowe obejmują:

  • odkurzanie elementów na wysokości – kratek wentylacyjnych, obudowy klimatyzacji i kamer, wiszących lampy, całej konstrukcji podsufitowej, która w nowych biurach jest odkryta
  • odświeżenie wykładziny – pranie metodą na sucho, bonetowanie, pianowanie. Dobór metody uzależniony jest od stopnia zabrudzenia i rodzaju posadzki, np. inaczej wyczyścimy podłogę betonowa, a inaczej techniczną
  • mycie okien, przeszklonych ścian, przeszkleń, szklanych drzwi
  • mycie maszynowe płytek w łazience, posadzek z linoleum, betonowych
  • odkurzenie rolet w oknach
  • ozonowanie
  • dezynfekcja

Podczas wizyty zwróćmy uwagę na ubytki w pomieszczeniach – wykruszone płytki, plamy na wykładzinie, urwane sznurki przy roletach, uszkodzone wykładziny itp.

Na tym etapie możemy zapytać klienta, czy możemy wykonać zdjęcia przed i po wykonanej usłudze, które wzbogacą nasze portfolio. Ważna jest zgoda klienta, ponieważ może się zdarzyć, że polityka firmy zabrania wykonywania zdjęć.

 

Etap II: przygotowanie do wykonania usługi porządkowej

Po wizji lokalnej możemy określić czas potrzebny na wykonanie usługi, a także sprzęt i materiały pomocnicze, które musimy ze sobą wziąć oraz ilu pracowników jest niezbędnych do jak najdokładniejszego wykonania zadania.

Bardzo ważne jest przy uwzględnianiu czasu wzięcie pod uwagę możliwą awarię (brak prądu, wody, chorobę pracownika), przez co czas pracy może nam się nieoczekiwanie wydłużyć. O ile brak prądu czy wody w budynku klient zrozumie, to już brak frekwencji załogi czy niedostosowanie sprzętu może poważnym zarzutem co do jakości usługi.

 

Etap III: ustalenia z klientem

Kwestia terminowego wykonania prac czyszczących jest również uzależniona od naszego klienta. Poprośmy o udostępnienie miejsca parkingowego, abyśmy nie martwili się, że nie mamy gdzie zaparkować naszego samochodu. Ponadto pozostawienie kart dostępu do pomieszczeń jest kluczowym elementem. Karta może zostać pozostawiona na recepcji budynku, u ochrony lub przez wyznaczoną przez klienta osobę do koordynowania prac. Ważne jest także – choć może nie tak oczywiste – poznanie kodu do wyłączenia i włączenia alarmu oraz pozostawienie pilotów do klimatyzacji w widocznym miejscu. Dlaczego? Z dwóch powodów – w przypadku ozonowania pomieszczenia nie można otworzyć okien, a klimatyzacja podczas ozonowania jest również dezynfekowana.

 

Etap IV: przesłanie informacji do klienta

Klienci zazwyczaj proszą o przesłanie listy osób, które będą wykonywały usługę porządkową w celu awizacji u ochrony. Dobrze będzie także podać numer rejestracyjny naszego pojazdu – zapewni to swobodny wjazd i zajęcie wyznaczonego miejsca parkingowego.

 

Etap V: odbiór prac

Ustalamy z klientem do kogo mamy się zgłosić po zakończeniu prac porządkowych oraz czy będzie potrzebny protokół odbioru i kto go podpisze. Takich ustaleń możemy dokonać na etapie I, ale często zdarza się, że klient jeszcze nie ma takich informacji.

 

Co jeszcze jest ważne przy wykonaniu usługi sprzątania?

Pamiętajmy, że klient zwraca uwagę na punktualność, uczciwość i przekazywanie informacji o etapach realizacji usługi. Dlatego ważne jest, aby na bieżąco informować klienta o problemach i sukcesach w wykonywaniu prac. Zwróćmy też uwagę na wygląd zewnętrzny pracowników firmy porządkowej, który świadczy również o szacunku do klienta. Zapytajmy klienta w kolejnym dniu, czy jest zadowolony z wykonanych prac – zadbanie o dobre relacje jest bardzo ważne w dobie obecnej konkurencji!

Warto podkreślić, że dobrze wykonana usługa może zaprocentować zdobyciem nowego długoterminowego kontraktu. Nasz klient będzie mógł również z czystym sumieniem polecać naszą firmę, gdy ktoś będzie potrzebował profesjonalnej firmy sprzątającej.

 

Strona 2

Odmień swój tryb życia. Ćwicz z zegarkiem sportowym!

Jakie drobne akcesoria przydadzą się w każdym biurze?